https://tummennuskalvot.fi/

Peugeot 208 (2019-> )

Marko_K

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Vaikkei pikkuautot omaistajatasolla kiinnostakaan, niin täytyy todeta että Peugeotin nykyinen muotoilulinja tuottaa helkkarin hyvännäköisiä autoja, jos nämä kuvat ovat ihan tuotantomallista. Tosin nuo mustat "SUV-kaaret" pitää nähdä livenä.

Tulossa bensa-, diesel- ja sähkömallit.

 

Liitteet

  • peugeot_208_etuviisto.jpg
    peugeot_208_etuviisto.jpg
    180,7 KB · Katsottu: 394
  • peugeot_208_takaviisto.jpg
    peugeot_208_takaviisto.jpg
    155,3 KB · Katsottu: 387
  • peugeot_208_ohjaamo.jpg
    peugeot_208_ohjaamo.jpg
    191,5 KB · Katsottu: 398
  • peugeot_e-208.jpg
    peugeot_e-208.jpg
    177,2 KB · Katsottu: 383
Hieno! Joku takakolmanneksessa vihjaa Kia / Hyundai linjalle? Hieman keulalla pitkät pystysuuntaiset valojuovat vaatii aikaa. Ensivaikutelma on, että turhaa erikoisuuden tavoittelua. Peräpäässä ei mitään moitteen sijaa. Niin tyylikäs kuin tällainen pieni malli voi olla.
 
Ite jotenkin tykkään noista sivuprofiilin viitteistä lapsuuden kulttiautoon:

Peugeot_205_Turbo_16_Dakar_03.JPG
 
Juu, nuo huomiovalot ovat melkoisen massiiviset. Voivat näyttää oudoila silloin kuin ne palavat yksinään.

Itse tykkään muotoilun jonkinlaisesta retrofiiliksestä 205:een rinnastettuna.

 

Liitteet

  • peugeot-205gti.jpg
    peugeot-205gti.jpg
    147,7 KB · Katsottu: 291
  • Peugeot 208.jpg
    Peugeot 208.jpg
    256,7 KB · Katsottu: 345
Marko_K sanoi:
Juu, nuo huomiovalot ovat melkoisen massiiviset. Voivat näyttää oudoila silloin kuin ne palavat yksinään.

Itse tykkään muotoilun jonkinlaisesta retrofiiliksestä 205:een rinnastettuna.
Vielä tuonne takapilariin iso GTi logo [emoji106]
 
Todella hieno, jos joskus tilantarve vähenee niin tässä olisi kyllä pirteä vaihtoehto. Lupaa toki hyvää Pösön isommillekin malleille.
 
Takaovet ovat näissä kuvissa jotenkin kutistetun näköiset. Tähän saattaa vaikuttaa iso ovenkahva ja kyljen koverrukset. Kaikkiaan hyvän näköinen.
 
Pikkuluokan uusi katseiden kääntäjä. Todella tyylikäs auto, joka kunnioittaa sopivasti myös 205:n perinteitä. 8) Ohjaamoilme hyvin pösömäinen, joskin varmasti mielipiteitä jakava.
 
Pistetään veikkaus e-208 hinnasta, haitarin ollessa +8-10k€ enemmän kuin vastaava Dino+automaatti vaihtoehto. Jos saa led-valoin ja 3d-mittaristolla varustettuna valtion 2k€ tuki huomioiden n. 30k€ hintaan kiinnostaa itseäni kovasti.
 
Velmanteri sanoi:
Pistetään veikkaus e-208 hinnasta, haitarin ollessa +8-10k€ enemmän kuin vastaava Dino+automaatti vaihtoehto. Jos saa led-valoin ja 3d-mittaristolla varustettuna valtion 2k€ tuki huomioiden n. 30k€ hintaan kiinnostaa itseäni kovasti.
Jos alle 30k€ jää, niin kyllä täällä vahva ehdokas seuraavaksi autoksi 8)
 
nemos sanoi:
Takaovet ovat näissä kuvissa jotenkin kutistetun näköiset. Tähän saattaa vaikuttaa iso ovenkahva ja kyljen koverrukset. Kaikkiaan hyvän näköinen.

Lyhyet ovat takaovet luonnossakin. Kulkuaukko takapenkille on ahdas. Sähköversiossa poistuu polttomoottoriversioon verrattuna varvastila etuistuimien alta. Yllättävää, kuinka tässä ranskalaisten suosituimmassa luokassa niin Peugeot kuin Renault eivät enempää panosta takaistuintiloihin. Erot luokan ahtaimpien ja tilavimpien välillä ovat tässä luokassa todella suuret.

Vaikea sanoa, kumpi houkuttelee ulkonäöltään enemmän, 208 vai Clio. Molemmat näyttävät hyvältä. Omaan silmään Clio on hivenen tyylipuhtaamman näköinen, mutta aivan liian samanlainen kuin edeltäjä. Sisustuksen laadussa ja tyylissä molemmat ovat menneet selvästi eteenpäin ja edustavat nyt luokan parhaimmistoa.
 
Sähköinen 208 olisi varsin kiinnostava auto meille kakkosautoksi. Takatilojen pienuuden kanssa voisi elää. Hinnan tulisi olla max 30 k eur tehdäkseen autosta kiinnostavan, enkä ihan usko siihen päästävän.
 
Onko e-208:n hinnasta vielä virallista tai puolivirallista tietoa?

Sisarmalli Corsa-e maksaa 33.711 euroa, joten tuskin se siitä kauaksi jää. Mitään Seatin ja Vw:n tyylistä hintaporrasta tuskin on suuntaan eikä toiseen.

Ainakin minulle on jäänyt hämäräksi miten nämä suhtautuvat konsernisisaruksiin eli C3 ja 3:een? Onko tämä niistä kehitetty vai iskeekö Pösö-Opel sukupolvea uudemmalla mallilla?

Edit: Itse itselleni vastaten 3:sta tulee samaan syssyyn 3 Crossback E-Tense. Sitten vielä jää odotukseen se C3.

Jos DS maksaa Euroopassa 39 tonnia niin Suomen alvilla ja autoverolla huidellaan liki 45 tonnissa. Ei tule ihan kuuminta myyntiartikkelia siitä.
 
Urlaub sanoi:
Ainakin minulle on jäänyt hämäräksi miten nämä suhtautuvat konsernisisaruksiin eli C3 ja 3:een? Onko tämä niistä kehitetty vai iskeekö Pösö-Opel sukupolvea uudemmalla mallilla?

Citroen C3 ja DS 3 perustuvat vanhempaan PF1 plattaan. 208, Corsa ja DS 3 Crossback taas uusi EMP1.
 
Urlaub sanoi:
Onko e-208:n hinnasta vielä virallista tai puolivirallista tietoa?

Sisarmalli Corsa-e maksaa 33.711 euroa, joten tuskin se siitä kauaksi jää. Mitään Seatin ja Vw:n tyylistä hintaporrasta tuskin on suuntaan eikä toiseen.

Jos Saksan hintohin vertaa, tulee e208 maksamaan 2-3k enemmän kuin vastaavasti varusteltu corsa-e.

Riippuu tietenkin miten agressiivisesti maahantuoja lähtee kampanejoimaan ja mitä varustetasoja hinnoittelee, mutta luulen hintojen alkavan allure? tasosta 34,900€ päättyen GT tasoon 39,900€ Tämä siis ilman valtion 2000€ tukea.

Jostain luin että Suomessa ensimmäisen vuoden tavoitteena on myydä 10kpl e208 :D. Vaikka varsinkin sähköversiota lehdistö hehkuttaakin, tähän mennessä tilatuista 25% on e208. Pitkällä aikavälillä n. 20% on Peugeotin tavoite.
 
Näemmä hinnastot julkaistu. Ei kauas osunut arvaus e208 hinnasta.
 

Liitteet

  • Peugeot_e208_hinnasto.pdf
    41,1 KB · Katsottu: 305
  • Peugeot_208_hinnasto (1).pdf
    43,1 KB · Katsottu: 183