-TimoS-
Klassikko
- Liittynyt
- 22.12.2013
- 6.3.2018 klo 20:50 / Yleistä Seat keskustelua
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
-TimoS- sanoi:
Kyllä nuita pro-kittejä on aika vino pino laiteltu vakkineisiin, ml. Seateihin, eikä niistä kyllä pelkillä jousilla vetarit pauku.jantsa sanoi:Kestääkö vetarit? Bemarissa ilmeisesti ei.
Vaarivanhus sanoi:Minun vähäisen järkeni mukaan vetarien nivelet kuormittuvat vähemmän jos auton maavaraa lasketaan? Nivel toimii tällöin pienemmällä kulmalla ja rasittuu vähemmän kuin auton alkuperäisellä maavaralla?
Auton pohja toki paukkunee helpommin maahan varsinkin noissa kaupunkien asfalttiteille tahallaan tehdyissä hyppyreissä, jos maavaraa lasketaan? Onko sillä maavaran laskemisella muuta tarkoitusta kuin auton ulkonäön kohentaminen? Ehkä pienempi maavara puolustaa paikkaansa jossain kilparadoilla suurilla nopeuksilla ajellessa, mutta tavallisilla Suomen teillä en oikein jaksa madalluksen järkevyyttä tai ainakaan käytännöllisyyttä käsittää.
Ilman muuta, aina voi olla poikkeuksia, mutta sen, mitä olen nähnyt, niin näissä "tavallisissa" autoissa vetoakselin laatikon puoleinen pää on "normaalikuormalla" korkeammalla kuin pyörän navan keskipiste. Minkälainen on nivelten kulma jousituksen töyssyssä pohjatessa, en tiedä.ePa sanoi:Ei ehkä ihan noin suoraviivaista.
Vetareiden asento varmaan riippuu ennen/jälkeen madalluksen alustan suunnittelusta. Joissakin malleissa vetarit saattavat olla vaakatasossa vakiona ja madallus sitten suurentaa kulmaa.
Jos auto on laillisen korkuinen, ei kaupunkien töyssyt pitäisi tuottaa alustalle ongelmia. Puskureiden lipat tms oheistuotteet ovat asia erikseen.
Saattaa olla, autojen merkkejä en myöskään enää näkömuististani saa kaivettua esiin, tokkopa kuitenkaan olivat edes Seatteja joten se niistä.ePa sanoi:Näillä kiemurtelijoilla on varmaan paljon muutakin pielessä kuin vetarin kulmat. [emoji848]
batman14 sanoi:Mii Electric esitelty.
Taky sanoi:Olisivat nyt kertoneet jotain teknisistä ominaisuuksista.
kuulara sanoi:En keksinyt parempaakaan säiettä niin kysyn täällä.
Oma Seat on luovutettu 14.07.2016 ja huollettu ensimmäisen kerran 01.08.2018 kilometrejä tuolloin 22.847 km. Ennen tuotakin yritetty viedä öljynvaihtoon mutta "ei tarvetta".
Nyt kilometrejä noin 26.500 km eli noin 4.000 km edellisestä huollosta ja vuosi aikaa kulunut. Kovasti auto haluaisi huoltoon "Inspection Now".
Kysymykset, onko nuo "longlife" huollon piirissä? Huoltokorjastahan sen pitäisi selvitä mutta luovutuksessa ei ole kumpaakaan vaihtoehtoa eli normaali / longlife merkitty. Seatilta kysytty, vastausta ei ole tullut. Varasin huollon mutta ei nyt 300 EUR viitsisi ihan turhasta maksaa. Kallis huolto 4.000 km ajoille ainakin.
Näissä nykyvehkeissä on kaksi eri huoltoväliä. Öljynvaihtoväli ja sitten tarkastushuoltoväli. Sitten on vielä kiinteän huoltovälin "fixed"-mahdollisuus jolloin nuo öljyt ja tarkastukset saadaan kulkemaan käsi kädessä.kuulara sanoi:En keksinyt parempaakaan säiettä niin kysyn täällä.
Oma Seat on luovutettu 14.07.2016 ja huollettu ensimmäisen kerran 01.08.2018 kilometrejä tuolloin 22.847 km. Ennen tuotakin yritetty viedä öljynvaihtoon mutta "ei tarvetta".
Nyt kilometrejä noin 26.500 km eli noin 4.000 km edellisestä huollosta ja vuosi aikaa kulunut. Kovasti auto haluaisi huoltoon "Inspection Now".
Kysymykset, onko nuo "longlife" huollon piirissä? Huoltokorjastahan sen pitäisi selvitä mutta luovutuksessa ei ole kumpaakaan vaihtoehtoa eli normaali / longlife merkitty. Seatilta kysytty, vastausta ei ole tullut. Varasin huollon mutta ei nyt 300 EUR viitsisi ihan turhasta maksaa. Kallis huolto 4.000 km ajoille ainakin.
ConD sanoi:Näissä nykyvehkeissä on kaksi eri huoltoväliä. Öljynvaihtoväli ja sitten tarkastushuoltoväli. Sitten on vielä kiinteän huoltovälin "fixed"-mahdollisuus jolloin nuo öljyt ja tarkastukset saadaan kulkemaan käsi kädessä.
Vaihtoväli sinulla on todennäköisesti öljylle lonkkarihuoltojen mukainen 2v / 30tkm. Ok, tuo tuli viime vuonna tehtyä. Samoin vakiona tarkastushuollolle on ensimmäisen 2v / 30tkm jälkeen väli 1v TAI 30tkm. Tuo tarkastus tuli sinulla viimevuonna tehtyä myös, jonka tähden auto haluaa nyt uudelleen TARKASTUShuoltoon, mutta öljyt vaihtuisi sitten vasta vuoden päästä.
Jos ajoa on vähänlaisesti ja auto seisoo Suomessa ison (?) osan vuotta, niin koodauta se kiinteälle välille ja kerta vuoteen uudet liukasteet ja valohoito kuntoon. 300€ on paljon rahaa kyllä 4000km ajoille... Se mitä tuo "tarkastushuolto" sulla nyt sitten sisältää on just jarrunesteitä, ehkä suodattimia (jos ei viimeksi vaihettu) ja sitten valohoitoa ympäri autoa...
Mrk sanoi:Villi veikkaus että jarrunesteiden vaihto, auto nääs on 3-vuotias.