autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Cupra  (Luettu 25001 kertaa)

Poissa ConD

Vs: Cupra
« Vastaus #160 : 26.03.2021 15:15 »
Mikä on sitten se "kunnon normaali neliveto" ja mikä ei? :)

Tuossa tuota hintaeroa selittää osaltaan myös varustelu. Tuo 310hp malli on aina VZ-varustein, joka sisältää oikeastaan kaiken. Ilman kahta konsonanttia pitää mm. navia, sound systemiä, assaripaketteja ja jopa peruutuskamera ruksia listalta. Tuo kaventaa hintaeroa jos miettii muuta kuin lähtö-listahintaa.

Mutta joo... alta 40k€ on ihan ok taso.
VCDS@Oulu, PM/@

Treg@Spritmonitor:

Poissa batman14

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 2446
  • Seat Ibiza
Vs: Cupra
« Vastaus #161 : 26.03.2021 15:21 »
Mikä on sitten se "kunnon normaali neliveto" ja mikä ei? :)

Tuossa tuota hintaeroa selittää osaltaan myös varustelu. Tuo 310hp malli on aina VZ-varustein, joka sisältää oikeastaan kaiken. Ilman kahta konsonanttia pitää mm. navia, sound systemiä, assaripaketteja ja jopa peruutuskamera ruksia listalta. Tuo kaventaa hintaeroa jos miettii muuta kuin lähtö-listahintaa.

Mutta joo... alta 40k€ on ihan ok taso.

No siis neliveto ylipäätään. Kun nuo PHEV mallit ovat etuvetoisia ei ne itseäni kiinnosta juuri lainkaan.

Joo huomasin myös, että varustelussa oli eroa. Itse en kaipaa noita assaripaketteja, ja ottaisin suoraan Beatsin stereot, eikä peruutuskamerakaan mikään välttämätön varuste ole, joten omalla kohdalla hintaeroa kyllä jäisi. Nämä toki täysin yksilöllisiä tarpeita ja mieltymyksiä.

Ja onhan siinä varmaan vähän kivempi fiilis ajella sillä 310-heppaisella versiolla kuin 190-heppaisella, eli kyllä sillekin pitää painoarvoa antaa.

Muutaman Formentorin olen liikenteestä bongannut, ja on kyllä ihan komea ilmestys. Kääntää päitä.

Poissa heteka

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 60
Vs: Cupra
« Vastaus #162 : 26.03.2021 15:51 »


Ja onhan siinä varmaan vähän kivempi fiilis ajella sillä 310-heppaisella versiolla kuin 190-heppaisella, eli kyllä sillekin pitää painoarvoa antaa.


Atecan Seattina 190hv ja nyt vuoden Cupran 300hv omistaneena sanoisin, että tehoero on todella huomattava. Tommonen 190hv Cupran ”sporttiseen” imagoon on aika erikoinen ratkaisu.

Tässä 6kk 204hv Audin valmistumista odotellessa olen ihan iloinen, että tilaus tuntuu venyvän ties kuinka kauan.

Eli kannattaa kyllä panostaa niihin heppoihin mikäli mahdollista.

Poissa Kinkkujuusto

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 24
Vs: Cupra
« Vastaus #163 : 27.03.2021 16:58 »
Oliko täällä kenelläkään tietoa tuleeko tuo 1.5 TSI myyntiin Suomessa ja jos niin millä aikataululla?
Seat Ibiza FR 1.0TSI 2018 (tulossa/haaveissa Cupra Born)

Paikalla optilab

Vs: Cupra
« Vastaus #164 : 27.03.2021 17:58 »
Atecan Seattina 190hv ja nyt vuoden Cupran 300hv omistaneena sanoisin, että tehoero on todella huomattava. Tommonen 190hv Cupran ”sporttiseen” imagoon on aika erikoinen ratkaisu.

Tässä 6kk 204hv Audin valmistumista odotellessa olen ihan iloinen, että tilaus tuntuu venyvän ties kuinka kauan.

Eli kannattaa kyllä panostaa niihin heppoihin mikäli mahdollista.

Itsellä ajatus just toisin päin, kun edellinen oli 190hv/400nm ja nyt 320hv/700nm, molemmat 4-vetoja, niin ei ole tässä reilussa vuodessa tullut normaalissa ajossa montaa polkaisua, jolloin tuota isompaa tehoa olisi käytännössä tarvinnut. Tuommoisella about parin satkun teholla pääsee kyllä rekasta ihan iloisesti ohi.
Samaa toki itse hiukan ihmettelen, että miksi ajavat Cupran portfolioon näitä perusvoimalinjoja, kun ne olisi hyvin voineet pysyä Seatin lätkällä, johon saa myös vaikka fr-varustelun, jos sporttisempaa ilmettä toivoo.
Harrastukset maksaa.

Poissa Herr K

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 245
Vs: Cupra
« Vastaus #165 : 25.05.2021 14:06 »
Cupra Born on viimein julkaistu. Pitkä aika meni konseptimallista tuotantomallin julkaisuun:

https://www.motor1.com/news/509440/cupra-born-reveal-specs-photos/
https://www.topgear.com/car-news/electric/finally-its-production-version-cupra-born

Speksit on aika lähellä ID.3:sta, joskin malliston huipulla on 170 kW versio, jota ID.3:sta ei ole tarjolla. Muuten akku- ja tehoversiot ovat samat. Ainakin itse olen mieltänyt Cupran sporttisemmaksi merkiksi, mutta tuo 110 kW malli ei nyt ehkä oikein sovi tähän ajatteluun. Ehkä olisi ennemminkin voinut olla Seatin merkin alla. Ulkonäön puolesta tämä Born miellyttää omaa silmää enemmän kuin ID.3.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI DSG

Paikalla optilab

Vs: Cupra
« Vastaus #166 : 25.05.2021 14:21 »
Cupra Born on viimein julkaistu. Pitkä aika meni konseptimallista tuotantomallin julkaisuun:

https://www.motor1.com/news/509440/cupra-born-reveal-specs-photos/
https://www.topgear.com/car-news/electric/finally-its-production-version-cupra-born

Speksit on aika lähellä ID.3:sta, joskin malliston huipulla on 170 kW versio, jota ID.3:sta ei ole tarjolla. Muuten akku- ja tehoversiot ovat samat. Ainakin itse olen mieltänyt Cupran sporttisemmaksi merkiksi, mutta tuo 110 kW malli ei nyt ehkä oikein sovi tähän ajatteluun. Ehkä olisi ennemminkin voinut olla Seatin merkin alla. Ulkonäön puolesta tämä Born miellyttää omaa silmää enemmän kuin ID.3.


Tuo 170kw malli on 150kw, jossa 20kw boostitoiminto. Livelähetyksessä kertoivat boostin olevan vasta vuosimallista 2022 alkaen.

Ihan samaa mieltä, että Cupran sporttinen brändimielikuva ajaa kyllä karille näillä perusteholuokan mankeleilla.
Harrastukset maksaa.

Poissa jni

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4813
  • Tulossa Bass olut
Vs: Cupra
« Vastaus #167 : 25.05.2021 14:39 »
Perus Seatia kuitenkin. VW ID.3 hieman uudelleen muotoilulla keulalla ja perävaloilla.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV, Velvet Red, 2021
Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Poissa batman14

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 2446
  • Seat Ibiza
Vs: Cupra
« Vastaus #168 : 01.07.2021 09:20 »
Cupra puoli on kyllä aika hiljainen täällä foorumilla  ;)

Onko kukaan vielä käynyt kokeilemassa Cupra Leonin nelivetoversiota? Netissä löytyy aika vähän raportteja vielä, ja ilmeisesti tuotantovaikeuksia sirupulan takia tässäkin mallissa. Tämä oli ainakin aika kattava ja summaa hyvin myös omia ajatuksia tästä autosta. Tuohon hintaan saa käsittämättömän paljon autoa jos kestää vähän kovamuovia siellä täällä. Ja ajettavuus pitäisi olla todella priimaa. Toisaalta suomessa ei maksa 35k€, vaan on 50k€ auto uutena, mutta jos nyt vertaa S3 Audiin niin saa latoa aika paljon enemmän euroja tiskiin pienemmästä autosta samalla voimalinjalla.

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=z2n4cIFwnIw" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=z2n4cIFwnIw</a>

Poissa JiiJii71

Vs: Cupra
« Vastaus #169 : 28.09.2021 21:06 »
Cupra Bornin tuotanto alkoi Zwickaun tehtaalla.

<a href="https://youtu.be/7zNQqC8BwIU" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://youtu.be/7zNQqC8BwIU</a>
Wind of change snap old trees.

Poissa tmr97

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1885
Vs: Cupra
« Vastaus #170 : 09.10.2021 11:38 »
Cupra Born koeajo. Huomaa, että mittaristosta näkee jäljellä olevan akun varauksen prosentteina matkan lisäksi. Koskahan sama saadaan volkkareihin.

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=tC74ZLtz20U" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=tC74ZLtz20U</a>

Poissa JiiJii71

Vs: Cupra
« Vastaus #171 : 11.10.2021 22:33 »
Päinvastoin kuin VW ID.3 sisaressaan Cupra Bornissa saa kytkettyä ECS OFF tai siis ei kokonaan mutta ECS Sport tilan päälle. Jos olet tilannut optiona 235 leveät 20” renkaat.

Mielenkiintoinen paketti. Odotellaan Suomen hintoja.

<a href="https://youtu.be/yrDUsCq1rzY" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://youtu.be/yrDUsCq1rzY</a>
Wind of change snap old trees.

Poissa Taky

Vs: Cupra
« Vastaus #172 : 12.10.2021 08:26 »
Ei taida tässäkään olla keskinäytön alareunan luikureissa olla taustavaloja?
Volkswagen ID.4 Pro Performance 1ST Glacier White
Nissan X-Trail T30 2.5 l, manuaali, 2004. sininen

Poissa Kinkkujuusto

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 24
Vs: Cupra
« Vastaus #173 : 13.10.2021 19:49 »
Ei ole ei. Aivan käsittämätön juttu, jalkatilaa ja ovien reunaa kyllä valaistaan mutta nuo ovat jääneet ilman.
Kyselin tuosta maahantuojalta/myyjältä niin (vasta) joulukuussa tulee hinnasto julki.
Seat Ibiza FR 1.0TSI 2018 (tulossa/haaveissa Cupra Born)

Poissa Devl

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 223
  • Cupra Formentor VZ 4Drive 2021
Vs: Cupra
« Vastaus #174 : 14.10.2021 11:23 »
Tuo on kyllä käsittämätön aivopieru VAG konsernilta. Noita ei ole ilmeisesti valaistu missään konsernin autoissa (Leon, Golf, ID:t, Octavia, Formentor jne.)? Onneksi yleensä tuota lämpötilaa ei tarvitse säätää ja näytöltä sen säädön pystyy tarvittaessa kohtuu helposti tekemään.

Onneksi mittariston ja sisätilojen kirkkaudensäätö löytyy yhden klikkauksen takaa eli sieltä oikeasta yläkulmasta painamalla.