autoilua & elämää

Äänestys

Volvo-merkkiuskollisuus?

Nykyinen autoni on ensimmäinen Volvoni
40 (11%)
Nykyinen autoni on 2-4:s Volvoni
65 (18%)
Nykyinen autoni on 5 - n:s Volvoni
24 (6.6%)
Minulla on ollut Volvo(ja), mutta olen vaihtanut merkkiä
41 (11.3%)
Minulla ei ole ollut Volvoa, mutta se on yksi vaihtoehto seuraavassa autonvaihdossani
21 (5.8%)
Olen ollut enimmäkseen tyytyväinen Volvoon
79 (21.8%)
Seuraavakin autoni on todennäköisesti Volvo
43 (11.9%)
Olen ollut enimmäkseen tyytymätön Volvoon
10 (2.8%)
Volvo ei ole minulle sopiva vaihtoehto
39 (10.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 210

Kirjoittaja Aihe: Yleistä keskustelua Volvosta  (Luettu 162611 kertaa)

Poissa jkvi

• Klassikkoainesta
Vs: Yleistä keskustelua Volvosta
« Vastaus #1160 : 09.10.2021 20:22 »
Vein tuon vanhuksen nelipyöräsuuntaukseen Wetterille koska ratti oli hiukan vinossa. Ei kannattanut tehdä vielä, koska taka-akselin pitkittäishelat olivat revenneet. Ensi viikolla uudestaan osien vaihdon jälkeen.

Pitää huomenna soitella, meneekö finn-takuun piikkiin vai korvaako autoliike.
Tuo minun XC70 suunnattiin kesällä Wetterillä.

Ratti jäi hiukan vinoon oikealle ja jotenkin minusta tuntui koko ajan, että auto puoltaa liian voimakkaasti tien kaltevuuden mukaan. Ts. ei kokonaan toiseen suuntaan vaan sinne, minne tie viettää.

Käytin autoa eilen uudelleen suuntauksessa. Pientä korjattavaa kuulemma löytyi, ja sen arvasinkin jo ratin pienen vinouden perusteella.

Nyt on ratti niin suorassa kuin se voi olla. Ja minusta tuo tien kaltevuuden mukaan puoltaminen on nyt sellaista, mitä se saakin olla.

tilasin samalla vielä tuohon autoon huollon merkkiliikkeessä. Huolto nyt ei niin kovin kallis ole, mutta takajarrulevyt ja palat menee myös vaihtoon sikahinnalla. Maksan pelkästään siitä noissa orkkisosissa, että saa tärinättömät levyt. Taksi S90:een se ei onnistunut viime keväänä halpisosilla.
Farmariauto

Poissa Vempula

• Grand Legend
« Vastaus #1161 : 09.10.2021 20:36 »
Maksan pelkästään siitä noissa orkkisosissa, että saa tärinättömät levyt. Taksi S90:een se ei onnistunut viime keväänä halpisosilla.

Itse tilasin Volvoon Brembon levyt & palat Autodocista ja hinta oli murto-osa OEM-osien hinnasta. Ja ei täristänytkään :)

Poissa Kraftwerk

• Sisäänajettu
  • *
  • Audi A4 2.0T quattro Avant
« Vastaus #1162 : 09.10.2021 20:44 »
En pitäisi Bremboja täysin OEM-laatuisina. Pintakäsittely kestää Bremboissa ruosteettomina ehkä yhden talven. Tähän mennessä lähimpänä tehdaslevyjen sinkkimäistä pintakäsittelyä on olleet ATE, joka voinee olla alkuperäisosien osatoimittaja.

Poissa Kennedy

« Vastaus #1163 : 09.10.2021 21:37 »
Brembon palat oli kyllä ihan hirveä valinta omaan. Vinku useamman tuhannen kilsaa.
Samasta asiasta oli kaveri valittanut.

ATE/Ferodo/Zimmermann akselilla tulevaisuudessa mennään.
300ZX kesäleluna

Poissa Peja

• Uudenkarhea
« Vastaus #1164 : 13.10.2021 20:14 »
Onko muilla kokemusta Volvo merkkihuollosta etteivät enään päivitä auton softia jos ei ole mitään ongelmia. Näin minulle sanottiin kun vein auton takuukorjaukseen ja sanoin että voisivat samalla päivittää softat. Kyllä ennen esim. SAH:n Volvo merkkihuollossa oikein kysyttiin saako auton softat päivittää samalla kun tekevät huollon.

Kyllähän esim. puhelimien uudet softat aina parantaa jotain ja tulee uusia ominaisuuksia.

Poissa CarMan

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #1165 : 13.10.2021 20:22 »
Kyllä viime viikolla omamekaanikko kysyi volvon merkkihuollossa että saako laittaa uusimmat päivitykset.

Poissa jkvi

• Klassikkoainesta
« Vastaus #1166 : 13.10.2021 20:24 »
^Samoin minun vanhukseen kysyttiin viime viikolla huoltoa varatessani, että saako päivittää.
Farmariauto

Paikalla Karvis

« Vastaus #1167 : 13.10.2021 20:34 »
Onko muilla kokemusta Volvo merkkihuollosta etteivät enään päivitä auton softia jos ei ole mitään ongelmia. Näin minulle sanottiin kun vein auton takuukorjaukseen ja sanoin että voisivat samalla päivittää softat. Kyllä ennen esim. SAH:n Volvo merkkihuollossa oikein kysyttiin saako auton softat päivittää samalla kun tekevät huollon.

Kyllähän esim. puhelimien uudet softat aina parantaa jotain ja tulee uusia ominaisuuksia.

Oliko kyseessä määräaikaishuolto vai ylimääräinen korjaamokeikka? Määräaikaishuoltoon kuuluu päivitykset.
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja

Hyundai Tucson Plug-in

Poissa Peja

• Uudenkarhea
« Vastaus #1168 : 13.10.2021 20:56 »
Oliko kyseessä määräaikaishuolto vai ylimääräinen korjaamokeikka? Määräaikaishuoltoon kuuluu päivitykset.

Takuukorjaus eli ylimääräinen käynti. En alkanu sitten sen kummemmin vänkäämään miksi näin toimittiin. Oisko vieny liikaa aikaa tai jotain.

Poissa CarMan

• Vakiokalustoa
  • **
« Vastaus #1169 : 14.10.2021 06:24 »
Takuukorjauksessa pitäisi varmaankin olla softassa vika ennen kuin ne päivitetään

Poissa Kuudesvolvo

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #1170 : 14.10.2021 08:29 »
Minulla päivitettiin softa pyytämättä kun auto oli peltikorjaamon puolella särkyneen kattoikkunan vaihdossa. Näin toimittiin siis ainakin pääkaupunkiseudun Volvo jälleenmyyjän toimesta ….

Kyseessä 2 1/2 vuotta vanha V60 T8

Poissa Volvoheepo

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #1171 : 14.10.2021 09:45 »
Takuukorjaus eli ylimääräinen käynti. En alkanu sitten sen kummemmin vänkäämään miksi näin toimittiin. Oisko vieny liikaa aikaa tai jotain.

Tämä juurisyy mielestäni. Kaikkien softien tsekkaus ja päivitys ottaa aikaa jota pikku korjauksessa ei ole riittävästi.