Autolla ajettuna nyt yli 7tkm ja takana myös kesälomareissu. Kulutus on ihmeen tasainen, pääkaupunkiseudulta rantatietä kemiöön vie noin 5l/100km, mutta sama matka turun moottoritien kautta vain desin enemmän. Exeo 2.0TDI:llä saman matkan kulutuserot paljon suuremmat ja rantareitti selvästi Leonia taloudellisempi. Keskieuroopan reissun keskikulutus tietokoneen mukaan 5,2 eli oikeasti 5,4-5,5. Reissun keskinopeus 80km/h. Molemmat pitkät siirtymäajot (800 ja 1100km), pääosin moottoritietä ja keskinopeus nopeammalla 110km/h, niin kulutus tietokoneen mukaan 5,2l/100km. Reissut Saksan pikkuteillä, rajoitukset 50, 70 ja 100km/h kulutus käytännössä myös sama.
ACC on mielenkiintoinen, usein parempi kuin tavallinen vakkari, mutta kyllä tämänkin kanssa saa säätää. Suurin ongelma on, kun ajaa toisen perässä ja tämä ajaa erkanemiskaistaan ja hidastaa. ACC hidastaa myös, vaikka edelläajava olisi jo kokonaan pois tieltä. Käytännössä näissä tilanteissa pitää heittää vakkari pois päältä ja sitten perään taas päälle, jotta toimii järkevästi. Käytännössä AC helpottaa matkantekoa ihan merkittävästi, mm tietyöalueet, joissa ajetaan pitkäänkin kapeilla kaistoilla 80:n nopeutta jonossa menevät tosi kätevästi. ACC pitää vakioetäisyyden edelläajavaan jonon nopeuden hieman vaihdellessa. Jos jonossa on suuria nopeusvaihdoksia, niin silloin ACC ei enää toimikkaan niin hyvin. Se ei ennakoi tarpeeksi ja se lisää nopeuden "pumppausta" verrattuna omaan ajoon. Vakkariviiksen toiminta on erinomaista, sekä kympin, että yhden km/h:n muutokset saa helposti tehtyä. Parannus Exeon vastaavaan erilliseen viikseen ja aivan eri tasolla käyttettävyydessä vakioon verrattuna.
Moottorista senverran, että saksan baanoillakin on ihan pirteän oloinen, mutta tämä pirteä alue on suppea. Alle 2000rpm on kuin olisi kässäri päällä, kiihtyvyys on jotenkin nihkeää. Toisaalta on ihan turha kierrättää kovin ylös, yli 3500:n kiihtyvyys tuntuu paremmalta kun vaihtaa suurempaa. Kun katsoo uuden X-Periencen moottori-vaihteisto yhdistelmiä, niin tämä 1.6TDI olisi nimenomaan hyvä DSG:n pariksi. Suuremalla koneella vaihtamistarve on vähäisempi. Saksan teillä moottorin ääni on välillä kovin melunlähde. Rengasmelua on paljon suomen teitä vähemmän.