https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Yleistä keskustelua Jaguarista

tuRboman

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Täällä kotipaikkakunnalla Jaguar on aika harvinainen näky. Eipä täällä tosin myyntiäkään ole, saati huoltoa. Jolla tietysti on merkityksensä. Mutta silti ajoittain hämmästelen tätä harvinaisuutta, kun kuitenkin sen verran näyttävästä ja tyylikkäästä automerkistä on kyse.
Vastikään tuli tänne naapurustoon toinen Jagge, kun eräs vaihtoi hienon Lexuksensa siihen. Ja kyllä se ainakin minun pään saa kääntymään joka kerta kun ohi menee. Erittäin näyttävä auto. Samaten tuo toinen Jagge, jolla ikää lienee yli 15v mutta niin vain on hieno. Hienompi kuin monet uudet.

Mikä on syynä ettei Jaguar myy enempää? Täälläkin hyvin harvoin on pohdinnoissa mukana, vaikka aika moni on välillä etsimässä hieman massasta poikkeavaa tyylikästä kulkinetta.

Henkilökohtaisella tasolla syyt jo tuolla osin mainittukin. Kun ei ole huoltoa eikä myyntiä, niin se jo verottaa mielenkiintoa. Ja toinen, isompi syy on kun haluan ajaa nelivetoisella farkulla, on Jagen valikoima aika pieni.
Mutta jossain vaiheessa voisin kuvitella hyvinkin hankkivani Jaguarin jos päätetään hommata tyylikäs sedan perheeseen.
 
Kyllä Jaguar on sisätiloiltaan ja takakontistaan hyvin "pieni" auto, vaikka päällisin puolin näyttävä. Enpä tiedä onko kätevä kaupunkiajossa lainkaan. Itse en ostaisi, melkein pitäisi ilmaiseksi saada. Muutaman kerran olen sisällä istunut ja kolkko autohan se on, taisi tosin olla vuoden 95 mallinen XJ.
 
kt sanoi:
Kyllä Jaguar on sisätiloiltaan ja takakontistaan hyvin "pieni" auto, vaikka päällisin puolin näyttävä. Enpä tiedä onko kätevä kaupunkiajossa lainkaan. Itse en ostaisi, melkein pitäisi ilmaiseksi saada. Muutaman kerran olen sisällä istunut ja kolkko autohan se on, taisi tosin olla vuoden 95 mallinen XJ.

Uusi XJ on taas sisältä todella luxusta, mutta tilaa on uhrattu muhkeudelle.
 
Jaguar herättää aina meikäläisen mielenkiinnon. Kukaties vaikka joskus sellaisen hommaisinkin varsinkin, kun ei nuo meikäläisen hankinnat ole muutenkaan yleensä kolkutelleet rekisteröintitilastojen kärkipäätä. Uudet Jagget ovat vaan karanneet meikäläisen budjetista, mutta ainahan on hyviä käytettyjä tarjolla.
 
Mielenkiintoista nähdä, onnistutaanko tällä kerralla pienen mallin tekemisessä eli XE:ssä. Luonnossa näytti varsin tyylikkäältä. Sisustustyyli ei ollut aivan paras mahdollinen. Takaistuintilat jotakin BMW E90:n luokkaa.
 
nemos sanoi:
Ainakin ideatasolla "läpinäkyvä" etupilari on mainio
Joo, varmasti mainio ominaisuus, jos toimii.
Toki näitä Englannin tuotteita ei ole ylistetty juuri luotettavuudesta.
Mutta jos se ei olisi rahasta kiinni, niin olisin jo monta vuotta pyörinyt kisulla pitkin kyliä.
 
Mielenkiintoinen laite tulossa :p
http://www.worldcarfans.com/115091498857/jaguar-f-pace-finally-revealed-as-companys-first

jaguar_cx17_1.jpg
 
völvöxc60 sanoi:
Sääli vaan, jos lähtöhinta nousee Suomessa >60 kEUR, niinkuin TM:n sivuilla oli laskeskeltu. Hinnat pitäisi olla vertailukelpoiset Q5:n ja X3:n kanssa tai vielä mieluummin XC60:n kanssa. Esim. XE on minusta tällä hetkellä verrokkeihinsa nähden ylihintainen (tosin voihan se olla ominasuuksiltaankin ylivertainen, en ole kokeillut).
 
Niin, nyt sit  tuli ostettua 26 vuotias Jaguar Sovereign! Olin ajanut kyseisellä autolla viimeksi 2014 sukujuhlissa
Saimaan rantavesillä, todella hyvässä kunnossa ja  olin vapaaehtoinen hovikuski, Jaguar ollut kahdella sukulaisella ja
yhdellä vanhojen autojen keräilijällä, auto katsastettiin, nou problems, alakerrassa ei minkäänlaisia valumajälkiä, täysin kuiva ja se mikä todella innosti tähän niin ajetut kilometrit ovat tarkalleen tiedossa ja niitähän oli 38 tuhatta!
No nyt mittarissa jo yli 40 tkm kun tuli käytyä cruisaileen sukulaisia Suomen läpi.
Jaguarista löytyy ilmastointi ja jopa vakionopeussäädin! No pakko sanoa et kyllähän se tahtoo hymyilyttää, vielä...
Saattoi tulla tuttuja vastaan viime sunnuntaina kun Raahen lähistöllä iltapäivällä tuli valkoinen Outback vastaan?
 
En myönnä, jos minua tarkoitat. Olin vielä sunnuntaina n. 500km pohjoisempana ;)

Mutta kylläpä kuulostaa hienolta tuo Jaguar! Olisikin erittäin mielenkiintoista kuulla lisää ja ennenkaikkea nähdä kuvaa. Jos sopii kuvioon niin laita autotalliin juttua Jaguarista? Onnittelut hienosta hankinnasta!
 
Hieno Jagge ja vieläpä vähillä kilometreillä. Historiikkin on tiedossa niin kyllä kelpaa.
 
Noista kuvista, kun en ikinä ole niitä lähetellyt niin voi olla pikkuisen nihkeää mut pitää kysyä kavereilta apuja niin jos se siitä.
Ja joo, Turbomania tarkoitin tuolla tutulla Raahen lähellä.
Ei näy Jaggea pihalla, no Rouva lähti taas cruisaileen kavereiden kaa ja täytyy sanoa et on kyllä itselläkin jäänyt kilsat reilu viikon aikana aika minimiin Outbackilla!
Jaggehan on kyllä sisältäkin hienossa kunnossa, vaaleaa nahkaa ja puuta ja varmaankin muoviakin löytyy, peltiä ei kylläkään näy muualla kuin konepellissä, penkeissä ei minkäänlaisia venymiä, no ei noilla kilsoilla pidäkään olla, sit kyllä ihmeteltiin ns automesten kaa pihalla et miten ihmeessä 26-vuotiaassa nuorikossa voi vieläkin tuoksua ns uuden auton tuoksu, nahkaa jne.
Parin viikon päästä vien auton tutulle maalarimestarille, kävin näyttään ja jossain näkyi pieniä naarmuja, myllytetään ja sit jos laittaisi kovavahan pintaan?
Mitäs olette mieltä tämänikäiseen tuollaisesta ja sit tietenkin mikähän se vaha olisi nimeltään mitä tässä voisi käyttää, autohan siirtyy sit talven tullen halliin ja kesällä otetaan taas esille, sen myös tiedän et Jaggella ei ole ainakaan noin 20 vuoteen ajeltu talvisin.
Noh sit tarkoitus olisi ens keväänä ennenkin kuin otetaan Vanha Lady käyttöön, vaihtaa kaikki mahdolliset nesteet.
Tosiaan reilu pari tuhatta ajelin muutamassa päivässä ja ihmetytti tankkausten vähyys,
no selvenihän se, tankin koko 90 litraa! Ja kulutus, no tässä autossa ei varmaan se tärkein asia, tienpäällä jos noudat rajoituksia niin auton AJOTIETOKONE (tämän ikäisessä!) näytti lukemaa 8,4 ja tämä lukema eka tuhat km ajolla, toiseen suuntaan kun tultiin sit aika reipasta vauhtia ja lukuisia ohituksia ja jopa hurjastelua niin 9,1, kaupunkikulutus sit varmaan jotain ihan toista mutta niinku sanoin, niin nyt nautitaan!
Ainakin minusta hauska juttu tapahtui Kajaani- Jyväskylä välillä, tässä vaiheessa pitää sanoa et minulla ei ole mitään sähkö-hybridiä tms vastaan, jopa itsekin harkinnut Outbackin jälkeen hybridiä.
Niin siellä sit Kajaani-Jyväskylä välillä ehkä hivenen nopeusrajoitusta nopsempaa cruisailin meneen vakkari päällä, autoja ei näkynyt piiiiitkiin aikoihin, noh kunnes sit alkoi yhtäkkiä edellä menevän perä lähestyyn, kas kas, hybridähän se siinä meni ja jopa pikkuisen alinopeutta, no maisema oli kumpuilevaa ja ajelin nätisti perässä kunnes tuli julman pitkä alamäki vastaan, jätin hajurakoa, Jaggesta sportnappi alas, vilkku päälle ja kaasu pohjaan ja sit mentiin alamäkeä minkä Jaggesta lähti! Kun oltiin hetki rinnakkain, mulla Jaggen kone ulvoi ja huusi täysillä, vilastiin alinopeutta ajavan hybridi-kuskin kaa toisiamme,
tuli mieleen et tässä sitä kohtasivat wanha aika ja nykyaika ja kyllähän ainakin tuolla hetkellä wanha aika voitti!!!
Ja tuo tarina, toivottavasti en pahoittanut kenenkään hybridi-kuskin mieltä, niinku sanoin niin olen jo alkanut itsekin katseleen hybridiä. Ystävyydellä.
 
Ei ole erikoiskilpiä ja vielä jokunen vuosi et saa museorekisteriin. Ai niin, väri on viininpunainen.
 
Tutkin Jaggen ohjekirjaa ja automaattivaihteisto näkyy oleva 4-vaihteinen ZF valmistama ja hyvin toimii edelleen! No tosiaan tämä loppusyksy ajellaan ja talliin talveksi ja ens keväänä ennen ajoon ottoa vaihdetaan Jaggeen kaikki öljyt, suodattimet jne.
 
Heitetään nyt tähän ketjuun maininta tuosta juuri esitellystä I-Pace Conceptista, joka ilmeisesti olisi tulossa markkinoille 2018.
On vaan ainakin omaan silmään suorastaan upeasti muotoiltu hatchback (vai crossover vai mikä)! Reunoilta pokattu rauskumainen keula ja jollakin tavalla erikoisilta näyttävät mittasuhteet ovat kyllä todella onnistuneet. Itse asiassa tuossa on nähtävissä jopa aika paljon uusien Volvojen muotokieltä.

lmn-010.jpg


jaguar-i-pace-web-0098.jpg


PS. Prototyyppi näemmä jo liikenteessä, ja luonnollisesti nuo upeat muodot hukattu tuotantomallissa...

http://www.autobild.de/bilder/jaguar-i-pace-2018-vorschau-erlkoenig-11028991.html#bild2
 
Pikkuhiljaa alkais sit päättään mitä tekis Sovereignin -90 renkaiden kans, uusia pitäisi, noh löytyy yksi valmistaja, koko on tosi erikoinen ja niin myös hinta..
TD220/65/R390/97V koko ja hintana noin 2000 euroa sarja!
Tilaanko nuo, silloin säilyis alkuperäiset vanteet, no ongelmana hinnan lisäksi vahingon sattuessa noin 1-2 kuukauden toimitusaika ja sehän on melkein kyseinen kesä ohi.
Tai sit jos uusisi myös vanteet, tyyliin esim BBS ns hunajkakenno, netistä löytyy mm Calibre Vintage nimellä, Rengastukku näkyi kauppaavan BBS kopioita 885 nimellä ja
Mr Likinäkö ehti jo riemastua edullisista BBS vanteista!
Pulttijako Jaggessa 5x120,65 (tarkkaa hommaa), no kokeiltiin paikallisessa liikkeessä ja Bemarin 5x120 jako passasi, alkuperäinen ET 33 ja reikäkoko 74mm, tähän tosiaan löytyi liikkeestä muuten passeli Bemun vanne mut ulkonäkö oli liian nytkyaikainen.
Jos siirtyy tuumakokoon niin joko 16 tai 17, kun tämä alkuperäinen taitaa olla tuumissa noin 15,5.
Mitäs tekis?
 
dominik sanoi:
Pikkuhiljaa alkais sit päättään mitä tekis Sovereignin -90 renkaiden kans, uusia pitäisi, noh löytyy yksi valmistaja, koko on tosi erikoinen ja niin myös hinta..
TD220/65/R390/97V koko ja hintana noin 2000 euroa sarja!
Tilaanko nuo, silloin säilyis alkuperäiset vanteet, no ongelmana hinnan lisäksi vahingon sattuessa noin 1-2 kuukauden toimitusaika ja sehän on melkein kyseinen kesä ohi.

Valotatko hieman mistä tuossa on oikein kyse? Siis ei tuumakokoisista vanteista? Onko Jaguareissa paljonkin sellaisia?

Sillä ihmettelen, kun perhepiirissä on harrastettu brittiautoja 70-luvulta lähtien ja ainakin Lantikoissa ja Range Rovereissa on tuumakokoiset vanteet jo ainakin vuodesta 1970 lähtien.

Se on brittiautoilijalle tuttua, että kiintoavainsarja oli hyvä hommata myös tuumakokoisina.
 
Urlaub sanoi:
Valotatko hieman mistä tuossa on oikein kyse? Siis ei tuumakokoisista vanteista? Onko Jaguareissa paljonkin sellaisia?

Sillä ihmettelen, kun perhepiirissä on harrastettu brittiautoja 70-luvulta lähtien ja ainakin Lantikoissa ja Range Rovereissa on tuumakokoiset vanteet jo ainakin vuodesta 1970 lähtien.

Se on brittiautoilijalle tuttua, että kiintoavainsarja oli hyvä hommata myös tuumakokoisina.

Eikös nämä millikokoiset renkaat olleet yhteenaikaan jonkinlainen muoti-ilmiö kalliimmassa kalustossa, enollakin moiset oli 735i bemarissa ja jo ysärillä uudet olisi maksanut 15tmk :eek:
 
Yhdellä tutulla oli aikanaan gsi muna-kadetissa tuollaiset trx:t ja opiskelijabudjetilla oli kauhea rasti ostaa uudet renkaat  :'(