https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Powershift kaksoiskytkin

antti

Vakiokalustoa
Liittynyt
9.7.2014
Mites tuosta löytyy porukalta kokemuksia?
Kiikarissa on kesästä ollut farmari foortti ja taas olisi yksi kiikarissa. Ajanut en ole ko yksilöä mutta mitä olen tulkannut niin 163hv diiselin yhteydessä on automaattina kaksoiskytkin laatikko.

Ne jutut mitä on löytyny niin on ainakin kestävämmäksi rankattu kuin dsg.

Töihin tilasin litrasen bensa Focuksen ja se tulee automaattina mutta myyjä sanoi että siinä olisi perinteinen. Koeajolla toimi ainakin mallikkaasti sekin :)
 
Bensavoorteissa on tätä nykyä mehumaija eli Focuksen litraisen kanssa on ihan perinteinen automaatti.
 
Onkos Powershiftin kestävyydestä jo enemmän kokemusta?

Kiikarissa olisi 163hv diesel Kuga ja tarkoitus nykiä myös vaunua sillä ja mittarissa tietysti jo yli 200 tkm. Riski vai mahdollisuus, itse pidän riskinä, mutta olisiko sillä vielä jokunen kymppi vedettävissä ongelmitta. Kilometrejä ei siis paljoa tule tai mistäs sen tietää. Fordclubiakin lueskelin, eikä siellä näkynyt isompia asioita silmiin.
 
kahe sanoi:
Onkos Powershiftin kestävyydestä jo enemmän kokemusta?

Kiikarissa olisi 163hv diesel Kuga ja tarkoitus nykiä myös vaunua sillä ja mittarissa tietysti jo yli 200 tkm. Riski vai mahdollisuus, itse pidän riskinä, mutta olisiko sillä vielä jokunen kymppi vedettävissä ongelmitta. Kilometrejä ei siis paljoa tule tai mistäs sen tietää. Fordclubiakin lueskelin, eikä siellä näkynyt isompia asioita silmiin.

Ehkä nuo uudemmat on jo parempia. Budjetoit sen muutaman tuhatta euroa korjauksiin ja peilaat auton hintaa sitä vasten.
 
No kyseessä tuollainen kuitenkin 10v Powershift, eikös ne ole ensimmäistä sukupolvea? Käytetyn kanssa saa tosiaan aina varautua kaikenlaiseen, vaan eipä viitsi enempää laittaa rahaa vetoautoon tällä hetkellä.
 
kahe sanoi:
No kyseessä tuollainen kuitenkin 10v Powershift, eikös ne ole ensimmäistä sukupolvea? Käytetyn kanssa saa tosiaan aina varautua kaikenlaiseen, vaan eipä viitsi enempää laittaa rahaa vetoautoon tällä hetkellä.

Mulla oli aikanaan 2011 vuoden Mondeo Powershiftillä ja mitä silloin asiaa selvittelin niin jäin käsitykseen, että Powershift olisi hyvinkin kestävä loota, ainakaan mitään vagin dsg-tyylistää laajaa ongelmaa ei ollut. Ajelin Mondeolla muistaaksen 120tkm - 210tkm ilman ongelmia, öljynvaihto noihin kuuluu tehdä 60tkm välein.