https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Skoda Superb II (08-) varusteista

Skula

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Heippa teille rakkaat AS:laiset!

Jos kyseistä autoa on käytettynä ostamassa ja haluaisi mukaan matkapuhelintoiminnallisuuden. Tuliko se jonkin mallin mukana "vakiona"? Esim Comfort tai Elegance?

Vai oliko se lisävaruste, joka piti ruksia erikseen mukaan?
 
Alkupään BT:n superbeissa tuki vain rSAP yhteyksiä. Mikä luuri sinulla on nyt?

Meinaan se BT on 200-300e setti jälkiasentaa jos autossa on vaan Bolero/Columbus. Jos taas siellä on vakiona se iänvanha rSAP-boksi ja tahdot uuden älyluurisi siihen kiinni puhumishommia varten, voit silti joutua ohjainlaiteostoksille. Musan streamauksista ym. puhumattakaan...
 
Muistaakseni se tuli Elegancessa vakiona ja muihin lisukkeena, paitsi kaikissa pisnesmalleissa BT kuului hintaan. Ja sitten huomioi että alkupään Elegancessa BT vaatii puhelimelta rsap-tuen.
 
ConD sanoi:
Alkupään BT:n superbeissa tuki vain rSAP yhteyksiä.

Tämä ikävä tosiasia on hyvä pitää mielessä. Esimerkiksi -10 Superb Elegance ei synkkaa Lumian kanssa.

Kuten ConD mainitsi, niin tässä tilanteessa pitäisi hommata esim. tämä, jos haluaisi käyttää uusia luureja ja striimata musiikkia.

EDIT: Eleganceen tuli siis rSAP:iin perustuva BT ja puheohjaus vakiona.
 
Tuo A2DP on taikasana kun musiikkia tahdotaan läpi luurilta soittimelle. Uusissa bt-bokseissa tulee vielä mahdollisuus vaihtaa biisejä ratista sekä näyttää kappaleen nimi ym tiedot mittaristossa ja soittimella.

Eli se muinaismuistoboksi vaihtoon kaikesta huolimatta. Jälkiasennuskaan ei amerikantemppu kuitenkaan ole. Carsystemsin sarjoissa tulee suht hyvät ohjeet mukana.
 
Uusimmassa TM:ssä on Superb Outdoor testissä ja samalla testattiin myös faceliftin ajovalot. Vanhan mallin pitkäthän olivat loistavat, mutta lähivalojen leveys oli keskiluokkaa. Nyt facelitftin myötä tämä puute on korjattu ja lähivaloissa on nyt enemmän leveyttä kuin ennen. Ja kantamat ovat pysyneet kuitenkin samoina.

Lainaus artikkelista:

LÄHIVALOT
ovat kasvojenkohotuksen myötä aikaisempaa leveämmät, mikä vaikuttaa myös kaukovalokeilan alkuleveyteen. Hyvää on myös, että Škoda on säilyttänyt
apuhalogeenin ksenonlinssiyksikön
rinnalla. Kympin valot.


Tällainen kehitys on nykyautoissa erittäin harvinaista. Nykyään kun autovalmistajat vain keskittyvät valotehon laskemiseen, mutta ehkä kaukana idässä on niin pimeätä, että itäautotehdas vielä ymmärtää pimeydessä autoilevia.

Itse Outdoor-mallista on pakko sanoa, että 225/45 R17 renkaat ovat siinä melko naurettavan näköiset. Kuten ne ovat missä tahansa korotetulla maavaralla olevassa Superbissa. Vakioalustallakin renkaat ovat hiukan liian pienet. Itse vaihdatin tilalle 225/50 R17 rengastuksen ja auton olemus muuttui huomattavasti tasapainoisemmaksi.
 
Myös Yetin valot parani naamankohotuksessa, nyt siinäkin on bi-xenonit varustettuna apuhalogeeneillä :)
 
Tuota Superbin testiraportin valotehoa minäkin ihastelin. On se kumma, että autoihin ei yleisemmin tehdä kunnon valoja. Kovin isosta kustannuslisästä ei voi olla kysymys. Aiemmissa keskusteluissa tätä on perusteltu sillä, että kovin vähän nykyään päämarkkinoiden asiakkaat ajavat pimeässä. En tiedä totuutta tästä, mutta se ihmetyttää, että samaan aikaan tehdään kalliita adaptiivisia valosysteemejä, jotka eivät tehossa kuitenkaan pärjää Superbin perusvaloille.
 
Markku J sanoi:
Tuota Superbin testiraportin valotehoa minäkin ihastelin. On se kumma, että autoihin ei yleisemmin tehdä kunnon valoja. Kovin isosta kustannuslisästä ei voi olla kysymys. Aiemmissa keskusteluissa tätä on perusteltu sillä, että kovin vähän nykyään päämarkkinoiden asiakkaat ajavat pimeässä. En tiedä totuutta tästä, mutta se ihmetyttää, että samaan aikaan tehdään kalliita adaptiivisia valosysteemejä, jotka eivät tehossa kuitenkaan pärjää Superbin perusvaloille.

Ei ne Superbinkaan valot ihan perusvalot ole, vaan adaptiiviset nekin on ;) Ei tosin aivan uusinta hienointa hottia kamerasysteemeineen, mutta kuitenkin muuttuvalla valokuviolla olevat.
 
Karvis sanoi:
Ei ne Superbinkaan valot ihan perusvalot ole, vaan adaptiiviset nekin on ;) Ei tosin aivan uusinta hienointa hottia kamerasysteemeineen, mutta kuitenkin muuttuvalla valokuviolla olevat.

Superbin valoista tosiaan puuttuu se kaukovalosysteemi, missä vastaantulevan auton kohdalle ei tule valoa. Mutta ratin kääntämisen mukaan ne kyllä kääntyvät ja ajonopeuden mukaan muuttuu keilan muoto. Apukaukovalot sojottaa toki aina staattisesti eteenpäin.

Mutta se iso puute Skodan valoissa toki on, että niillä ei ole mitään mediaseksikästä Xenon PLUS -nimeä.
 
OK. Nuo halogeenipolttimoilla toteutetut apukaukovalot tuovat kyllä tervetulleen lisätehon edullisesti (minulla oli Saab 9-5:ssä tuollaiset). Superbin testiraportissa silmään pisti myös erinomainen lähivalon valaisukuvio.
 
Ei kai tuo Elegance ole...? :rolleyes: Vaan ambition / ambiente vai mikä se pykälää alempi keskimmäinen taso olikaan. Ja siinä sinänsä mukavana lisukkeena tuo sähköpenkki.
 
Skula sanoi:
Luulin että Elegance versiossa on nahkajakkarat?

Suomessa Elegancessa on nahat vakiona, mutta esim Saksassa ei. Voi olla siis tuontiauto. Saksan Elegancesta puuttuu muuten todella paljon muitakin hilavitkuttimia mitä Suomessa kuuluu mukaan.

EDIT: Ei tuossa ole kuvien perusteella pikaisesti katsottuna esim etututkia, parkkiassaria, isoa radion kosketusnäyttöä, 6CD:n vaihtajaa, takapenkkien lämppäreitä, 17" vanteita ja vain kuskin penkissä on sähkösäädöt. Eli joko tuontiauto tai myyjä kusettaa.
 
Vempula sanoi:
Suomessa Elegancessa on nahat vakiona, mutta esim Saksassa ei. Voi olla siis tuontiauto. Saksan Elegancesta puuttuu muuten todella paljon muitakin hilavitkuttimia mitä Suomessa kuuluu mukaan.

Tuossa autpssa on ambienteversion penkit,  vanteet, radio ja listat, joten eiköhän tuo kotimainen ole.
 
Ex-liisari (päätellen sinisestä perusväristä) ja Ambition-karvalakki, vain sähköjakkara kuskilla lisävarusteena. Kaksi valhetta jo otsikkotekstissä "Elegance" ja "Muistipenkit".
 
Putiikki olikin kuulemma jo kiinni, maanantaina käyp kyselemässä mikä vehjes on...