- 20.9.2018 klo 22:03 / BMW 640 DA 2 D M-Sport F13
Vähän jäänyt koukkuun tähän malliin ja kun Grand Coupella jä 2 D coupella on sekä pituudessa että akselivälissä 11 sentin ero on ne koeajettava erikseen, maanantaina oli 2D version vuoro ja hyvä fiilis jäi, ohessa fiiliksiä tuotteesta.
Muotoilu: kyllä tämä pitkä 2 ovinen coupe näyttää tyylikkäältä ...... taaksekin pääsee kohtuullisesti ja alle 180 senttiset pystyvät siellä jopa olemaankin.
Varustus: M-Sport sekä tuntuu että näyttää hyvältä, tuntematta yksityiskohtia jää vähän sanattomaksi.
Alusta: tuntui napakammalta kuin Gran Coupen ( vaikka joku sanoikin että omaisivat samat jouset), en tosin 'muista' oliko siinä aktiiviset kallistuksen vakaimet, jos ne erona niin ero HUOMATTAVA. Ja vaikka rengastus olikin 'jyrkkä' niin silti jotenkin sporttinen olematta KOVA vaikka tosi JÄMPTI olikin.
Ohjaus: yllättävän tarkka, ei keskialueen vetkuilua, tykkäsin.
Ajo: vaikka painoa on ja vaikka mitä muuta niin liikehdintä oli kepeää kuin tonnin kiululla, reilun satkun nopeudessa hiljainen ja eleetön. Kaupunkinopeuksissa vielä eleettömämpi, erittäin tyylikästä etenemistä.
Voimalinja: edellinen oli n. 200 tkm. ajettu, tällä kolmannes vähemmän, ihan kuin sen olisi tuntenut ( tosin tämä on sitä myös yhden ihmisen verran kevyempi), vie koria kuin pässiä narussa.
Jarrut: näiden 'pehmeys' ( = tehottomuus) yllätti, noh, jossain sen painon on pakko tulla näkyviin.
Auto oikeastaan yllätti minut kokonaisuutena, se tuntui yllättävän sporttiselta, jopa niin että voisin oikeasti tykätä ajosta.
Taidan nipata itseni jyrkänteeltä alas ......
Muotoilu: kyllä tämä pitkä 2 ovinen coupe näyttää tyylikkäältä ...... taaksekin pääsee kohtuullisesti ja alle 180 senttiset pystyvät siellä jopa olemaankin.
Varustus: M-Sport sekä tuntuu että näyttää hyvältä, tuntematta yksityiskohtia jää vähän sanattomaksi.
Alusta: tuntui napakammalta kuin Gran Coupen ( vaikka joku sanoikin että omaisivat samat jouset), en tosin 'muista' oliko siinä aktiiviset kallistuksen vakaimet, jos ne erona niin ero HUOMATTAVA. Ja vaikka rengastus olikin 'jyrkkä' niin silti jotenkin sporttinen olematta KOVA vaikka tosi JÄMPTI olikin.
Ohjaus: yllättävän tarkka, ei keskialueen vetkuilua, tykkäsin.
Ajo: vaikka painoa on ja vaikka mitä muuta niin liikehdintä oli kepeää kuin tonnin kiululla, reilun satkun nopeudessa hiljainen ja eleetön. Kaupunkinopeuksissa vielä eleettömämpi, erittäin tyylikästä etenemistä.
Voimalinja: edellinen oli n. 200 tkm. ajettu, tällä kolmannes vähemmän, ihan kuin sen olisi tuntenut ( tosin tämä on sitä myös yhden ihmisen verran kevyempi), vie koria kuin pässiä narussa.
Jarrut: näiden 'pehmeys' ( = tehottomuus) yllätti, noh, jossain sen painon on pakko tulla näkyviin.
Auto oikeastaan yllätti minut kokonaisuutena, se tuntui yllättävän sporttiselta, jopa niin että voisin oikeasti tykätä ajosta.
Taidan nipata itseni jyrkänteeltä alas ......