H
Herrojenrauhaa
Vieras
- 22.3.2018 klo 17:49 / Volvo XC60 T8 -2018 ajettu. Ajaja tykkää BMW autoista
Joo. Pois jäi paha maailma ulkopuolelle, kun ajelin T8 Volvolla. Autohan oli harmillisesti hyvän oloinen, ettei erinomainen. Kyllä, uusi ja nykyaikainen.
Lyhyesti, niin vertaan autoa omaani 530D 258hv laitteeseen v.2013-2017 on kaikki samanlaisia teknikaltaan. Bmw:ni on kyllä menty jo yli 100tkm. Volvo on uusi.
- Pidin tehoista, tuli tuplaturbot mieleen. Omani ei ole tuplaturbo, joten alavääntö oli volvossa parempi. Sehän kuullostikin sportti autolle kun kerroin autolle kuka on herra. Teho on herra. Kyllä auto liikahti harmaassa lumirännässä hyvin. Paremmin kuin omani, tosin bemuni on takaveto. Ei kyllä sulalla juuri eroa tuntunut takapuoli tuntumassa.
- Alusta oli ilma-alusta, helkkarin mukava. Kyllä oli mahtava alusta. Tosin hiukan etäinen oli ajamisen fiilis jos jäiselle tielle pitäisi lähteä. Pitää hiukan tottua ominaisuuksiin. Bemu tuntui tuon jälkeen rata-autolta jossa hiukan kivirekimäinen alusta. Tosin tunne hävisi kun pääsi normaalille maatielle, eli bemun pisteet nousi, jälleen, kuitenkin. BMW lasit nääs. Jäisellä tiellä uskaltaisin ajaa bemun rajoilla.
- Ohjaus oli tosi kevyt mutta hyvä. Kun hyppäsi omaan, niin tunnokkuus hyppäsi silmille. Tässä bemu oli parempi. Ajajan auto, siis bemu. Volvossa tuntui olevan pieni kääntösäde. Bemu kääntyy kyllä paikallaan kaasulla.
- nelivetoa luukutin ja testasin käsiteltävyyttä teollisuusalueella. Kyllä se lopulta kääntyi toiseen suuntaan kun lappu oli lattiassa ilman nappien painelua. Tosin matkaa ja tilaa se vaati. Kun lopulta auto tuumasi että, nyt lähti lapasesta, auto kiristi turvavyöt tosikireelle ja tappoi tehot ja menon. Mutta oltiin kuitenkin tulosuuntaan. Hauskaa!
Tosin audi tt v.2000 haldeksi nelivedolla jäi samaisessa testissä pyörimään ympyrää, eli voisin sanoa Volvon ominaisuutta sanalla todella turvallinen.
- Auto oli hiljainen, tosin sain sen myös murisemaan. Se oli kivaa. Joo, bemu tuntui panssaiautomaisemmalta. Hyvässä ja pahassa. Bemu tuntui myös laitteelta, jossa ei ole mitään hajoavaa. Vaikka omassani on kaikki varusteet, niin Volvossa niitä on vielä kahdenviikon opiskeluun saakka. Eli ihan helvetisti. No, tarvii tai ei?
Toivottavasti laite kestää ja toimii seuraavat 10 vuotta. Bemuun kun vertaan, niin tiedän sen viat ja korjaukset. Volvon viat ilmenee ajan saatossa. Toivottavasti kaikki softa asiat vakiintuu ja päivitetään automaattisesti. Leasing autoksi ehdoton ykkönen. Omaksi, niin rahat ei riitä ja halu investoida hiukan vielä puutteellinen. Auto oli kyllä hyvä. Ne oven kahvatkin oli kehittynyt, eivät tuntuneet siltä, että kahva jää käteen, jihaa. Siis kohta Volvo housut jalkaan ?
Kokonaisuutena, tykkäsin. Ilma-alusta oli parasta. Tehot hyvät. Kulutus oli muuten 8.7L mun ajelun jälkeen. Mitä säästää? Co arvot ja veron. Kallista lystiä ja mukavaa. Vielä ajelen bemulla.
Lyhyesti, niin vertaan autoa omaani 530D 258hv laitteeseen v.2013-2017 on kaikki samanlaisia teknikaltaan. Bmw:ni on kyllä menty jo yli 100tkm. Volvo on uusi.
- Pidin tehoista, tuli tuplaturbot mieleen. Omani ei ole tuplaturbo, joten alavääntö oli volvossa parempi. Sehän kuullostikin sportti autolle kun kerroin autolle kuka on herra. Teho on herra. Kyllä auto liikahti harmaassa lumirännässä hyvin. Paremmin kuin omani, tosin bemuni on takaveto. Ei kyllä sulalla juuri eroa tuntunut takapuoli tuntumassa.
- Alusta oli ilma-alusta, helkkarin mukava. Kyllä oli mahtava alusta. Tosin hiukan etäinen oli ajamisen fiilis jos jäiselle tielle pitäisi lähteä. Pitää hiukan tottua ominaisuuksiin. Bemu tuntui tuon jälkeen rata-autolta jossa hiukan kivirekimäinen alusta. Tosin tunne hävisi kun pääsi normaalille maatielle, eli bemun pisteet nousi, jälleen, kuitenkin. BMW lasit nääs. Jäisellä tiellä uskaltaisin ajaa bemun rajoilla.
- Ohjaus oli tosi kevyt mutta hyvä. Kun hyppäsi omaan, niin tunnokkuus hyppäsi silmille. Tässä bemu oli parempi. Ajajan auto, siis bemu. Volvossa tuntui olevan pieni kääntösäde. Bemu kääntyy kyllä paikallaan kaasulla.
- nelivetoa luukutin ja testasin käsiteltävyyttä teollisuusalueella. Kyllä se lopulta kääntyi toiseen suuntaan kun lappu oli lattiassa ilman nappien painelua. Tosin matkaa ja tilaa se vaati. Kun lopulta auto tuumasi että, nyt lähti lapasesta, auto kiristi turvavyöt tosikireelle ja tappoi tehot ja menon. Mutta oltiin kuitenkin tulosuuntaan. Hauskaa!
Tosin audi tt v.2000 haldeksi nelivedolla jäi samaisessa testissä pyörimään ympyrää, eli voisin sanoa Volvon ominaisuutta sanalla todella turvallinen.
- Auto oli hiljainen, tosin sain sen myös murisemaan. Se oli kivaa. Joo, bemu tuntui panssaiautomaisemmalta. Hyvässä ja pahassa. Bemu tuntui myös laitteelta, jossa ei ole mitään hajoavaa. Vaikka omassani on kaikki varusteet, niin Volvossa niitä on vielä kahdenviikon opiskeluun saakka. Eli ihan helvetisti. No, tarvii tai ei?
Toivottavasti laite kestää ja toimii seuraavat 10 vuotta. Bemuun kun vertaan, niin tiedän sen viat ja korjaukset. Volvon viat ilmenee ajan saatossa. Toivottavasti kaikki softa asiat vakiintuu ja päivitetään automaattisesti. Leasing autoksi ehdoton ykkönen. Omaksi, niin rahat ei riitä ja halu investoida hiukan vielä puutteellinen. Auto oli kyllä hyvä. Ne oven kahvatkin oli kehittynyt, eivät tuntuneet siltä, että kahva jää käteen, jihaa. Siis kohta Volvo housut jalkaan ?
Kokonaisuutena, tykkäsin. Ilma-alusta oli parasta. Tehot hyvät. Kulutus oli muuten 8.7L mun ajelun jälkeen. Mitä säästää? Co arvot ja veron. Kallista lystiä ja mukavaa. Vielä ajelen bemulla.