https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Minimikulutuksesi (bensa, diesel, hybridi, sähkö)

Rascasse

Klassikkoainesta
Liittynyt
26.8.2014
Pistetäämpä pystyyn leikkimielinen kulutuskilpailu. Ideana on vertailla eri autojen (moottorit/vaihteistot ym.s) minimikulusta aidoissa liikennetilanteissa.

Säännöt:
Aja 10km pätkä 80,0km/h tai sen yli olevalla nopeudella. Nollaa kulutusmittari vauhdista ja 10km ajon jälkeen katso tulos (ei tarvitse pysähtyä). Keskinopeuden on oltava koko matkalta yli 80km/h. Mittausta ei saa aloittaa mäen päältä, vaan aloitus ja lopetuskohdan tulisi olla suunnilleen samalla korkeudella (puhelimen gps mittari auttaa tässä). Muuten säännöt ovat vapaat esim. huippunopeuden, vaihteen yms. osalta.

Kopioi lista vastausviestiisi ja lisää oma autosi järjestyksessä oikealle paikalle.

Ilmoitettava seuraavat tiedot: kulutus (perään viisi spacea), automalli mahdollisimman tarkasti, vaihteiston tyyppi, moottorin koko ja teho, rengasmalli ja sää.

Bensiini:
5,2l/100km    BMW E60 530i, man, 3.0l 200Kw, 17" kitkat, joulukuu, nollakeli

Biesel:


Hybridi:


Sähkö:

 
^Aivan käsittämättömän hyvä tulos ”vanhalle” kolmelitraiselle bensakoneelle. Mulla sama kone E92:ssa ja jos seiskan pintaan pääsisin niin olisin tyytyväinen. Talvirenkaat tosin 18” lyijynpainavilla orkkisvanteilla.
 
Kopioi lista vastausviestiisi ja lisää oma autosi järjestyksessä oikealle paikalle.

Ilmoitettava seuraavat tiedot: kulutus (perään viisi spacea), automalli mahdollisimman tarkasti, vaihteiston tyyppi, moottorin koko ja teho, rengasmalli ja sää.

Bensiini:
5,2l/100km    BMW E60 530i, man, 3.0l 200Kw, 17" kitkat, joulukuu, nollakeli

Diesel:
3,9l/100km    Peugeot 508 GT 2015, aut, 2,2l 150kW, 18" kitkat, joulukuu, -2°C ja märkä tienpinta

Hybridi:


Sähkö:
 
-P- sanoi:
^Aivan käsittämättömän hyvä tulos ”vanhalle” kolmelitraiselle bensakoneelle. Mulla sama kone E92:ssa ja jos seiskan pintaan pääsisin niin olisin tyytyväinen. Talvirenkaat tosin 18” lyijynpainavilla orkkisvanteilla.

Saa sen -P-:nkin bemarin näyttämään vaikka litraa jos haluaa...valikoista vaan pistät ne kolme korjauslukua kohdilleen, kuten aloittajan autossa on. Seuraava leikkimielinen kisa on varmaan ”aja pisimpään 250kmh” ;)
 
dingdongpingpong sanoi:
Saa sen -P-:nkin bemarin näyttämään vaikka litraa jos haluaa...valikoista vaan pistät ne kolme korjauslukua kohdilleen, kuten aloittajan autossa on. Seuraava leikkimielinen kisa on varmaan ”aja pisimpään 250kmh” ;)

Ihan vakioparametreillä mennään. Maantiellä menee moni pienellä ja odotan pienempien bensamoottorien menevän 4-4,5/l/100km välille jolloin tämän kulutus on 20-30% korkeampi. Nykyaikainen V8 menee alle 6,5l/100km, joten ihan linjassa ollaan. Kannattaa käydä kokeilemassa oma tulos ennen huutelua ;D Pitää vaan ymmärtää keskikulutuksen ja minimin ero..
 
Kopioi lista vastausviestiisi ja lisää oma autosi järjestyksessä oikealle paikalle.

Ilmoitettava seuraavat tiedot: kulutus (perään viisi spacea), automalli mahdollisimman tarkasti, vaihteiston tyyppi, moottorin koko ja teho, rengasmalli ja sää.

Bensiini:
5,2l/100km     BMW E60 530i, man, 3.0l 200Kw, 17" kitkat, joulukuu, nollakeli

Diesel:

3,8l/100km.    KIA OPTIMA 1.7 CRDi DCT, 16" nastat, joulukuu, nollakeli.


3,9l/100km     Peugeot 508 GT 2015, aut, 2,2l 150kW, 18" kitkat, joulukuu, -2°C ja märkä tienpinta

Hybridi:

Sähkö:

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

 
Kopioi lista vastausviestiisi ja lisää oma autosi järjestyksessä oikealle paikalle.

Ilmoitettava seuraavat tiedot: kulutus (perään viisi spacea), automalli mahdollisimman tarkasti, vaihteiston tyyppi, moottorin koko ja teho, rengasmalli ja sää.

Bensiini:
5,2l/100km    BMW E60 530i, man, 3.0l 200kW, 17" kitkat, joulukuu, nollakeli
7,2l/100km    BMW E46 325iA, 2.5l 141kW, 16" nastat, joulukuu, -8°C

Diesel:
3,8l/100km.    KIA OPTIMA 1.7 CRDi DCT, 16" nastat, joulukuu, nollakeli.
3,9l/100km    Peugeot 508 GT 2015, aut, 2,2l 150kW, 18" kitkat, joulukuu, -2°C ja märkä tienpinta

Hybridi:

Sähkö:
 
Pitäiskö ottaa kaasuautot mukaan vaikka tällä palstalla niitä ei kovin paljoa olekaan.
 
Mielestäni tämä ”testi” on siinä mielessä turha kun ajo-olosuhteet vaihtelevat aika hurjasti ja hankala saada täällä mitään kunnollista vertailua aikaiseksi.

Esim. tämä mun Subaru, pelkän maantieajon 82 km/h keskinopeudella keskikulutus on  4.8 l/100km kun ulkolämpötila on +19°C ilman ilmastointia n. 15 km:n työmatkalla ja 6.0 l/100km kun ulkolämpötila on pari astetta pakkasella.

Ja noihin lukemiin kun lisää puolisen litraa niin ollaan ehkä lähempänä totuutta.
 
Kale sanoi:
Pitäiskö ottaa kaasuautot mukaan vaikka tällä palstalla niitä ei kovin paljoa olekaan.

Oma Ibiza TGI vie noin 3,0-3,2kg/100km jos ajaa 80km/h nopeutta pitkään. Ajotietokoneen näyttämät ovat sikäli huonoja, että niissä on eroja. Mun Auris näyttää liian vähän, tyypillisesti 0,3l/100km tms, mutta ibbe liikaa, jopa +0,5kg/100km!
 
Kopioi lista vastausviestiisi ja lisää oma autosi järjestyksessä oikealle paikalle.

Ilmoitettava seuraavat tiedot: kulutus (perään viisi spacea), automalli mahdollisimman tarkasti, vaihteiston tyyppi, moottorin koko ja teho, rengasmalli ja sää.

Bensiini:
5,2l/100km    BMW E60 530i, man, 3.0l 200kW, 17" kitkat, joulukuu, nollakeli
7,2l/100km    BMW E46 325iA, 2.5l 141kW, 16" nastat, joulukuu, -8°C

Diesel:
3,8l/100km.    KIA OPTIMA 1.7 CRDi DCT, 16" nastat, joulukuu, nollakeli.
3,9l/100km    Peugeot 508 GT 2015, aut, 2,2l 150kW, 18" kitkat, joulukuu, -2°C ja märkä tienpinta
4,2l/100km    Chervolet Cruze LT Diesel Aut. 120kw 2011, joulukuu, -3, luminen tienpinta, 17” kitkat (käytetty nopeus mittari 95, gps 87, turbiini ei lukitu tämän alla, 1200 rpm).

Hybridi:

Sähkö:
 

Liitteet

  • C3DD5018-E487-43EB-A856-578D1B2F8A1D.jpeg
    C3DD5018-E487-43EB-A856-578D1B2F8A1D.jpeg
    22,2 KB · Katsottu: 110
  • 38A6DB19-A59D-45B0-B3A9-5239909D9E12.jpeg
    38A6DB19-A59D-45B0-B3A9-5239909D9E12.jpeg
    29,4 KB · Katsottu: 102
ihaa sanoi:
Mielestäni tämä ”testi” on siinä mielessä turha kun ajo-olosuhteet vaihtelevat aika hurjasti ja hankala saada täällä mitään kunnollista vertailua aikaiseksi.

Tälle komppi.

Ex. E92 325 217hv ja 18-tuumaiset talvirenkaat.

Kaupungissa minimi 6km (pätkäajoa) 12,8l/100km
Maantiellä minimi noin 1000km 7.1l/100km
 
^^ sama sykli ja olosuhde, vakkari tiputettu 90 ja gps 83. Kulutus 5,1l/100km. Vaihteisto humppaa vitosen ja luistavan kutosen välillä.
 

Liitteet

  • 5065B2EF-0BE0-4A95-9F6F-F23E0C757F0C.jpeg
    5065B2EF-0BE0-4A95-9F6F-F23E0C757F0C.jpeg
    23,6 KB · Katsottu: 100
JiiJii71 sanoi:
^^ sama sykli ja olosuhde, vakkari tiputettu 90 ja gps 83. Kulutus 5,1l/100km. Vaihteisto humppaa vitosen ja luistavan kutosen välillä.

Sähköautoko ???
 
Mitä todellista merkitystä tälläisellä on?
 
Ei tietenkään mitään mutta kuvastaa hyvin sitä mikä automiehiä kiinnostaa, eli myös autoilun kustannukset.
 
ihaa sanoi:
Ei tietenkään mitään mutta kuvastaa hyvin sitä mikä automiehiä kiinnostaa, eli myös autoilun kustannukset.
Joo, mutta kun ei nuo kerro autoilun kustannuksista yhtään mitään.
 
Joku keksii jonkun hauskan ajanvietteen ja osallistuminen on vapaaehtoista.

Minä en ainakaan näe aloituspostauksessa mitään mikä viittaisi että tällä haetaan mitään muuta kuin leikkimielistä kisailua.

Ihme jengiä täällä, kun tuollaisesta jaksetaan nitistä. Pakko vain kommentoida ja viisastella jonnin joutavalla lätinällä. Arkielämässä kutsun näitä, tai no jätettäköön sanomatta, tyypit ovat kyllä helposti omastakin ympäristöstä bongattavissa, onneksi ovat marginaalissa.
 
Kopioi lista vastausviestiisi ja lisää oma autosi järjestyksessä oikealle paikalle.

Ilmoitettava seuraavat tiedot: kulutus (perään viisi spacea), automalli mahdollisimman tarkasti, vaihteiston tyyppi, moottorin koko ja teho, rengasmalli ja sää.

Bensiini:
5,2l/100km    BMW E60 530i, man, 3.0l 200kW, 17" kitkat, joulukuu, nollakeli
7,2l/100km    BMW E46 325iA, 2.5l 141kW, 16" nastat, joulukuu, -8°C

Diesel:
3,8l/100km.    KIA OPTIMA 1.7 CRDi DCT, 16" nastat, joulukuu, nollakeli.
3,9l/100km    Peugeot 508 GT 2015, aut, 2,2l 150kW, 18" kitkat, joulukuu, -2°C ja märkä tienpinta
4,2l/100km    Chervolet Cruze LT Diesel Aut. 120kw 2011, joulukuu, -3, luminen tienpinta, 17” kitkat (käytetty nopeus mittari 95, gps 87, turbiini ei lukitu tämän alla, 1200 rpm).

Hybridi:
4,4l/100km    Kia Niro aut., 1.6 77 kW 16" nastat joulukuu +1 märkä tienpinta 

Sähkö:




* C3DD5018-E487-43EB-A856-578D1B2F8A1D.jpeg (22.22 kilotavua, 600x450 - tarkasteltu 20 kertaa.)

* 38A6DB19-A59D-45B0-B3A9-5239909D9E12.jpeg (29.45 kilotavua, 600x450 - tarkasteltu 18 kertaa.)
 
Trollsten sanoi:
Mitä todellista merkitystä tälläisellä on?
Ei keskikulutuskaan kerro mitään kun toinen ajaa maantietä ja toinen keskustassa. Tämä kertoo hyvin paljon tarkemmin yhden tilanteen kulutuksesta  Tänä ei kuvasta keskikulutusta vaan otsikon mukaisesti minimiä ja siinä on hyvä vertailla eri tekniikoiden eroja. Eli testi kertoo perinteistä keskikulutusta enemmän!
 
Rascasse sanoi:
Eli testi kertoo perinteistä keskikulutusta enemmän!
Ei kerro koska tulos on täysin satunnainen eikä mitenkään yleistettävissä. Pitkän ajan keskikulutus tasoittaa näitä satunnaisista olosuhteista ja tapahtumista syntyviä eroja hetkellisessä kulutuksessa.

Mutta jos joku uskoo tähän ja haluaa suorittaa niin ei ole multa pois. Ylläpidossa näemmä mentiin taas henkilökohtaisuuksien puolelle.
 
Kopioi lista vastausviestiisi ja lisää oma autosi järjestyksessä oikealle paikalle.

Ilmoitettava seuraavat tiedot: kulutus (perään viisi spacea), automalli mahdollisimman tarkasti, vaihteiston tyyppi, moottorin koko ja teho, rengasmalli ja sää.

Bensiini:
5,2l/100km    BMW E60 530i, man, 3.0l 200kW, 17" kitkat, joulukuu, nollakeli
7,2l/100km    BMW E46 325iA, 2.5l 141kW, 16" nastat, joulukuu, -8°C
4.0l/100km    Skoda octavia combi 1.0 tsi dsg nastat 17",joulukuu, tihkusade, +2 keskinopeus jäi 77km/h kun kehällä putosi vähäksi aikaa kuuteenkymppiin ja ei ehtinytkään nousta takaisin, 16km kokonaismatkalla

Diesel:
3,8l/100km.    KIA OPTIMA 1.7 CRDi DCT, 16" nastat, joulukuu, nollakeli.
3,9l/100km    Peugeot 508 GT 2015, aut, 2,2l 150kW, 18" kitkat, joulukuu, -2°C ja märkä tienpinta
4,2l/100km    Chervolet Cruze LT Diesel Aut. 120kw 2011, joulukuu, -3, luminen tienpinta, 17” kitkat (käytetty nopeus mittari 95, gps 87, turbiini ei lukitu tämän alla, 1200 rpm).

Hybridi:
4,4l/100km    Kia Niro aut., 1.6 77 kW 16" nastat joulukuu +1 märkä tienpinta 

Sähkö:
 
Kopioi lista vastausviestiisi ja lisää oma autosi järjestyksessä oikealle paikalle.

Ilmoitettava seuraavat tiedot: kulutus (perään viisi spacea), automalli mahdollisimman tarkasti, vaihteiston tyyppi, moottorin koko ja teho, rengasmalli ja sää.

Bensiini:
5,2l/100km    BMW E60 530i, man, 3.0l 200kW, 17" kitkat, joulukuu, nollakeli
7,2l/100km    BMW E46 325iA, 2.5l 141kW, 16" nastat, joulukuu, -8°C
4.0l/100km    Skoda octavia combi 1.0 tsi dsg nastat 17",joulukuu, tihkusade, +2 keskinopeus jäi 77km/h kun kehällä putosi vähäksi aikaa kuuteenkymppiin ja ei ehtinytkään nousta takaisin, 16km kokonaismatkalla

Diesel:
3,8l/100km.    KIA OPTIMA 1.7 CRDi DCT, 16" nastat, joulukuu, nollakeli.
3,9l/100km    Peugeot 508 GT 2015, aut, 2,2l 150kW, 18" kitkat, joulukuu, -2°C ja märkä tienpinta
4,2l/100km    Chervolet Cruze LT Diesel Aut. 120kw 2011, joulukuu, -3, luminen tienpinta, 17” kitkat (käytetty nopeus mittari 95, gps 87, turbiini ei lukitu tämän alla, 1200 rpm).
3,9l/100km    Volvo V90 D4 AWD aut.140 kW, MY-18, kitkat, Joulukuu, -2, kuiva tie (40km pätkä adapt.vakkarilla)

Hybridi:
4,4l/100km    Kia Niro aut., 1.6 77 kW 16" nastat joulukuu +1 märkä tienpinta 

Sähkö:


 

Liitteet

  • 40 km siivu.jpg
    40 km siivu.jpg
    29,6 KB · Katsottu: 85
Kopioi lista vastausviestiisi ja lisää oma autosi järjestyksessä oikealle paikalle.

Ilmoitettava seuraavat tiedot: kulutus (perään viisi spacea), automalli mahdollisimman tarkasti, vaihteiston tyyppi, moottorin koko ja teho, rengasmalli ja sää.

Bensiini:
5,2l/100km    BMW E60 530i, man, 3.0l 200kW, 17" kitkat, joulukuu, nollakeli
7,2l/100km    BMW E46 325iA, 2.5l 141kW, 16" nastat, joulukuu, -8°C
4.0l/100km    Skoda octavia combi 1.0 tsi dsg nastat 17",joulukuu, tihkusade, +2 keskinopeus jäi 77km/h kun kehällä putosi vähäksi aikaa kuuteenkymppiin ja ei ehtinytkään nousta takaisin, 16km kokonaismatkalla

Diesel:
3,3l/100km    Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 96kW aut, nastat, joulukuu, +1, vesisade, tiellä vettä, adaptiivisella cruisella
3,8l/100km.    KIA OPTIMA 1.7 CRDi DCT, 16" nastat, joulukuu, nollakeli.
3,9l/100km    Peugeot 508 GT 2015, aut, 2,2l 150kW, 18" kitkat, joulukuu, -2°C ja märkä tienpinta
3,9l/100km    Volvo V90 D4 AWD aut.140 kW, MY-18, kitkat, Joulukuu, -2, kuiva tie (40km pätkä adapt.vakkarilla)
4,2l/100km    Chervolet Cruze LT Diesel Aut. 120kw 2011, joulukuu, -3, luminen tienpinta, 17” kitkat (käytetty nopeus mittari 95, gps 87, turbiini ei lukitu tämän alla, 1200 rpm).


Hybridi:
4,4l/100km    Kia Niro aut., 1.6 77 kW 16" nastat joulukuu +1 märkä tienpinta 

Sähkö: