M
MMV
Vieras
- 18.11.2018 klo 07:39 / Merkkiuskollisuus (autot)
Koska toisaalla on jossain määrin keskusteltu autojen merkkiuskollisuudesta, ajattelin aloittaa aiheesta oman keskustelun. AS:lta löytyy jo yksi vastaava aihe, mutta sen sävy on yleisluontoinen.
En tunnustaudu itse merkkiuskolliseksi, vaikka VAG:n (Audi & VW) valmistamia autoja on tullut hankittua useita viimeisen vajaan kuuden vuoden aikana. Kyse on lähinnä ollut siitä, että joko muilla merkeillä ei ole ollut omiin preferensseihin riittävän kilpailukykyistä tuotetta tai sitten ei ole päässyt kauppoihin muista merkeistä tai kiinnostava auto on ollut jo lähtökohtaisesti hintansa puolesta saavuttamattomissa.
Ennen VAG-kautta omistin Subarun, sitä ennen Fordia, Hondaa, kaikkia ranskismerkkejä ja jopa Toyotan. Vaimolla ennen kahta Golfia on ollut korealaisia, joista viimeisin oli i20 Hyundai.
Nyt siirrytään jälleen uusiin merkkeihin, joita en ole koskaan omistanut eli Mersuun ja Volvoon. Minulle autoissa on tärkeintä mahdollisimman hyvät ajo-ominaisuudet, ergonomia ja yleinen sopivuus käyttötarkoitukseen yhdistettynä mahdollisimman suureen tehoon ja nelivetoon. Luotettavuudessa en ole juuri eroja huomannut sen kummemmin euro kuin aasialaisten merkkien kohdalla. Käytännössä kaikki omistamani autot ovat olleet viattomia tai hyvin vähävikaisia. Esimerkiksi omistamissani ja yleisesti haukutuissa VAG:n tuotteissa on ollut seuraavat viat: Passat Alltrackissa tutka piippasi peruutettaessa edessä, vaikka kohde oli takana. Tämä hoitui softapäivityksellä. Nykyisessä vaimon Golfissa takaoven kajarin aukosta vuoti vettä sisään. Korjattiin tiivisteet takuuna (tyyppivika VII Golfissa) ja nykyisen Audi Q5:n oviverhoilut natisevat niitä painettaessa.
Vaikka nuo vaggineet ovat jokseenkin vastanneet tarvetta ja toimineet oikein hyvin, oli lähes pakko vaihtaa merkkiä kyllästymisen takia. Mikäli MB ja Volvo osoittautuvat miellyttäviksi, en näe estettä että ostaisin niitä useampia tulevaisuudessa. Kuitenkaan merkkiuskollisuutta noihinkaan en tule kehittämään vaikka olisivat kuinka hyviä.
Kysymys siis kuuluu, oletko autojen suhteen merkkiuskollinen,
En tunnustaudu itse merkkiuskolliseksi, vaikka VAG:n (Audi & VW) valmistamia autoja on tullut hankittua useita viimeisen vajaan kuuden vuoden aikana. Kyse on lähinnä ollut siitä, että joko muilla merkeillä ei ole ollut omiin preferensseihin riittävän kilpailukykyistä tuotetta tai sitten ei ole päässyt kauppoihin muista merkeistä tai kiinnostava auto on ollut jo lähtökohtaisesti hintansa puolesta saavuttamattomissa.
Ennen VAG-kautta omistin Subarun, sitä ennen Fordia, Hondaa, kaikkia ranskismerkkejä ja jopa Toyotan. Vaimolla ennen kahta Golfia on ollut korealaisia, joista viimeisin oli i20 Hyundai.
Nyt siirrytään jälleen uusiin merkkeihin, joita en ole koskaan omistanut eli Mersuun ja Volvoon. Minulle autoissa on tärkeintä mahdollisimman hyvät ajo-ominaisuudet, ergonomia ja yleinen sopivuus käyttötarkoitukseen yhdistettynä mahdollisimman suureen tehoon ja nelivetoon. Luotettavuudessa en ole juuri eroja huomannut sen kummemmin euro kuin aasialaisten merkkien kohdalla. Käytännössä kaikki omistamani autot ovat olleet viattomia tai hyvin vähävikaisia. Esimerkiksi omistamissani ja yleisesti haukutuissa VAG:n tuotteissa on ollut seuraavat viat: Passat Alltrackissa tutka piippasi peruutettaessa edessä, vaikka kohde oli takana. Tämä hoitui softapäivityksellä. Nykyisessä vaimon Golfissa takaoven kajarin aukosta vuoti vettä sisään. Korjattiin tiivisteet takuuna (tyyppivika VII Golfissa) ja nykyisen Audi Q5:n oviverhoilut natisevat niitä painettaessa.
Vaikka nuo vaggineet ovat jokseenkin vastanneet tarvetta ja toimineet oikein hyvin, oli lähes pakko vaihtaa merkkiä kyllästymisen takia. Mikäli MB ja Volvo osoittautuvat miellyttäviksi, en näe estettä että ostaisin niitä useampia tulevaisuudessa. Kuitenkaan merkkiuskollisuutta noihinkaan en tule kehittämään vaikka olisivat kuinka hyviä.
Kysymys siis kuuluu, oletko autojen suhteen merkkiuskollinen,