https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Bugatti

L

loginpass

Vieras
Chiron,
8.0, W16, 1500hv.
0-100 2.2s.  420km/h.

khhysgdbz3i1.jpg

g0oyp89bo0pw.jpg

f57y31wbvb7d.jpg

qfcyy21b2ny6.jpg

q4ky7vlboalo.jpg
 
Harvassa autossa nopeusmittari yltää 500 asti.

Oliskohan sielä vielä varoja nostaa suorituskykyä esim Grand Sport Vitesse mallilla?

Näissä merkeissä ilmeisesti dsg laatikko kestää eikä nokkaketjuissakaan ole valittamista?
 
ePa sanoi:
Harvassa autossa nopeusmittari yltää 500 asti.

Oliskohan sielä vielä varoja nostaa suorituskykyä esim Grand Sport Vitesse mallilla?

Näissä merkeissä ilmeisesti dsg laatikko kestää eikä nokkaketjuissakaan ole valittamista?
Luultavasti niiden vaihto kuuluu huolto-ohjelmaan jossain isommassa huollossa ;D
 
Alankohan tulla vanhaksi, kun tuollainen ei saa minkäänlaista viisaria värähtämään? Kersana kyllä oli julisteena seinällä Lamborghini Countachit ym. mutta ei vaan enää nappaa.

Värimaailma niin päältä kuin sisältäkin on kyllä kiinnostava.
 
Tilanne 12/16, 220kpl myyty 500 kpl:n sarjasta, vielä ehtii...Eli nyt kun tilaa, niin saa auton reilun neljän vuoden päästä.
;)
 
Muuten ihan jees, mutta nuo kyljen "poterot" hieman ihmetyttää lähinnä aerodynamiikan kannalta, pirssin kun pitäisi kuleksia yli 400km/h ???.
 
Popovice sanoi:
Muuten ihan jees, mutta nuo kyljen "poterot" hieman ihmetyttää lähinnä aerodynamiikan kannalta, pirssin kun pitäisi kuleksia yli 400km/h ???.
Minun varovainen arvaus olisi että kyljistä ahmitaan ilmaa moottorille pureskeltavaksi. Tuolla isoissa nopeuksissa sitä sitten ahtautuu jopa koneelle.

En nyt lukuja muista, mutta edellinenkin Veyron ahmi ilmaa huippunopeudella ihan tautisia määriä. Lisäksi jollain kai tuo motti pitää jäähdyttääkin.

Totta kyllä sikäli, että ei nämä mitään "Wau, tahtoo!" -pelejä ole enää. Enempi minua alkaa insinööriporno ja auton rakentamisen tiede ja taide näissä viehättää. :)
 
Tää on siis joku Volkkari vai? Mitenkähän musta tuntuu, että tällaisella ei tehdas pääse edes omilleen, joten mikähän järki näiden valmistamisessa on tänä päivänä. Sekö että pääsee pätemään muille valmistajille. Joskus aikoinaan valmistettiin ihan hyvän näköisiä Bugatteja, mutta siitä on vuosikymmeniä aikaa.
 
Muistaakseni tuo on ihan tarkoituksellinen imagonnostoväline, joka tuottaakin tappiota per myyty yksikkö. En tiedä mitä järkeä tuossa on, sillä harva osaa Bugattia yhdistää VAG-merkiksi. Golfin myynnille taitaa lisäarvo olla tasan nolla.

Eihän tuo Chiron enää jaksa aiheuttaa sellaista hämmennystä kuin Veyron aikoinaan. Nythän näitä hyperautovalmistajia on maailma notkollaan.
 
Hyvä vain, että asioita välillä tehdään muiden kuin kannattavuuslaskelmien pohjalta. Bugatit puskevat rimaa ylemmäksi, mikä paitsi lisää talon sisäistä tietotaidollista pääomaa, myös ajaa muita hyperautovalmistajia tekemään tuotteistaan entistä parempia.
 
Eiköhän tuo ole nimenomaan "Tein sen, koska pystyin" - kategorian laite.

Valmistusmäärät rajattuja, joten ei sitä persnettoa isossa mittakaavassa hirveästi tule. Osa varmaan tulee kuitatuiksi medianäkyvyydellä, kun eri tahot kirjoittelevat ja harvat pääsevät ajamaan.
 
Popovice sanoi:
Muuten ihan jees, mutta nuo kyljen "poterot" hieman ihmetyttää lähinnä aerodynamiikan kannalta, pirssin kun pitäisi kuleksia yli 400km/h ???.
Veikaan että niiden poteroiden kautta sisään menevä ilma ohjataan perän valojen ympärilä olevista ritilöistä ulos. Silloin lokasuojan toimivat jonkinlaisena spoilerina. Lisäksi saavat ohjattu ilmaan jäähdyttimille sekä moottorille. Eiköhän tuo ole kohtuu stabiili noissa +400 vauhdeissa kun edeltäväkin malli oli.
 
Kamera-auto oli nopeampi, kun se oli pitkän aikaa hieman edellä ja pysähdyspaikalla jo hyvissä ajoin... ;D
 
Lego nimittäin julkisti torstaina yli miljoonasta Lego Technic -palasta kootun Bugatti Chiron -auton, jolla oikeasti pystyy ajamaan. Ihan oikean Bugatti Chironin nopeuksiin auto ei tosin yllä, vaan se kiihtyy ainoastaan reiluun 20 kilometriin tunnissa.

Lego kertoo sivuillaan, että auto on koottu kokonaan tavallisista palasista, eikä liimaa ole käytetty. Autoa liikuttavat moottorit pohjautuvat Legon Power Function -alustaan,ja pieniä moottoreita autossa on yhteensä 2304 kappaletta. Hammaspyöriä siinä on 4032 kappaletta.

buildforreal_16_720.jpg


https://tekniikanmaailma.fi/mista-voi-ilmoittautua-koeajolle-lego-rakensi-yli-miljoonasta-palikasta-bugatti-chiron-superauton-jolla-voi-oikeasti-ajaa/
 

The world's largest 3D printed titanium pressure functional component ever produced on one of the most powerful brake test benches on the market! This is what it looks like when Bugatti prepares its first printed titanium brake caliper for series production.