https://tummennuskalvot.fi/

Land Roverin vikakoodit

DiscoKai

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
12.2.2016
Tietääkö joku millä lukijalla saadaan Land Rover Disco Sportin huoltoilmaisin nollattua?

Ja jatkoksi vielä, että käykö sama lukija Rangeen?
 
DiscoKai sanoi:
Tietääkö joku millä lukijalla saadaan Land Rover Disco Sportin huoltoilmaisin nollattua?

Ja jatkoksi vielä, että käykö sama lukija Rangeen?

Ihan ilman lukijaa:

1. Kytke sytytysvirta, mutta älä käynnistä
2. Avaa konepelti ja kuljettajan ovi
3. Paina jarru- ja kaasupolkimen pohjaan samanaikaisesti ja pidä pohjassa 60 sekuntia, kunnes huoltoilmaisin nollautuu
4. Kytke sytytysvirta pois
5. Sulje kuljettajan ovi
6. Kytke sytytysvirta takaisin ja tarkista huoltoilmaisin valikosta. Pitäisi olla nollautunut.

 
Penguin sanoi:
Ihan ilman lukijaa:

1. Kytke sytytysvirta, mutta älä käynnistä
2. Avaa konepelti ja kuljettajan ovi
3. Paina jarru- ja kaasupolkimen pohjaan samanaikaisesti ja pidä pohjassa 60 sekuntia, kunnes huoltoilmaisin nollautuu
4. Kytke sytytysvirta pois
5. Sulje kuljettajan ovi
6. Kytke sytytysvirta takaisin ja tarkista huoltoilmaisin valikosta. Pitäisi olla nollautunut.


Kiitos Penguin. Huoltoliikkeen mukaan ovat kokoeilleet useita kertoja onnistumatta. Kokeilen huomenna, sillä kertomasi toimintamalli on tietyiltä osin erilainen kuin huoltoliikkeellä käytössä ollut.

Pieni lisätieto. Virallinen lukija maksaa n 5000€ vuodessa. Huoltoliikkeelle, missä käy kerran vuodessa neljä Lantikkaa ja omani joka toinen vuosi, hankinta on kannattamaton. Tai sitten huoltokustannukset yhtä kalliit kuin merkkiliikkeessä.

Freezelle kiitos hyvästä ideasta
 
No eipä mitään, ensimmäinen hakutulos taisi olla juuri tuo yllä oleva video. En vain tarjonnut avaimet käteen -ratkaisua, vaan jätin jotain tekemistä sinullekin  8)
 
DiscoKai sanoi:
Kiitos Penguin. Huoltoliikkeen mukaan ovat kokoeilleet useita kertoja onnistumatta. Kokeilen huomenna, sillä kertomasi toimintamalli on tietyiltä osin erilainen kuin huoltoliikkeellä käytössä ollut.

Pieni lisätieto. Virallinen lukija maksaa n 5000€ vuodessa. Huoltoliikkeelle, missä käy kerran vuodessa neljä Lantikkaa ja omani joka toinen vuosi, hankinta on kannattamaton. Tai sitten huoltokustannukset yhtä kalliit kuin merkkiliikkeessä.

Freezelle kiitos hyvästä ideasta

Tuo on harvinaisten merkkien tai mallien ongelma.

Missä päin Lantikkaa huollatelet?

Voin suositella vuosikymmeniä toimineita harrastuspohjalta syntyneitä todellisia merkkiliikkeitä. Autorep, Karaasi ja Jagfin  pk-seudulla, Laatuvaunu Lahdessa nyt ainakin.
 
Ei ole ainakaan laatuvaunussa sitä järjettömän hintaista virallista lukijaa. Näissä kaikissa paikoissa on se ongelma, että niiden yrittäjät ikääntyvät ja esim. laatuvaunussa alkaa homma olemaan jo aikamoista harrastamista. Se muuten ei ole Lahdessa, vaan Hollolassa.

Milloinkahan ovat viimeksi päivittäneet nettisivunsa, kun siellä lukee "Laatuvaunu Oy on Brittiautojen huoltoon ja varaosiin erikoistunut täyden palvelun autotalo. Yli 22 vuoden kokemuksemme ja tietotaitomme Brittiautoista on käytettävissänne." Isani osti ensimmäisen Land Rover Discoverynsa tuolta vuonna 1989. Siitä on enemmän kuin 22 vuotta.
 
Urlaub sanoi:
Tuo on harvinaisten merkkien tai mallien ongelma.

Missä päin Lantikkaa huollatelet?

Voin suositella vuosikymmeniä toimineita harrastuspohjalta syntyneitä todellisia merkkiliikkeitä. Autorep, Karaasi ja Jagfin  pk-seudulla, Laatuvaunu Lahdessa nyt ainakin.

Hämeenlinnassa huoltelen
 
Ei saatu huoltoilmoa nollattua kotikonstein.

Piti siis ajaa Tampereelle 100€ näytille. Huoltoneuvoja sanoi, että vie vain hetken. Todellisuudessa odottelin yli tunnin siitä kun auto meni halliin. Eli ei siis viralliselta huolloltakaan nollaaminen sujunut tosta vaan.
 
Kuulin ei-lantikka kuskin kertomuksen vähän samanlaisesta tapauksesta. Oli auto käytetty huollossa virallisen organisaation ulkopuolisessa huollossa.
Huollon jälkeen muut nollaukset onnistuvat  noilla ovi/konepelti/ikkunai kiinni/auki metodeilla, mutta huoltoilmaisimen ei. Merkkihuollollakin oli mennyt aikaa nollaukseen.
Huoltoilmaisimen nollannut henkilö kertoi, että yleisesti saatavissa olevissa ohjeissa on järjestys väärä. Ensin pitää nollata huoltoilmaisin ja sen jälkeen muut. Välillä ei saa käynnistää moottoria.

Ei silleen. Riippumaton huolto+ merkkihuollon nollaus ajoineen maksoi n. 60% merkkihuollon hinnasta.