https://tummennuskalvot.fi/

Subaru Crosstrek PHEV

tuRboman

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Ehkä hieman yllättävästi, Subaru esittelee ensimmäisen plugarin Crosstrek ( XV ) mallissa. Alla hieman koeajoa ja testaajien ajatuksia autosta. Ei huoonoo...
 
Meni vähän ohi ranget ja gallona kulutukset, mutta videosta näkyi tuon tavaratilan pienentyminen, kun akusto ilmeisesti on tavaratilan pohjalla. Ei kovin hyvä ratkaisu.
 
Mielenkiintoinen peli, varmaan joskus tulee Suomeenkin saataville. Tai sitten ei. Aika haipakkaa ajoi hurjan näköisillä teillä, kaveri vieressä joutui pitämään tekohymyä päällä. ;D

Tuo tavaratila ratkaisu ei tuntunut miellyttävän koeajajiakaan. XV:ssä painotetaan muutenkin takamatkustajien tilaa tavaratilan kustannuksella. No, selkänojat kaatamallahan on tuolla on aika paljon ruumaa kuitenkin.
 
Ihan mielenkiintosta näitä on kattella. Vaikka jotain haisua onkin Toyotan ja Subarun yhteispeleistä, niin kyllä tässä ollaan niin omilla linjoillaan Subaruismissa. Vertailu rav4:een oli kyllä osuva... ei se ravi nelikko ole kuin oman aikaansa. Subaru aina. Tuo että neliveto on haluttu pitää symmetrisenä on hyvä juttu. Sillä vaan on nuo omat "pienet" sivuvaikutuksensa tuolla peräkontissa.

Nimittäin kyllä se kontti vaan melko käyttökelvoton on tuossa kokoluokassa. Aikanaan muistan kun Jetta hybridiä kävin tyyppään ja jo silloin sen akkuratkaisu haukuttiin. Tässä on vähän samaa ilmassa... Esimerkiksi minulla tuo kontin koko vaan on jossainmäärin ratkaiseva juttu kun videoita katseli.

Mutta muutenhan tuo menee... Ja hyvin meneekin. Tuossa on aika hyvin videolla esiteltynä kerrottu se miten parhaimmillaan vapaastihengittävä bensa ja sähkö toimii kimpassa. Pisteet siitä, että näitä tehdään, vaikka uskon Suomessa jäävän aikalailla vähemmistöön.
 
ConD sanoi:
Ihan mielenkiintosta näitä on kattella. Vaikka jotain haisua onkin Toyotan ja Subarun yhteispeleistä, niin kyllä tässä ollaan niin omilla linjoillaan Subaruismissa. Vertailu rav4:een oli kyllä osuva... ei se ravi nelikko ole kuin oman aikaansa. Subaru aina. Tuo että neliveto on haluttu pitää symmetrisenä on hyvä juttu. Sillä vaan on nuo omat "pienet" sivuvaikutuksensa tuolla peräkontissa.

Nimittäin kyllä se kontti vaan melko käyttökelvoton on tuossa kokoluokassa. Aikanaan muistan kun Jetta hybridiä kävin tyyppään ja jo silloin sen akkuratkaisu haukuttiin. Tässä on vähän samaa ilmassa... Esimerkiksi minulla tuo kontin koko vaan on jossainmäärin ratkaiseva juttu kun videoita katseli.

Mutta muutenhan tuo menee... Ja hyvin meneekin. Tuossa on aika hyvin videolla esiteltynä kerrottu se miten parhaimmillaan vapaastihengittävä bensa ja sähkö toimii kimpassa. Pisteet siitä, että näitä tehdään, vaikka uskon Suomessa jäävän aikalailla vähemmistöön.

Tuo hybridinä ilman plugarin turhaa isoa painoa tuovaa kömpölöittävää ja tilaa vievää akustoa, niin alkas kelvata  Ja vielä kun tulee Outbackin sama hybridinä, niin nam  :p

Tosi yksinkertainen tuo cvt hybrid -toteutus. Hyvä.
 
Hyvä video tuo BarrelNutin linkkaama.
Faktaa tykitetään melkeinpä niin ettei itse edes tarvitsisi koeajaa, ainakin kunnon tietoisku tästä autosta.

Akuston painoa ei pidetty pahana vaan paransi jopa ajo-ominaisuuksia, koska on painopiste on alhaalla.

Aika paljon on myös vertailua RAV4:ään. Esimerkiksi Subarua pidettiin kyvykkäämpänä nelivedon osalta kuten ConD totesi, toisaalta taas voimansiirron äänet kuuluu Subarussa enemmän sisään. Ja tietty siitäkin tulee eroa että tämä on plugari.
 
Tuossahan myös mainittiin että nuo voimalinjan äänet on osin keinotekoisesti tehtyjä - eli uusien normien mukaisia. Sähköautonkin pitää kuulua...
 
jarkko_h sanoi:
Tuo hybridinä ilman plugarin turhaa isoa painoa tuovaa kömpölöittävää ja tilaa vievää akustoa, niin alkas kelvata  Ja vielä kun tulee Outbackin sama hybridinä, niin nam  [emoji14]

Tosi yksinkertainen tuo cvt hybrid -toteutus. Hyvä.
Eiköhän se pikapuoliin tuleva Forester eBoxer ole periaatteessa samalla tekniikalla, mutta ilman plug in mahdollisuutta. Eli normi hybridinä. Japsivideoita autosta löytyy jo paljon. Pian nähtäneen lisää. Siinä kontin koko ei poikkea perus bensaversiosta.

Tuo Crosstrekin kontti on tosiaan erittäin pieni. Tuollaisenaan aika suppea taitaa olla ostajakunta, enkä oikeastaan  ihmettelisi jos ei nähdä ollenkaan euroopassa.

Mielenkiintoisena detaljina vois nostaa Atkinson bokserin. Liekö tällaista ollut aiemmin?
 
tuRboman sanoi:
Eiköhän se pikapuoliin tuleva Forester eBoxer ole periaatteessa samalla tekniikalla, mutta ilman plug in mahdollisuutta. Eli normi hybridinä. Japsivideoita autosta löytyy jo paljon. Pian nähtäneen lisää. Siinä kontin koko ei poikkea perus bensaversiosta.

Minusta Subbe on tässä mennyt metsään. XV:n kontti on alunperin pieni, siihen olisi sopinut pikkuakkuinen perus HEV. Vastaavasti foressa on tilaa, isomman PHEV-akun asennuksen jälkeenkin olisi vielä jäänyt hyvä kontti. Nyt kumpikaan ei kiinnosta, toinen tavaratilan puuttumisen vuoksi ja toinen latausmahdollisuuden puuttumisen vuoksi. Mielummin RAV4 kuin HEV-fore. Subben kulutus on jo XV-korissa suurempi kuin RAV4:ssä (35 vs 39mpg), ero foressa kasvaa vielä lisää.