https://yliteippaus.fi/

BMW 2 coupe

S

Skriko1

Vieras
Tänään tuli pongattua ensimmäinen 2 sarjan coupe. Punainen tarrakilvillä. Ensin luulin 4- sarjalaiseksi, mutta vähän oli pienempi. Ei kyllä ainakaan ensisilmäyksellä herättänyt omistamisen haluja. Taitaapi olla lauantaina ensiesittelyt.
 
Pisti hymyilyttään, kun sun nimimerkki kaiman isin piti ostaa pojalleen 2sarja penari  ;D
 
Millaisia alennuksia palstalaiset ja etenkin monia Bemareita ostanut Markku J on saanut BMW:stä. Osui tänään kyllä puhelimenpäähän aika leipääntynyt myyjä. Lupasi alennusta jopa 4% ja itse pitäisi soitella Suomen kaikki jälleenmyyjät läpi tiedustellakseen onko yhtään oranssia suomessa. Vaikea olisi varmaan myyjän kysyä maahantuojalta. Kyllä tuolla hinnalla saavat pitää autonsa.
 
Ei kannata ostaa, jossei saa 30% tinkastua hinnasta, kannattaa jättää kauppaan  ;D
 
Minä olen saanut VAG -tyyppisiä alennustasoja, eli 7-7,5% luokkaa. En ole tosin jaksanut sen viimeisen prosentin perässä juoksennella, vaan olen asioinut todella mukavan myyjän kanssa ja annan sille edelleenkin paljon arvoa. Jari Peltonen on tämä myyjä ja toimii Herttoniemen Laakkosella.
 
Markku J sanoi:
Minä olen saanut VAG -tyyppisiä alennustasoja, eli 7-7,5% luokkaa. En ole tosin jaksanut sen viimeisen prosentin perässä juoksennella, vaan olen asioinut todella mukavan myyjän kanssa ja annan sille edelleenkin paljon arvoa. Jari Peltonen on tämä myyjä ja toimii Herttoniemen Laakkosella.

Kiitos MarkkuJ. Itelle luvattiin 9/2010 9,57 Volkkarista. Sen jätin tekemättä, kun tuli maassa olevaan huippualennus. Taisi olla eilisen myyjän vaimo aamulla pahalla päällä, kun myyjä oli niin tympeä. Valehteli muuten bruttohinnankin 2 800 korkeammaksi.
 
Pisti hymyilyttään, kun sun nimimerkki kaiman isin piti ostaa pojalleen 2sarja penari  ;D
Ei kannata ostaa, jossei saa 30% tinkastua hinnasta, kannattaa jättää kauppaan  ;D
Mukava että TeBsulla on jokaiseen asiaan aina oma asiantunteva kommenttinsa... Ei hymiötä. Sori OT.
 
-V- sanoi:
Mukava että TeBsulla on jokaiseen asiaan aina oma asiantunteva kommenttinsa... Ei hymiötä. Sori OT.
Samaa mieltä. Nälvintä joka suuntaan saisi loppua.

Jokaisella on mielipiteensä toisista kirjoittajista, mutta jos niiden esiin tuonti joka ketjussa ei lisää ko. ketjun asiasisältöä, voisi ne jättää kirjoittamatta.

Jatketaan 2-bemarista tässäkin topikissa.
 
Nyt on koeistuttu BMW coupe kakonen. Oli aika hieno väri se Valencian Oranssi. Tarjous tulee ensiviikolla, samoin koeajo. Ainoa huono puoli oli, että koeajoon saa vain automaatin.
 
Tuo M235i on saanut aika paljon kehuja ajo-ominaisuuksistaan ja M-varusteilla tuo 2 sarjanen näyttääkin melko menevältä.  Automaatilla 0-100 km/h 4.8 s, jostain luin että jenkeissä oli mitattu 4.4s (oliko 0-60 vai 0-62mph en muista). Soundit on tuossa myös videoista katsottuna melkoisen kohdallaan.
Hieman moitittavaa löytyy painosta joka on turhan lähellä 4-sarjalaista, toivottavasti tuleva M2 on myös tässä suhteessa etevämpi. Kiinnostava auto kuitenkin.

M235i hinta automaatilla on meillä 66 k€, tuohon sisältyy jo aika hyvin varusteita mutta BMW:n idioottimaisen politiikan mukaan vielä nykyäänkin xenonit ja vakkarin joutuu ostamaan lisävarusteena  :rolleyes: kun tuohon malliin ei ole saatavilla business paketteja. Ja väreistäkin puuttuu se paras eli Skriko1:n mainitsema Valencia Orange.  :(

Esimerkiksi täältä löytyy lisätietoja ja kokemuksia 2 sarjasta:
http://www.2addicts.com/forums/
 
Muuten nettohyvitys autoa näkemättä olis ollut 18 500. Kyseessä rocco 9/10 118 kw aj. 36 000 met.vihreä, autom. ilmastointi, 2Xrenkaat ja alut. Täydellinen huoltohistoria. Viime huolto tehty jakorempan yhteydessä 9/13. Jätin tuon auton vaihtoautona pois laskuista. Mutta tuskinpa tulee bemaria ostettua tuohon rahaan.
 
Paljonko tuollainen rocco on maksanut uutena? Siis "ovh"?
Ei siitä paljoa olla hyvittämässä! Ei kilometrit merkkaa mitään. Ihan kuten on ollut puhetta.
 
Oli suurin piirtein 33 700. Nyt olisi jo lähelle 40 000. Näkyy netillä olevan samanlainen sinisenä ilman autom. ilm. ja alkuperäisellä jakoketjulla pyynnillä 24 850.
Itse ajattelin yksityiselle myydessä paria kymppiä.
 
Tänään tuli se tarjous uudesta 2-sarjan coupesta. Netto Roccosta 18 500, vaikka en sitä pyytänyt. Alennus ilman vaihtoa verottomasta peräti 4% ja lisävarusteista 0%
Eivät tunteneet mustalais-Aatia kun alkoivat kauppojaan laatia. ;D
 
Eksyin ensimmäistä kertaa pariin vuoteen autokauppaan esisovittelemaan ostohousuja jalkaan. CC tekisi mieli vaihtaa johonkin pienempään menopeliin ja tämä 2 coupe herätti heti kiinnostuksen kun ensimmäisiä kuvia netissä selailin. Äkkiseltään hallissa seisonut tummanharmaa sport versio laimensi ihastusta merkittävästi ja auto pitääkin päästä näkemään jollain iloisemmalla värillä.

Sisälläkin tunnelma oli todella ahdas verrattuna CC:n vaaleaan kabiiniin. Auton koko huomioiden sisälle kyllä mahtui ja itselleni (185cm) säädetyn kuskinpenkin taakse sain oman varteni sopimaan vielä ihan kohtuullisesti. Päälaki toki otti kattoon kiinni ja polvet hipoivat etupenkin selkänojaa, mutta kyllä siellä esimerkiksi lounaalle ja takaisin kehtaa jotakuta istuttaa.

Vaikka jäitä menikin rutkasti hattuun ensitutustumisella, niin pyysin myyjää olemaan yhteydessä kun koeajomahdollisuus järjestyy. Koska tuolla kakkosautolla ajellaan 99% ajasta yksin, niin tuollainen takavetoinen coupe olisi kyllä ideaalinen ratkaisu. Omassa vaakakupissa kun taka/neliveto ja hieno muotoilu painaa lyijyn lailla...

Toisaalta myös 4 sarjan GranCoupe kiinnostaa kovasti. Mutta kymppitonnin hintaero tähän kakkoseen taitaa kuitenkin kääntää ajatukset enemmänkin tähän pikkuveljeen. ...koeajoa odotellessa...
 
Minun koeistumani 2 sarjan coupe oli 220 automaatti värinä Valencian oranssi. Se oli hieno väri. Mutta ei  kyllä tulisi mieleenikään antaa 23 000 rahaa ja 36 000 ajettua Sciroccoa. Myyjä lupasi soitella kun auto valjastetaan koeajopeliksi. En kuitenkaan aio turhaan ajaa autoa, kun en sitä vielä osta. Maahan ei ole tullut yhtään manuaalia joten jos ei huoli tomaattia niin tilaukseen menee ja alennuksia ei silloin tipu.
Tämä auto ei kuulu kategoriaan pakko saada, vaan käy jos hinta passaa.
 
BWW 2-sarjan bensiiniversio 184 hv moottorilla koeajettu eilen ja tänään. Kilometrejä tuli noin 300. Ei ole minun autoni nyt eikä huomenna. Liian pappa.
 
TON-III sanoi:
Mikäs siinä pappaa oli pahiten ? Huono paino-/tehosuhdeko ?

Nyt tietenkin vertaan sitä omaan Sciroccooni. Kyllä siinä minulle oli ihan riittävästi tehoa, mutta auto oli liian herraskainen, ei tarpeeksi sporttinen. Siitä puuttui se jokin. Alusta oli mielestäni pehmeä.
 
Varsin mielenkiintoinen uutukainen tämä, 220i tuli testailtua. Vielä kun lisätään pakettiin parempaa alustaa ja nuhamoottorin tilalle tehokkaampi niin varmasti mainio kapistus. Olisko pihassa seuraavaksi sitten M235i, ainakin vakavasti harkittava vaihtoehto. Pitää ujuttautua koejolle joskus.