https://tummennuskalvot.fi/

Huolenpitosopimus kannattaa Audin kaasuautossa

jarsu

Sisäänajettu
Liittynyt
11.7.2019
Myin oman g-tronin jo seuraavalle, ja K Auto lähetti päättyneeseen huolenpitosopimukseen loppulaskun.

Olin ottanut uutena autoon 3v/90tkm huolenpitosopimuksen, hinta 66€/kk. Myin auton 21 kk:n ikäisenä ja 64 tkm ajettuna. Ylikilometrejä hieman tuli (11500 km), ja niistä veloitettiin 1,5 snt/km.

Mielestäni Audin huolenpitosopimus on kaasuautoon edullinen.
Autoon tehtiin 30 tkm ja 60 tkm huollot, sekä 15 tkm:n ja 45 tkm:n öljynvaihtohuollot, eli neljä huoltokäyntiä.

Huolenpitosopimuksen mukainen kustannus 1554€, kun huomioi ylikilometrilaskun.

Jos olisin teettänyt samat huollot merkkikorjaamon ovh hinnoin, olisi kustannus ollut 2371€.

800€:n säästö. Olen tyytyväinen :) :) :).

Vielä lisätietona, Audin 30 tkm:n huollon normihinta olisi 396€, ja 60 tkm:n iso huolto 998€, jossa mm. vaihdetaan automaattilaatikon öljy. Nämä tiedot Audin nettisivuilta.



 

Liitteet

  • huolenpitosopimuksen loppulasku.jpg
    huolenpitosopimuksen loppulasku.jpg
    30,4 KB · Katsottu: 275
jarsu sanoi:
Myin oman g-tronin jo seuraavalle, ja K Auto lähetti päättyneeseen huolenpitosopimukseen loppulaskun.

Olin ottanut uutena autoon 3v/90tkm huolenpitosopimuksen, hinta 66€/kk. Myin auton 21 kk:n ikäisenä ja 64 tkm ajettuna. Ylikilometrejä hieman tuli (11500 km), ja niistä veloitettiin 1,5 snt/km.

Mielestäni Audin huolenpitosopimus on kaasuautoon edullinen.
Autoon tehtiin 30 tkm ja 60 tkm huollot, sekä 15 tkm:n ja 45 tkm:n öljynvaihtohuollot, eli neljä huoltokäyntiä.

Huolenpitosopimuksen mukainen kustannus 1554€, kun huomioi ylikilometrilaskun.

Jos olisin teettänyt samat huollot merkkikorjaamon ovh hinnoin, olisi kustannus ollut 2371€.

800€:n säästö. Olen tyytyväinen :) :) :).

Vielä lisätietona, Audin 30 tkm:n huollon normihinta olisi 396€, ja 60 tkm:n iso huolto 998€, jossa mm. vaihdetaan automaattilaatikon öljy. Nämä tiedot Audin nettisivuilta.

Laittakaahan muitakin kokemuksia, onko tapauksia missä ei ole sopimus kannattanut? Q5e huolenpitosoppari ilman renkaanvaihtoja ja sijaisautoja maksaa 35tkm vuosiajoilla luokkaa reilu 70€/kk. Renkaita vaihtaessa pisti silmään todella järeät etujarrut, mihin pelkkä palojen vaihto maksaa merkkihuollossa varmaan ihan reilusti... nuo palatkin sisältyy ymmärtääkseni soppariin. Edellisessä Audissa vaihdeltiin paloja noin 30tkm välein, eli nykykilsoillani kerran vuodessa, ja hiljattain Volvossakin meni vaihtoon ennen 50tkm lukemia. Pelkästään normihuolto ja palat tekee sen verran, että soppari kenties kannattaisi?
 
Uuteen autoon huolenpitosopimus joka sisältää määräaikaishuoltojen lisäksi kuluvat osat, kannattaa aina ottaa. Toki automerkkien kesken soppareissa on eroja, jotenka lukekaa tarkoin sopimuksen ehdot.
 
Joo, itsellä tosiaan olen tyytyväinen Audin huolenpitosopimukseen.

Myin auton ennen sopimuskauden päättymistä, ja autolla oli ajettu sopimukseen nähden ylikilometrejä.

Kuukausimaksut päättyivät myyntipäivään, ei tarvinnut maksaa mitään lisää tai sakkoa.

Ylikilometreistä veloitettiin erotus 30tkm/v -> 35 tkm/v (=1,5 snt/km), ja veloitus sama hinta, jos olisin ottanut alunperin 35tkm/v sopimuksen. Reilu peli.

Katsoin vielä vertailuna Golf TGI vs Audi A4 g-tron:

esim 30 tkm huolto Golf 250€, kun A4 g-tron sama huolto on 396€ (Maahantuojan nettisivujen mukaan)
No, ei liene yllätys, että audin huoltohinnat isompia.

MUTTA: kun katsoo näiden autojen huolenpitohinnastoja, on molemmilla 90tkm/3v sopimushinta sama 66€/kk.

Siten vaikuttaisi, että Audin kaasumalleille huolenpisopimuksen hinnat tosiaan edulliset
 
Vielä vinkiksi, jos haluaa hintoja vertailla.

Sekä Audin, että VW:n sivuilla on laskurit, jotka näyttävät eri aika/kilometrivariaatioilla huolenpitohinnat eri automalleille.

Laskuriin tarvitaan rekisterinumero. Sen löytää esim nettiautosta. Ja auton ikä täytyy olla alle 9kk.

Nettisivuilla löytää myös huoltohinnat. Sinnekin rekisterinumero. Ja sitten vain katsomaan mitä 30/60/90 tkm huollot maksaa.

Ja kannattaa huomata, että paikkakunta vaikuttaa hintoihin. 
 
No huh huh! Eikös noi oo ihan järkyttäviä hintoja ja kk eriä? Ei oo ihan ilmasta Audin pitäminen näköjään. No rahamiesten vehkeitähän noi on.
 
Jones sanoi:
No huh huh! Eikös noi oo ihan järkyttäviä hintoja ja kk eriä? Ei oo ihan ilmasta Audin pitäminen näköjään. No rahamiesten vehkeitähän noi on.

No ainakin itse tekemiseen verrattuna toki on. Mutta aika moni huollattaa uuden auton merkkihuollossa, ja Audin huoltohinnat huomioiden ei tuo sopimus ole mielestäni paha. Maksoin Volvon all-in-onen yhteydessä huollosta 125€/kk (90tkm/3v kilsoilla). Vaikka siinä oli mukana sjaisautot ja renkaiden vaihdot & säilytykset, niin se oli mielestäni kova hinta.
 
Jones sanoi:
No huh huh! Eikös noi oo ihan järkyttäviä hintoja ja kk eriä? Ei oo ihan ilmasta Audin pitäminen näköjään. No rahamiesten vehkeitähän noi on.

Heh, ex-rahamiesten; tuo auton hanknta tietty muuttaa rahatilanteen heti päälaelleen....

Mutta vakavasti; veikkaan uusien autojen osalta, merkistä riippumatta, että huollot aika moni teettää alkuvaiheessa merkkihuollossa. Joissa on isommat hinnat. Ja arkijärjellä vallitseva käsitys on, että Audin huoltohinnat on kalliimmat kuin VW.

Näin on myös, jos verrataan Audin g-tron ja Golf TGI huoltohintoja. Audi kalliimpi.

Mutta ainakin itselle hämmästyttävää, että kun Audin kaasumalliin ottaa huolenpitosopparin, se on saman hintainen kuin VW:n vastaavan (90tkm/3v) huolenpitosopparin hinta.

Ja Audin huolenpitosopparilla huoltaminen edullisempaa, kuin jos samat huollot tekisi merkkiliikeessä ilman huolenpitosopimusta.

Tämä viimeinen väite on itsellä nyt tietysti nettihintoihin vertaamista. Olisi tietysti kiva joltakin kuulla, mitä Audi A4 G-tronin 60 tkm todellinen huoltohinta on ollut. Onko se netin mukainen 998€ vai jotain muuta?
 
Teekasi sanoi:
No ainakin itse tekemiseen verrattuna toki on. Mutta aika moni huollattaa uuden auton merkkihuollossa, ja Audin huoltohinnat huomioiden ei tuo sopimus ole mielestäni paha. Maksoin Volvon all-in-onen yhteydessä huollosta 125€/kk (90tkm/3v kilsoilla). Vaikka siinä oli mukana sjaisautot ja renkaiden vaihdot & säilytykset, niin se oli mielestäni kova hinta.
Itsellä ollut myös volvo, xc90 T8. ja siinä muistaakseni 3v/90tkm huolenpitosopparin hinta oli 118€/kk, sisälsi myös sijaisauton ja rengasvaihdot ja säilytykset.

Oli kalliimpi kuin audin hinta, mutta toimi kyllä hyvin ja olin tyytyväinen.

takuuajan jälkeen volvosta hajosi volvo on call moduli. jos oikein muistan, niin sen hinta olisi ollut n 2000€, mutta se sisältyi huolenpitosopimukseen , eikä siten itselle tullut maksettavaksi.

siten tuo huolenpitosopimus maksoi itsensä tällä yhdellä korjauksella. kannatti.

itse sillä ajatuksella, että jos ostaa uuden auton, jossa valmistajan uutta tai eksoottista tekniikkaa, ja aikoo pitää autoa takuuajan yli, niin huolenpitosopimus kannattaa ottaa. yleensä jo yksi ennakoimaton korjaus tekee huolenpitosopimuksen kannattavaksi.

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla

 
jarsu sanoi:
takuuajan jälkeen volvosta hajosi volvo on call moduli. jos oikein muistan, niin sen hinta olisi ollut n 2000€, mutta se sisältyi huolenpitosopimukseen , eikä siten itselle tullut maksettavaksi.

siten tuo huolenpitosopimus maksoi itsensä tällä yhdellä korjauksella. kannatti.

Tuohan ei muuten olisi mennyt virhevastuuseen/goodwill:n piikkiin?
 
Minulla on Hyundaissa huoltosopimus hintaan 35€/kk, sisältää siis huollot mutta ei korjauksia. En katsonut varsinaista huolenpitosopimusta tarpeelliseksi kun takuuta on se 7v.

Kovalta kuulostaa tuollaiset yli 100€/kk sopimushinnat.
 
Volkkarilla sopimuskauden jälkeen maksetaan käyttämättömät rahat takaisin miinustettuna toimistokuluilla eli melko huoletonta, eikö muilla merkeillä ole samanlaista? Vai onko tuo myyjäkohtaista?
 
Huolenpitosopimus on kaupallinen 'tuote", jonka tarkoitus on tuottaa myyjälleen voittoa. Jos ei tuota, niin hintaa nostetaan. Omissa autoissani soppari ei olisi taloudellisessa mielessä kannattanut yhdessäkään - turvallisuudentunne maksaa...
 
^ Sama Seatissa. Toimisto/hallinointikuluja ei saa takaisin, mutta jos muuten on saldoa sen saa takaisin kun sopimus päättyy.

Itse maksan 19,64€/kk huolenpitosopimuksesta joka siis sisältäää huollot ja kuluvat osat esim. pyyhkijänsulat. Oli sen verran edullinen, että otin sen vaikka tehdastakuuta on 5v.
 
No vähän samoilla linjoilla, ei uuteen autoon voi maksaa yli 20e/kk enempää. Sekin 240e vuodessa ja mitä siihen voi mennä ekaan 3vuoteen. Öljyä, suodattimia(öljy, Sisä, raitis) ja muutamat pyyhkijänsulat. Kaikki muu on oltava takuunalaista ja siten jo kauppahintaan kuuluvaa.
 
Laskin Golf TGI:n ja A4 G-tronin huoltohinnat 90 tkm asti.

ja vertailuna kummankin auton 3v/90tkm huolenpitohinta.

Jos vertaa huoltohintoja vs huolenpitohintoja, näyttäisi, että Audilla huoltohinnat yksittäin tehtynä n. 700€ kalliimmat, kuin huolenpitosopimuksen kautta. Oma kokemus samansuuntainen

Golfilla sen sijaan huollot (muistaakseni myös golfin kaasuversion öljynvaihto 15 tkm välein) yksittäin tehtynä 780 € kalliimmat, kuin huolenpitosopimus.

Näin vertailllen Audiin kannattaa huolenpitosopimus, mutta Golfiin ei

 

Liitteet

  • huolto vs huolenpitosop audi vs golf.jpg
    huolto vs huolenpitosop audi vs golf.jpg
    63,8 KB · Katsottu: 251
Jones sanoi:
No vähän samoilla linjoilla, ei uuteen autoon voi maksaa yli 20e/kk enempää. Sekin 240e vuodessa ja mitä siihen voi mennä ekaan 3vuoteen. Öljyä, suodattimia(öljy, Sisä, raitis) ja muutamat pyyhkijänsulat. Kaikki muu on oltava takuunalaista ja siten jo kauppahintaan kuuluvaa.

Omaan i30N oli pelkkä öljynvaihto merkkiliikkeessä 100€. Siihen kun ynnäilet muut perusjutut niin varmasti maksaa huolto sen 300€.
Mulla maksaa huolenpitosoppari 27,30€ kk 15000 vuosikilsoilla.
 
batman14 sanoi:
^ Sama Seatissa. Toimisto/hallinointikuluja ei saa takaisin, mutta jos muuten on saldoa sen saa takaisin kun sopimus päättyy.

Itse maksan 19,64€/kk huolenpitosopimuksesta joka siis sisältäää huollot ja kuluvat osat esim. pyyhkijänsulat. Oli sen verran edullinen, että otin sen vaikka tehdastakuuta on 5v.

Mullakin 5v takuu ja hps on jotain reilu 30eur, jonka tosiaan saa takaisin jos niitä rahoja ei käytetä. Eli en tiedä, mistä tässä ketjussa oikein puhutaan tällaisten autojen kohdalla  ???
 
Classic sanoi:
Huolenpitosopimus on kaupallinen 'tuote", jonka tarkoitus on tuottaa myyjälleen voittoa. Jos ei tuota, niin hintaa nostetaan. Omissa autoissani soppari ei olisi taloudellisessa mielessä kannattanut yhdessäkään - turvallisuudentunne maksaa...

Yksi tärkeimpiä huoltosopimusten ominaisuuksia on asiakkaan sitouttaminen, eli ei niillä välttämättä haeta suurempaa voittoa itse huoltotoiminnasta. Tarkoitan siis suurempaa voittoa kuin ilman sopimusta toimien, katettahan noissa Audin hinnoissa on toki ihan reilusti.
 
Teekasi sanoi:
Yksi tärkeimpiä huoltosopimusten ominaisuuksia on asiakkaan sitouttaminen, eli ei niillä välttämättä haeta suurempaa voittoa itse huoltotoiminnasta. Tarkoitan siis suurempaa voittoa kuin ilman sopimusta toimien, katettahan noissa Audin hinnoissa on toki ihan reilusti.

Itsellä on A6:ssa huoltosoppari ja esimerkkinä pari hintaa:
AdBlue täyttö, pitää varata huoltoaika, toimittaa auto sinne ja hakea illalla pois. 16 litraa täytettynä n. 70€. Kerran tein ja sen jälkeen olen hakenut Motonetista Nesteen 10 litran kanisterin 14€ ja täytellyt itse.
Toinen hinta samasta autosta. Ehjä auto, 60tkm iso huolto ilman mitään ylimääräistä ja hinta 1100€!
Kyllä noilla hinnoilla saadaan sopparitili tyhjennettyä niin, ettei jää mitään palautettavaa.
 
Teekasi sanoi:
Yksi tärkeimpiä huoltosopimusten ominaisuuksia on asiakkaan sitouttaminen, eli ei niillä välttämättä haeta suurempaa voittoa itse huoltotoiminnasta. Tarkoitan siis suurempaa voittoa kuin ilman sopimusta toimien, katettahan noissa Audin hinnoissa on toki ihan reilusti.
Liiketoiminnan kannalta huoltopalveluihin sitouttaminen ja säännöllinen tulovirta luo parhaimmillaan ennakoitavaa ja tasaavaa kuormaa korjaamotoimintaan.

Kun autotekniikka muuttuu uudeksi, laittaa se harkitsemaan riskin jakamista huoltosopimuksella/jatketulla takuulla tms.- varmaan seuraavaan kulkineeseen jo harkitsen...
 
Teekasi sanoi:
Edellisessä Audissa vaihdeltiin paloja noin 30tkm välein, eli nykykilsoillani kerran vuodessa, ja hiljattain Volvossakin meni vaihtoon ennen 50tkm lukemia. Pelkästään normihuolto ja palat tekee sen verran, että soppari kenties kannattaisi?

Pakko olla melko dynaaminen ajotapa, jos paloja kuluu tuota tahtia. Itse en todellakaan ole teiden tukko, mutta toki pyrin ennakoimaan rampit ja kääntymiset. 2000-luvulla en ole vaihdattanut yhteenkään autooni jarrupaloja ja kaikilla autoilla olen ajanut 100-120 000km.

Ja ajoa on aina tullut niin suurkaupunkien ruuhkissa kuin motareilla. Ja autot olleet keskikokoisia tai isoja farkkuja/suveja. Nytkin on XC60 D5:sessa 103 000 mittarissa ja erikseen vielä huollossa kysyin, että katsovat jarrupalojen kunnon. Syksyllä renkaanvaihdon yhteydessä olin ne viimeksi itse tarkistanut. Omamekaanikko sanoi, että menevät hyvin ainakin seuraavan huoltovälin.

EDIT: Ja jos nyt miettii vaikka Volvoa, niin jos käyttää AutoServiaa määräaikaishuoltoihin, saa heti -20...-30% huoltohinnoista pois, verrattuna Biliaan. Skodan kohdalla jos soitteli pariin Skoda-liikeeseen, niin aina oli jossain liikkeessä joku kamppis ja listahinnasta putosi satku pois. Hondan kohdalla kun kyseli Vehon ja Länsiauton välillä, niin aina oli joku huoltoseteli tai kamppis tarjolla. Muutenkin hinnat tuntuvat putoavan aina, kunhan vaan pyytää etukäteen tarjouksen huollosta. Jos lompsii avoimella shekillä huoltoon, niin toki voivat rokottaa miten mielipuolisia hintoja haluavat. Tai jos on soppari, niin voihan siihen laskuun kirjoittaa vaikka mitä lukuja, jotta asiakas on tyytyväinen.
 
Volvon huolenepitosopimuksesta:
Edellisessä Volvossa (V90) vaihtoivat 130tm aikana sekä etu & takajarrupalat ja levyt kertaalleen.
eivät halua ottaa riskiä, että tulee kesken huoltovälin häly jarrupaloista tms ? itsekkin ajan pidempää matkaa, niin ei ne huonossa kunnossa kai olleet, mutta ehkä adaptiivinen vakkari söi paloja enemmän

Otin huolenpitosopimuksen sopimuksen tähän uuteenkin, koska se tuo mielenrauhaa kun 3v tarkoitus ajella ja Volvon takuu on vain 2v
3v ja 45tkm/v kustantaa n. 118€/kk muistaakseni.
Tämä tuo kuitenkin jatkotakuun kolmannelle vuodelle ja auton kokonaiskuluissa aika pikku lisämaksu.
jos jää sopimuskaudella ajot alle, niin tulee palautusta ja jos menee yli, niin lisämaksua(+/- 5000km sopimuskaudelle on haitari ja jos myy auton ennen pois, niin kk-maksut loppuu siihen mutta ei kompensaatioita)
samaten joutui es. autosta maksamaan takautuvasti nuo maksut rekisteröintipäivästä alkaen.
 
MyyjäX sanoi:
Uuteen autoon huolenpitosopimus joka sisältää määräaikaishuoltojen lisäksi kuluvat osat, kannattaa aina ottaa.

Jaa, ikinä en ole saanut laskelmaa kannattamaan uuteen takuun alaiseen autoon kun km määrä vuodessa on vähänkään keskimääräistä isompi.