https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Audi Q8

L

loginpass

Vieras
https://www.auto-motor-und-sport.de/news/audi-q8-2018-suv-coupe/

98oympcb0nyc.jpg
 
Tuossa kuvassa näyttää turhan matalalta ollakseen lippulaiva SUV - on kuin lihotettu Q2, mutta se kai on Audin uusinta muotokieltä. Tämä on varmasti livenä huikean hieno auto, josta aikanaan haaveilen, mutta ei ole saavutettavissani.
 
Minusta tuo näyttää Q5 ja Q3 sekoitukselta. Mutta ei niinkään Q2;selta (ehkä parempi niin). Mutta kuitenkin niiin kaukana minun kynsistä.
Ei taitais uskaltaa nykyään edes ostaa nyky kulkineen uusihankintahintaista autoa vaikka lainaa ei ole latinlatia ;).
Mahtaa olla oikeasti leveä auto kun noin matalalta kuitenkin näyttää?
 
Markku J sanoi:
Tuossa kuvassa näyttää turhan matalalta ollakseen lippulaiva SUV - on kuin lihotettu Q2, mutta se kai on Audin uusinta muotokieltä. Tämä on varmasti livenä huikean hieno auto, josta aikanaan haaveilen, mutta ei ole saavutettavissani.

Eiköhän tuo kylkilinja ennen ikkunoita ole Q2 kattokaiteiden korkeudella luonnossa ???
 
melkoinen tonnikeiju olemukseltaan. ihan heti ei ostohousut ala lepattamaan, eikä alkaisi edes rahatiltanteen salliessa. joku kynnys on nyt ylitetty...

Autogefühl/Thomas: https://youtu.be/qwKJTg7eP6c
 
jlindstrom sanoi:
melkoinen tonnikeiju olemukseltaan. ihan heti ei ostohousut ala lepattamaan, eikä alkaisi edes rahatiltanteen salliessa. joku kynnys on nyt ylitetty...

Autogefühl/Thomas: https://youtu.be/qwKJTg7eP6c
Hieno kuin keisarin uudet vaatteet! :)
 
Jos on massiivisen näköinen tuo toisaalla kuvattu, uuden BMW X5:n keula, niin ei tämä Audi jää kyllä yhtään huonommaksi oman nenänsä kanssa.  :p
 
3,5 cm matalampi kuin Q7, kuutisen senttiä lyhyempi myös. Leveämpi kyllä. No ei kai lippulaivan tarvitse olla valikoiman suurin malli, vaikkakin Venäjällä ja muualla Aasiassa tuntuu olevan tärkeää.

Rumahan tuo on, jos olisi rahkeet tuohon niin Rangen Velaria katselisin pihallani mieluummin.
 
lnaukkar sanoi:
Mulle tulee tuosta mieleen tämä, eikä aivan pelkästään värin takia

Itsellä tulee tuosta taka-akselin pokkauksesta mieleen Bentayga, ja pelkästään siinä negatiivisessa mielessä. Ei nyt oikein natsaa, ikäänkuin liikaa yritystä. Onneksi tuossa luokassa on muitakin vaihtoehtoja, jos joskus sattuu lotossa voittamaan  ;D
 
Eilen bongattu Q8 kehä 1:llä. Oli takaa päin todella hieno ja erottuu kyllä liikenteestä. Kääntyi itäväylältä Hertsikkaan eli löytynee audicenteristä....
 
Aika hienosti pysyy tällainenkin möhkö balanssissa kun alusta on suunniteltu asiallisesti.

Videossa hieman väistökoetta ja slalomia.

Autokin näyttää maukkaalta.

 
No onhan se hieno . Poikkeaa massasta juuri tarpeeksi , eihän näitä tarvitse perustella muille kuin itselleen . Ja siitä huolimatta tiloissa ja joka suhteessa päivittäisessä käytössä keskivertoa parempi . Ainoa asia mistä jotkut näiden n. 5 metristen kanssa itkee niin on suomalaiset parkkipaikat . Mikä pitää siinä mielessä paikkansa että tämä nykyinen rakentaminen (tai on ollut iät ja ajat) on käsittämätöntä tässä äärimmäisen harvaan asutussa maassa jossa riittäisi tilaa rakentaa hieman väljemminkin . Ja saa tämän nelipyöräohjauksellakin niin pyörähtää kuin kirppu . ;)
 
mvt sanoi:
[- - -] Ainoa asia mistä jotkut näiden n. 5 metristen kanssa itkee niin on suomalaiset parkkipaikat . Mikä pitää siinä mielessä paikkansa että tämä nykyinen rakentaminen (tai on ollut iät ja ajat) on käsittämätöntä tässä äärimmäisen harvaan asutussa maassa jossa riittäisi tilaa rakentaa hieman väljemminkin . [- - -]

Mutta kun siellä missä rakennetaan ei ole tilaa. Siellä missä on taas tilaa, ei rakenneta.
 
Niin , mikä estää rakentamasta väljemmin , eikö niitä taajaman merkkejä voi siirtää vaan kaikki pitää ahtaa sinne sisälle . No , tämä nyt meni itse aihealueen ohi mutta itse tuote edustaa jotain mitä vielä osataan . Tai osattaisiin tietysti enemmänkin kun vain riittäisi ostajia . Siitä pitää ainakin Suomessa verottaja huolen että aika vähän edes näitä tulee liikenteeseen . Tosin ei lie laskettu meidän markkinoiden varaan mitään :rolleyes:
 
Jere sanoi:
Nyt on hinnoittelu 60 TFSIe ssä onnistunut!

Sanoppa muuta, ei jää omaan paremmin varusteltuun quuvitoseen kuin muutaman tonnin ero, kun vertaa electrified editioniin. Ja siinäkin kuitenkin jo Tour paketti, 21” vanteet, jms. Meneekö Jere nyt auto vaihtoon? 😁
 
Ainahan sitä jotain pohdintaa seuraavasta on mielessä, mutta tarkoitus olisi malttaa jonkun aikaa vielä. Kaveri vaihtoi tällä viikolla Q7—> Q8, niin jahka hän auton saa, niin täytyy kokeilla (-19 50TDI Q8)
 
Voiko tuo Q8e hinnasto pitää edes paikkaansa... yritin konffailla Q8 50Tdi:tä suunnilleen samoilla varusteilla kuin 60e electrified edition ja hintaa kertyi muutaman satasen vaille 140k€. Aika raju tuollainen 50k€ hintaero dieseliin, kyllä siinä jo mielellään ryhtyy vihreästi ajattelemaan ja tuplasti tehokkaammalla autolla ajelemaan 😉
 
Teekasi sanoi:
Voiko tuo Q8e hinnasto pitää edes paikkaansa... yritin konffailla Q8 50Tdi:tä suunnilleen samoilla varusteilla kuin 60e electrified edition ja hintaa kertyi muutaman satasen vaille 140k€. Aika raju tuollainen 50k€ hintaero dieseliin, kyllä siinä jo mielellään ryhtyy vihreästi ajattelemaan ja tuplasti tehokkaammalla autolla ajelemaan 😉

Katso autoveroton hinta ja autoveron määrä. Siinä löytyy se vastaus  :D Ja samalla joku sanoo, että hybridejä ei tueta tarpeeksi.
 
batman14 sanoi:
Katso autoveroton hinta ja autoveron määrä. Siinä löytyy se vastaus  :D Ja samalla joku sanoo, että hybridejä ei tueta tarpeeksi.

No veroja on tullut katseltua jo siinä vaiheessa kun oma hybridi tuli hommattua. Mutta Q5e:n kohdalla kun runsaasti varusteli, oli hyöty dieseliin verrattuna noin 20k€ luokkaa, tuossa se on 50k€. Ei se pelkkä vero ihan riitä selittämään asiaa.

Ehkä yksi selitys on, että näihin launch ja electrified editioneihin sisältyvät varusteet ovat hinnaltaan ihan eri luokkaa kuin erikseen ostettuina. Ja erikseen ostettuina lisävarusteet ovat Q8:ssa vielä pykälää kalliimpia kuin Q5:ssä.
 
Teekasi sanoi:
No veroja on tullut katseltua jo siinä vaiheessa kun oma hybridi tuli hommattua. Mutta Q5e:n kohdalla kun runsaasti varusteli, oli hyöty dieseliin verrattuna noin 20k€ luokkaa, tuossa se on 50k€. Ei se pelkkä vero ihan riitä selittämään asiaa.

Ehkä yksi selitys on, että näihin launch ja electrified editioneihin sisältyvät varusteet ovat hinnaltaan ihan eri luokkaa kuin erikseen ostettuina. Ja erikseen ostettuina lisävarusteet ovat Q8:ssa vielä pykälää kalliimpia kuin Q5:ssä.

Noin se menee minunkin mielestäni. Noihin valmiisiin paketteihin sisältyvät varusteet tulevat ikäänkuin kaupanpäälle. Ja sitten taas niiltä asiakkailta, jotka rastittavat autoon lisävarusteita hinnastosta, otetaan aivan järkyttävä kate.

Jos nyt otetaan esimerkkinä joku laajennettu sisävalopaketti. Asiakas maksaa siitä 350 euroa, mutta Audille se maksaa alle 10 euroa. Samoin jotkut sähköisesti käännettävät peilit, useampi sata euroa ne asiakkaalle maksaa, vaikka kustannut Audille on euroja. Advance key systeemi ei montaa kymppiä valmistajalle maksa, silti asiakas pulittaa siitä tonnin. Ja sitten puhumattakaan niistä lisävarusteista, jotka eivät Audille maksa mitään, mutta silti niistä asiakkaan pitää maksaa, kuten mustat sivupeilin kotelot.