- 6.5.2017 klo 16:00 / Kia Rio III (2011-2016)
Nyt on hyvä aloittaa ketju edellisen korimallin Riolle. Itse ostin vuonna 2013 uuden Active-mallin Rion ja sillä tuli ajeltua eiliseen asti, jolloin se vaihtui uuden korimallin Rioon.
Itse olin kolmokoppaiseen Rioon hyvin tyytyväinen. Ehdin ajaa sillä vähän alle 50 000km.
Mitään ongelmia siinä ei koskaan ollut, sen kun käytti joka toinen vuosi huollossa ja joka toinen vuosi öljynvaihdossa niin muuta ei tarvittu. Polttimoita ei palanut kertaakaan ja pyyhkijänsulatkin olivat niin vahvaa mallia, että ajoin samoilla sulilla loppuun asti.
Itse tykkäsin tuosta mallista, koska se oli uniikin näköinen. Ei tule mieleen muita autoja, jotka olisivat samannäköisiä.
Oma Rio oli pre-facelift-version Active-välimallia. Tuossa on parkkitutka, bluetooth handsfree ja LED-valot edessä ja takana. Itse asensin tuohon jälkeenpäin vakionopeussäätimen. Riitti kun osti rattiin uuden johtosarjan ja näppäinpaneelit. Hintaa noille tuli ~70EUR. Tilasin Ebayn kautta Koreasta alkuperäiset Hyundai Mobisin komponentit.
Pidempäänkin tuolla olisi voinut ajaa, mutta pääkaupunkiseudun ruuhkaliikenteessä alkoi kyllästyttää 1.2-litraisen koneen pieni teho. Tuo yhdistettynä pitkäksi välitettyyn 5-portaiseen laatikkoon, niin usein sai polkaista lapun lattiaan ja silti piti katsoa, että mihin väliin uskaltaa tuikata. Pienessä kaupungissa tai maantiepainotteisessa ajossa tuo on erinomainen ja kulkee pienellä kulutuksella.
Itse olin kolmokoppaiseen Rioon hyvin tyytyväinen. Ehdin ajaa sillä vähän alle 50 000km.
Mitään ongelmia siinä ei koskaan ollut, sen kun käytti joka toinen vuosi huollossa ja joka toinen vuosi öljynvaihdossa niin muuta ei tarvittu. Polttimoita ei palanut kertaakaan ja pyyhkijänsulatkin olivat niin vahvaa mallia, että ajoin samoilla sulilla loppuun asti.
Itse tykkäsin tuosta mallista, koska se oli uniikin näköinen. Ei tule mieleen muita autoja, jotka olisivat samannäköisiä.
Oma Rio oli pre-facelift-version Active-välimallia. Tuossa on parkkitutka, bluetooth handsfree ja LED-valot edessä ja takana. Itse asensin tuohon jälkeenpäin vakionopeussäätimen. Riitti kun osti rattiin uuden johtosarjan ja näppäinpaneelit. Hintaa noille tuli ~70EUR. Tilasin Ebayn kautta Koreasta alkuperäiset Hyundai Mobisin komponentit.
Pidempäänkin tuolla olisi voinut ajaa, mutta pääkaupunkiseudun ruuhkaliikenteessä alkoi kyllästyttää 1.2-litraisen koneen pieni teho. Tuo yhdistettynä pitkäksi välitettyyn 5-portaiseen laatikkoon, niin usein sai polkaista lapun lattiaan ja silti piti katsoa, että mihin väliin uskaltaa tuikata. Pienessä kaupungissa tai maantiepainotteisessa ajossa tuo on erinomainen ja kulkee pienellä kulutuksella.