https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Toyotan vaikeudet jatkuvat: Yli 260 000 autoa kutsutaan huoltoon

Tojotan oma tsi/dsg keissi. :rolleyes:

Onkohan kukaan harkitsemaasa tämän takia ettei osta Toyotaa?
 
ePa sanoi:
Onkohan kukaan harkitsemaasa tämän takia ettei osta Toyotaa?
Päinvastoin. Hieno juttu, että joku firma sentään reilusti tunnustaa ja korjaa omaan piikkiinsä virheensä.
 
Vaarivanhus sanoi:
Päinvastoin. Hieno juttu, että joku firma sentään reilusti tunnustaa ja korjaa omaan piikkiinsä virheensä.

Juuri näin. Kaikilla on ongelmia, mutta vain muutamat hoitavat ne kunniallisesti.

Itseäni tosin edelleen hieman vaivaa se, ettei yli 10 vuotta sitten Toyota mitenkään osallistunut Avensiksen tyyppivikojen korjaukseen neljäntenä vuotena.
 
nemos sanoi:
Juuri näin. Kaikilla on ongelmia, mutta vain muutamat hoitavat ne kunniallisesti.
Jep, kaikki on paskaa paitsi kusi. Mitä nyt noita "huippulaadukkaita premiumeja" tuli omistettua, niin kyllä niitä lappuja kotiin tuli, mutta eipä niitä pahemmin uutisoitu. Tosin eihän ne viat noin pelottavia olleet, kuin softabugeja vaan ihan vain tuollaisia pikkuisen virheellisiä osia jotka aiheuttivat tulipalovaaran ja auto piti viedä huoltoon erittäin kiireellisesti. Korjauksetkin veivät vain päivän eikä nyt sentään 40 minuuttia...

Duunissa lähti ranskalainen mikrohybridi pakkasilla korjaamolle, kun sähköt hävisivät, eipä ole kuulunut takaisin (eihän tosin kuukausi nyt mikään pitkä aika ole Vehon huollolle). Josko senkin saisi takaisin vielä ennenkuin liisari loppuu kahden ja puolen vuoden päästä?

nemos sanoi:
Itseäni tosin edelleen hieman vaivaa se, ettei yli 10 vuotta sitten Toyota mitenkään osallistunut Avensiksen tyyppivikojen korjaukseen neljäntenä vuotena.
Ei tuollaista pidäkään hyväksyä mitenkään. Eikai vaan ollut Espoon toyo? Heiltä ei taida oikein nuo pyynnöt mennä maahantuojalle...
 
jf sanoi:
Ei tuollaista pidäkään hyväksyä mitenkään. Eikai vaan ollut Espoon toyo? Heiltä ei taida oikein nuo pyynnöt mennä maahantuojalle...

Ei ollut Espoo. Olin itse paikalla, kun huoltoneuvoja soitti istuinlämmittimen toimimattomuudesta maahantuojalle. Kuljettajan istuinlämmitin hajosi takuuaikana lähes kaikista ensimmäisistä Avensiksista, mutta minulla kesti yli takuuajan. Auto oli menossa pian vaihtoon, joten en tuosta jäänyt itsekään vääntämään loppuun asti, vaan jäi seuraavan omistajan murheeksi. Toinen esillä ollut ominaisuus oli kylkilistojen käpristyminen, joka ei ollut huollon mielestä riittävän merkittävä ongelma, vaikka joillekin niitäkin vaihdettiin jo takuuaikana.

Mutta nämä siis vuodelta 2002, joten ei välttämättä kerro Toyotan tämän päivän suhtautumisesta ongelmiin.
 
nemos sanoi:
Juuri näin. Kaikilla on ongelmia, mutta vain muutamat hoitavat ne kunniallisesti.

Toyotan maine tämän suhteen koki juuri jonkinmoisen kolauksen:

"Japanilainen autonvalmistaja Toyota maksaa Yhdysvalloissa 870 miljoonan euron korvaukset Toyota- ja Lexus-autojen vaarallisten vikojen salailusta. Toyotan ja Yhdysvaltain oikeusministeriön sopima korvaus lopettaa asian oikeuskäsittelyn."

http://yle.fi/uutiset/toyota_maksaa_salailusta_lahes_miljardi_euroa/7145937
 
Tappaja mattojen kosto? Eivät suhtautuneet riittävän vakavasti? Vai joku muu juttu?
 
Vikaa matoissa ja kaasupolkimen rakenteessa, sekä suhtautumisessa ongelmiin. Uutisen lukemalla selviää. ;)

"Huonosti paikalleen istunut matto jumitti autojen polkimia niin, että auto saattoi kesken ajon kiihdyttää vauhtiaan odottamatta. Vikaa oli myös polkimien rakenteessa: ne painuivat liian lähelle lattiaa.

Asia nousi julkisuuteen vuonna 2009, kun vika oli aiheuttanut nelihenkisen perheen kuoleman San Diegossa. Vian uskotaan johtaneen sitä ennen jopa satoihin onnettomuuksiin, lukuisiin loukkaantumisiin ja kymmeniin kuolemiin.

Toyota myöntää johtaneensa kuluttajia ja viranomaisia harhaan vakuuttaessaan, että vika oli hallinnassa. Yhtiö oli tieten jättänyt kutsumatta tarkastettavaksi autojaan, joita ongelma saattoi koskea, ja aikoi korjata pulmat vasta seuraavissa malleissaan."
 
RoccoScientist sanoi:
.
Asia nousi julkisuuteen vuonna 2009, kun vika oli aiheuttanut nelihenkisen perheen kuoleman San Diegossa. Vian uskotaan johtaneen sitä ennen jopa satoihin onnettomuuksiin, lukuisiin loukkaantumisiin ja kymmeniin kuolemiin.
Niin siis toyota on vastuussa kun liike laittaa autoon siihen kuulumattomat matot?
 
Uutinen ei ottanut kantaa siihen kuuluivatko matot autoon vai ei, joten en osaa tuohon kommentoida. Toisaalta jos "marmoritiskiltä" moisi mattoja sai, niin kaipa se silloinkin on tavallaan Toyotan moka. Jenkkien vastuukäytännöthän ovat aika villit ja korvauksia voi joutua maksamaan ihan järjettömistä jutuista. Joka tapauksessa Toyota on syytteiltä välttyäkseen myöntänyt johtaneensa kuluttajia ja viranomaisia harhaan vian suhteen. Oikeussalin välttämiseen voi tietysti olla montakin syytä, mutta Toyotan maineen kannalta tämä veto tahraa tuota "ongelmat hoidetaan mallikkaasti" imagoa oli syy mikä tahansa.
 
Alkuperäisessä tapauksessa oli kyse autoliikkeen autosta mallia ES jossa oli RX:n matot. Polkimet toimivat normaalisti kunhan sen polkimen "jumiuttaneen" maton oli poistanut. Autoa kun highway patrolin äijä ei osannut sammuttaa eikä yrittää pysäyttää kuin jarrua painamalla. Vaihdetta kun ei kannata heittää vapaalle jos kaasu on jumissa...  :eek:
 
Ei tuo keissi voi mennä pelkkien mattojenkaan syyksi, koska appiukon Priusiin ainakin korjattiin kaasupoljinta takuuseen.
 
Nehän asensi suomessakin ties kuinka moneen autoon sellaisen lisäpalan/uuden poljin mekanismin ettei kukaan loukkaannu jos laittaa väärät matot ja polkee pedaalin pohjaan, että jää maton reunan alle eikä osaa pysäyttää autoa jarruttamalla em tilanteessa. Google osaa näyttää kuvan näistä korjaus sarjoista eri autoihin. Tais appiukon Avensiskin käydä remontissa.
 
Juu, ihme että ei vaadittu vielä tuulilasin peittävää tarraa missä kerrotaan, että ei saa käyttää autoon kuulumattomia mattoja...  ;)
 
tuRboman sanoi:
Nehän asensi suomessakin ties kuinka moneen autoon sellaisen lisäpalan/uuden poljin mekanismin ettei kukaan loukkaannu jos laittaa väärät matot ja polkee pedaalin pohjaan, että jää maton reunan alle eikä osaa pysäyttää autoa jarruttamalla em tilanteessa. Google osaa näyttää kuvan näistä korjaus sarjoista eri autoihin. Tais appiukon Avensiskin käydä remontissa.

Työkaverin silloiseen Corollaan tekivät myös tuon korjauksen, semmoisen pienen metallikappaleen ne sinne oli lisännyt. Hyvityksenä tarjosivat sitten erittäin edukkaan rahoituksen jos autonvaihto olisi sattunut kiinnostaamaan, polkimenkorjausreissulla työkaveri tilasikin sitten uuden Auriksen :p Eli ei tainnut tuokaan polkimen korjaus mennä pahasti pakkaselle.
 
Hienoa että on vielä auton valmistajia jotka tuntevat vastuunsa. Kaikki valmistajat siä eivät tee vaan koettavat maksattaa suunnitteluvirheensä kuluttajilla.
 
Sande sanoi:
Hienoa että on vielä auton valmistajia jotka tuntevat vastuunsa. Kaikki valmistajat siä eivät tee vaan koettavat maksattaa suunnitteluvirheensä kuluttajilla.

Tästä täytyy kyllä nostaa Toyotalle hattua, vaikka hihnasta välillä lipsahtaakin sutta ulos niin asiat hoidetaan kuitenkin kuntoon, joskus aika pitkänkin ajan päästä.
 
Toyota ukkelina voi olla ylpeenä merkkiuskollinen edelleen.
Autot kutsutaan korjattavaksi vaikka ei olisikaan oman merkin marmoritiskin leimoja huoltovihkosessa.
Tässä olisi vakki konsernille pirun hyvä esimerkki miten kannattaa hoitaa autojen omistajia eikä aina venkoilla vastaan.
Ei oo tainnu muilla merkeillä hirveemmin kun vakilla vaan olla toi että takuu päättyy jos ei tietyillä huoltopaikoilla käytä huolloissa prikulleen ajoissa.
No eihän tässä oo mitään ns: moottori vikaa vaan ihan näitä pikku dingendangeleita mitä epäillään viallisiksi ja halutaan uudet laadukkaat osat korvaamaan alihankkian tekemät sudet.
 
Toyotan toiminnassa olisi kyllä mm. saksalaisilla paljon mallia otettavaksi. Harmillista sinänsä, että mediassa nämä kääntyvät helposti jotenkin Toyotan huonoksi laaduksi, kun itse asiassa kyse on täysin päinvastaisesta, eli oikeasti toimivasta "jälkihuolenpidosta".
 
Ironic32 sanoi:
Harmillista sinänsä, että mediassa nämä kääntyvät helposti jotenkin Toyotan huonoksi laaduksi, kun itse asiassa kyse on täysin päinvastaisesta, eli oikeasti toimivasta "jälkihuolenpidosta".

Niimpä, ja kun suurimmassa osassa tapauksista on kyse jostain pikkujutusta, toisin kuin jakoketjut, DSG:t tai imusarjan läpät :rolleyes:
 
Karvis sanoi:
Niimpä, ja kun suurimmassa osassa tapauksista on kyse jostain pikkujutusta, toisin kuin jakoketjut, DSG:t tai imusarjan läpät :rolleyes:
Hyvä paperi aiheesta:
http://sloanreview.mit.edu/article/what-really-happened-to-toyota/
Ongelmanahan on, että näistä päästään eroon vasta kun nykyisistä malli sukupolvista päästään eroon ja taas se kestää kun muutettavaa on paljon.

Ehkäpä toivoa vielä on:
http://sloanreview.mit.edu/article/recapturing-monozukuri-in-toyotas-manufacturing-ethos/
 
Todella upeata toimintaa, täytyy hattua nostaa.
Yhdysvallat langetti Toyotalle ennätysmäiset sakot

Yhdysvaltain liikenneministeriö on langettanut Toyotalle yli 16 miljoonan dollarin eli 12 miljoonan euron sakot. Ministeriön mukaan japanilainen Toyota viivytteli takaisinkutsuissa neljän kuukauden ajan.


Yhdysvaltain liikenneministeriö vaatii Toyotalta yli 16 miljoonan dollarin eli 12 miljoonan euron sakkoa. Ministeriön mukaan japanilainen Toyota viivytteli takaisinkutsuissa neljän kuukauden ajan, Reuters raportoi.

Asiakirjojen mukaan autonvalmistaja oli ryhtynyt korjaamaan viallisia polkimia syyskuussa, mutta autoja kutsuttiin ensimmäisen kerran korjauksiin vasta tammikuussa.

Nyt määrätyt sakot ovat suurimmat, joita Yhdysvaltain liikenneministeriö on koskaan vaatinut autonvalmistajalta.

”Meillä on nyt todisteita siitä, että Toyota ei ole täyttänyt lain vaatimia velvollisuuksia. Pahinta on, että he piilottelivat vaarallista virhettä useiden kuukausien ajan”, sanoo liikkenneviraston Ray LaHood.

Toyotalla on kaksi viikkoa aikaa pohtia, lähteekö se valittamaan sakoista. TrueCar.comin analyytikon Jesse Toprakin mukaan on hyvin todennäköistä, että Toyota valittaa sakoista.

Yhdysvaltain liikenneturvallisuudesta vastaava National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) tutkii edelleen Toyotan takaisinkutsuja. NHTSA:n mukaan on mahdollista, että Toyotalle määrätään vielä lisää sakkoja.

Maailman suurin autoyhtiö Toyota on sopinut Yhdysvaltain oikeusministeriön kanssa maksavansa 1,2 miljardin dollarin (noin 860 miljoonan euron) sakon, kirjoittaa uutistoimisto Bloomberg.

Samalla oikeusministeriö hautaa rikostutkinnan, joka liittyi yhtiön viallisiin autoihin. Yllättävästi kiihtyneet autot pakottivat Toyotan vetämään yli 10 miljoonaa autoa markkinoilta vuosina 2009 ja 2010.

Osana sopimusta Toyota suostuu sakkomaksun lisäksi myöntämään toimineensa väärin ja alistumaan itsenäisen tarkkailijan kohteeksi, Yhdysvaltain oikeusministeri Eric Holder sanoo.

Toyotaa tullaan syyttämään myös elektronisin laittein tehdystä petoksesta. Syytteiden nostamista lykätään kolmella vuodella, ja ne vedetään sen jälkeen takaisin, jos Toyota tekee täysimittaista yhteistyötä viranomaisten kanssa.

– Toyota salasi tietoa ja johti ihmisiä harhaan. Yhtiö suhtautui julkisen turvallisuuden kriisiin ikään kuin se olisi pelkkä pr-ongelma, Holder sanoi.

Oikeusministeriön mukaan kyseessä on suurin rikosoikeudellinen sakkorangaistus autovalmistajaa kohtaan Yhdysvalloissa. Toyotan Pohjois-Amerikan lakiasiainjohtaja sanoi yhtiön ottavan "täyden vastuun" teoistaan.

Hyvä toyota, jatka vaan samaa rataa.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/04/09/tassa-tulee-maailman-myydyin-auto/20135140/304