https://tummennuskalvot.fi/

Kuntoilupenkki / teline

tuRboman

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Moi

Onko täällä kukaan tehnyt itse jonkinlaista kuntoilutelinettä? Olen tässä miettinyt, että josko sais tehtyä pihalle sellaisen missä vois leukoja vetää ja roikkua, tehdä dippejä ja vastaavaa. Samaten punttipenkki ois mielessä. Penkin tosin pitäis olla sellainen, että sitä on helppo siirtää talveksi sisään ja / tai terassille yms.

Katselin, että hyviä vihjeitä löytyy netistä. Mutta ois kiva kuulla ajatuksia tällaisesta teiltä. Varmaankin kyseeseen tulee siis kyllästetystä lankusta tehtävä teline jossa mahdollisesti sinkitystä putkesta tangot. Ideana sellainen telinesysteemi, että siinä voi lapsi/lapset kiipeillä ja temuta.
Eli esimerkiksi voimistelurenkaat narulla pitäis saada kiinni ja samaten kiipeilyköysi jne.
Täytyy piirtää jotain skitsiä ja pohdiskella minkälainen sen pitäis olla ja mihin se pihalle hyvin sais.
 
En ole tehnyt mutta täsmälleen sama ajatus on mökille mielessä toteuttaa. Puhuttakoon siitä nimellä lasten kiipeilyteline mutta toteutus tulee olemaan niin iso ja järeä että toimii aikuistenkin kehonpainoharjoittelussa.

Meillä on lasten välineet muutenkin mitoitettava aikuisille. Toissa kesänä hiekkalaatikko hajosi miesten alastonpainin seurauksena.  ;D (kaverin polttariviikonloppu)
 
Löytyy läheltä sellainen kyllästepuinen, voisin kopioida mitat  ;).  Vatsalauta kolmessa kulmassa, selkä, dippi ja rekki.
 
Rakenteesta sen verran että itse ajattelin toteuttaa sen neljälle tai jopa kuudelle tolpalle niin että eri sivuille saa eri toimintoja. Puolapuut, renkaat, keinut, jne. Telineen päälle voi sitten laittaa kiipeilyverkkoa, "puolapuut" tmv.

Tulee automaattisesti tukeva noin eikä tarvitse perustaa niin hyvin välttämättä.
 
Minulla on samankaltaiset suunnitelmat. Meillä on pihalla "miehenkestävä" keinuteline 4"x4" palkeista ja siinä on ollutkin renkaat yms. Mutta mielessä on juuri 6 pystyinen teline johon sais hieman enemmän. Tarkka paikka vielä mietinnässä ettei sitä vain tarvitse olla kohta siirtämässä.

JPL:ltä hyvä idea. Jos vain viitsit niin kuva & mittoja ois kova sana. Vois hieman jalostaa ideointia.

Joskus vuosia sitten näitä oli pururatojen varsilla mutta ne on mopopojat särkeneet eikä uusia taida tulla.