https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

BMW huolto-ohjelma

rosso

Klassikko
Liittynyt
18.8.2014
Onko raatilaisilla tietoa mistä voisi saada BMW:n huolto-ohjelman. Eli kuinka usein vaihdetaan filttereitä yms.
 
Eikös bemmeissä ole CBS-järjestelmä (condition based service) eli ei ole kiinteitä huoltovälejä vaan idrive valikosta näkee mitä ja milloin.
 
Velmanteri sanoi:
Eikös bemmeissä ole CBS-järjestelmä (condition based service) eli ei ole kiinteitä huoltovälejä vaan idrive valikosta näkee mitä ja milloin.

Joka sitten määräytyy n kpl:een parametrien kautta - yhtään ei osaa ennakoida millaisia huoltokustannuksia aika/km välillä syntyy.
Siksi(kin) on meikäläisellä jääneet käyttöauto kategoriassa hankkimatta.
 
lnaukkar sanoi:
Tähän kyllä ratkaisuna myyvät huolenpitosopimusta.

Hmmm... Bemarilta en ole kysynyt nyt mutta kun 60tkm/v niin sopparit on kultaakin arvokkaampia olleet joka kerta kun niitä tarkastellut.
 
Taky sanoi:
Hmmm... Bemarilta en ole kysynyt nyt mutta kun 60tkm/v niin sopparit on kultaakin arvokkaampia olleet joka kerta kun niitä tarkastellut.

Fiksut huoltoneuvojat osaavat kyllä niputtaa lähestyviä huoltoja bemuissakin. Isoilla kilsoilla ennakointi on vielä helpompaa.

Kahteen vuoteen nykäisin F20:llä 120tkm mittariin ja aikalailla tarkkaan kolmen kympin välein sattui huolto.
 
JiiJii71 sanoi:
Fiksut huoltoneuvojat osaavat kyllä niputtaa lähestyviä huoltoja bemuissakin.

Varmaan.

Taannoin maahantuojalta kyselin miten huolto-ohjelmat määräytyy, on niin monta muuttujaa ettei osattu vastata, niin päättelin että jos merkin asiantuntija ei osaa, niin en varmasti minäkään osaa niitä ennakoida ja sitä kautta laskea kustannuksia.
 
Eipä ole kyllä mitään ihmeellistä ollut buimureiden huolloissa, tasaisen tappavaan tahtiin ilmoittaa 30tkm välein öljynvaihdosta ja ruudusta näkee jarrupalojen, korin jne huoltotarpeet.

Bemari ilmoittaa öljynvaihdon aikaisemmaksi jos ajaa pelkkää kaupunkia, lyhyttä matkaa jne. Öljyä valvotaan sähköisellä tunnistimella joka mittaa öljyn ”laatua”. Perustunee sähkön johtavuuteen...
 
Bemarin huollot ovat meilläkin menneet 28-32 tkm välein. Tuo on esim. Volvoon verrattuna hyvä systeemi, jos ajoa ei tule kovin runsaasti. Ostimme S90:n ja 530e:n samoihin aikoihin, ja Volvo piti huoltaa vuoden päästä 12 tkm mittarissa. Bemun kanssa eka huolto menee yli 2 vuoden päähän. Bensakone on siinä käynyt vain noin 1/3 ajokilometreistä, joten öljynvaihdollakaan ei ole kiirettä.
 
Markku J sanoi:
Bemarin huollot ovat meilläkin menneet 28-32 tkm välein. Tuo on esim. Volvoon verrattuna hyvä systeemi, jos ajoa ei tule kovin runsaasti. Ostimme S90:n ja 530e:n samoihin aikoihin, ja Volvo piti huoltaa vuoden päästä 12 tkm mittarissa. Bemun kanssa eka huolto menee yli 2 vuoden päähän. Bensakone on siinä käynyt vain noin 1/3 ajokilometreistä, joten öljynvaihdollakaan ei ole kiirettä.

Volvon aikaperusteinen huoltoväli on ärsyttävän lyhyt. Toki mun pienessä ajossa olevalle museokalustolle on Essential-huolto (168e) joka kelpaa virallliseksi välihuolloksi
 
Jos tuo puimuri tuolta nyt kotiutuu niin ajatuksena olisi jatkossa tehdä itse väliöljynvaihto 15 tkm. kohilla, taitaa mennä tsydeemit sekaisin ?
 
TON-III sanoi:
Jos tuo puimuri tuolta nyt kotiutuu niin ajatuksena olisi jatkossa tehdä itse väliöljynvaihto 15 tkm. kohilla, taitaa mennä tsydeemit sekaisin ?

Ei mene.

Öljynvaihto koodataan tehneeksi tuossa ajankohdassa ja se alkaa laskea sitä uudestaan alusta.
 
Markku J sanoi:
Bemarin huollot ovat meilläkin menneet 28-32 tkm välein. Tuo on esim. Volvoon verrattuna hyvä systeemi, jos ajoa ei tule kovin runsaasti. Ostimme S90:n ja 530e:n samoihin aikoihin, ja Volvo piti huoltaa vuoden päästä 12 tkm mittarissa. Bemun kanssa eka huolto menee yli 2 vuoden päähän. Bensakone on siinä käynyt vain noin 1/3 ajokilometreistä, joten öljynvaihdollakaan ei ole kiirettä.
Minun bemarini kaipailee huoltoa vuosittain. Huolettu 6/2018 ja edelleen näyttää kilometrejä seuraavaan huoltoon 31 tkm mutta aikahuolto tulee vastaan viimeistään kesäkuussa.
Onkohan nuo aikahuollot muuttuneet 2016 jälkeen tai vaihtoehtoisesti erilaiset eri malleissa ?
 
TON-III sanoi:
^Koodaan itse näytöltä vai ?  :rolleyes:
Niin, sen voi resetoida näytöltä.

Lisäksi kannattaa hankkia puhelimeen carly-for BMW softa ja Wifi-OBD palikka vikakoodien lukuun. Sillä voi tehdä kaikenlaista muutakin, koodata akun jne.
 
Eipä tuo nyt mitään rakettitiedettä ole. Omassa käytössäni kaksi e60 520da vaati öljynvaihdot 32-36tkm välein. Jarrunesteet 2v. Jarrupaloja ei kumpaankaan vaihdettu, toinen ajettu 187 ja toine 220tkm. Nykyinen f10 ei pääse ihan samaan vaihtoväliin, max 32tkm. Jarrupalat vaihdettu kertaalleen. Mittarissa 210tkm.
 
TON-III sanoi:
Jos tuo puimuri tuolta nyt kotiutuu niin ajatuksena olisi jatkossa tehdä itse väliöljynvaihto 15 tkm. kohilla, taitaa mennä tsydeemit sekaisin ?

Ei mene sekaisin.
Teet huollot aina 15tkm välein ja nollaat huoltonäytön vain 30tkm välein. Ohje löytyy netistä hakusanoilla ”bmw service delete” jne. Autokohtaisesti.
Minä olen samoin tehnyt 15tkm välein öljynvaihdon ja ison huollon 30tkm jolloin nollannut valot ja itseni...;)
 
Tämä lienee sopiva lanka kysymykselleni, F31 huoltonäyttö, kertooko tuo keltainen "ok" että huoltoväli on ajettu pitkäksi? Kuitenkin yli 37tkm ajettu ja 2,5v huoltojen välillä.
 

Liitteet

  • bemarin huoltonäyttö.jpg
    bemarin huoltonäyttö.jpg
    24 KB · Katsottu: 2 490
Joo, huolto suoritettu myöhässä.
 

Liitteet

  • 7F00BF1F-46A3-43B3-B537-EC6CA0895D1E.jpeg
    7F00BF1F-46A3-43B3-B537-EC6CA0895D1E.jpeg
    14 KB · Katsottu: 1 502
Ok, thx. Yllättävän paljon näissä bemuissakin ajetaan noita pitkäksi, tuo kuva on Kamuxilla myynnissä olevasta 330d:stä luulisi että tuommoisen ostava omaa edes jotain mielenkiintoa auton ylläpitoon.
 
Pirhonen sanoi:
Tämä lienee sopiva lanka kysymykselleni, F31 huoltonäyttö, kertooko tuo keltainen "ok" että huoltoväli on ajettu pitkäksi? Kuitenkin yli 37tkm ajettu ja 2,5v huoltojen välillä.
Kyllä se ymmärtääkseni sitä tarkoittaa. Eli auto on jo pyytänyt huoltoa tyyliin "now" ja se on sitten tehty. Mullakin on X3:ssa tuollainen merkintä juuri vastaavasta tilanteesta.
 
Pirhonen sanoi:
Yllättävän paljon näissä bemuissakin ajetaan noita pitkäksi, tuo kuva on Kamuxilla myynnissä olevasta 330d:stä luulisi että tuommoisen ostava omaa edes jotain mielenkiintoa auton ylläpitoon.

Sen enempää tuon auton historiasta en tiedä, mutta joskus nähnyt bemareita vaihtoautolaarissa "service now" ilmoituksen kera. Tuossakin mennyt kuitenkin 6 kk ylipitkäksi huolto ja varmasti kilsojakin.
 
Pirhonen sanoi:
Ok, thx. Yllättävän paljon näissä bemuissakin ajetaan noita pitkäksi, tuo kuva on Kamuxilla myynnissä olevasta 330d:stä luulisi että tuommoisen ostava omaa edes jotain mielenkiintoa auton ylläpitoon.

Tai sitten on vaan ollut jarrupalan kuluneisuus sensorin johto poikki jota ei ole heti korjattu (kuten mulla oli monta helvetin kuukautta).

Eiköhän nämä saa selville sellasilla korjaamoilla joilla pääsy sähköiseen huoltokirjaan.

Näyttää olevan aika vakio öljynvaihtoväli 30 000km. Kun ostin oman auton oli mittarissa 120 000 ja melkein heti piti tehdä perus öljynvaihto / suodattimet huolto ja 150 000km kohdalla sama + jarrunesteet ja nyt vinkuu taas vajaat 180 000 ajettuna huoltoon.

Paaluunhan tuo jo joutais...Toisaalta kun tietää että vaihtoarvo on enää rapiat 10k niin eipä tarvi sääliä ja voi nauttia täysin siemauksin 700nm väännöstä.

Aika karu on ollut arvonalenema käytetyksi autoksi: 35k->n.10k parissa vuodessa ja 60 000 kilometrissä.

Kiitti vitusti diesel-hössötys.