https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Äänestyksistä Autostadiumilla

juupeli

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Uuden äänestyksen aloittaminen on helppoa. Sen kun valitsee alueen ja sen jälkeen klikkaa Uusi äänestys. Kirjoittaa kysymyksen ja vaihtoehdot äänestettäviksi. Aina ei aiheen nimi ole sama kuin kysymys. Foorumilla on hyvä valikoima monenlaisia mielipidetiedusteluja keskusteluineen. Minulla sattui olemaan hetki joutoaikaa joten päätin vilkaista mitkä äänestykset ovat eniten kiinnostaneet äänestämään  :rolleyes:  Kolme vastatuinta erottui porukasta. Lista on aiheen otsikon mukaan, ei kysymyksen.

1.  336  Minkä merkkisellä autolla ajat
2.  319  Autosi mittarilukema
3.  298  Suuri autoverokeskustelu

4.  233  Ajatko talvella kitka- vai nastarenkain
5.  215  Mitä vuosimallia ovat autosi
      215  Pysäköinti
7.  208  Foorumin taso
8.  202  Autonvaihtopohdintaa
 
Mielenkiintoinen "ranking". Miten löysit juuri nuo kyselyt? Minulla ei ole tiedossa tapaa, jolla foorumisofta automaattisesti listaisi kyselyt eri kriteerein järjestettynä.

Foorumisofta ärsyttävästi käyttää nimeä "äänestys", vaikka se sopiikin vain osaan kyselyistä. Yksi selvä bugi noissa on, nimittäin prosenttiosuudet, jotka harvoin jos koskaan kertovat yhtään mitään. Varsinkin silloin, kun vastaaja voi ruksata useamman vaihtoehdon, prosentit heittävät häränpyllyä.

Joskus olen harmitellut, että samaan aiheeseen voi lisätä vain yhden kyselyn. Toisaalta varmaan pätee, ettei aihetta kohden olekaan tarvetta useampaan kyselyyn.
 
Quality sanoi:
Miten löysit juuri nuo kyselyt?

Taisin selata kaikkien alueiden sivut ja kurkata sisään kun "symboli" näytti äänestystä. Eihän tuossa mitään järkeä ollut mutta minua tuntevat tuskin yllättyvät  :rolleyes:
 
juupeli sanoi:
Taisin selata kaikkien alueiden sivut ja kurkata sisään kun "symboli" näytti äänestystä. Eihän tuossa mitään järkeä ollut mutta minua tuntevat tuskin yllättyvät  :rolleyes:

Melkoinen urakka ???. Sen verran meillä on juupelin kanssa sukulaissieluisuutta, että voisin odottaa itseltäni jotain vastaavaa ;).
 
Miten muuten pystyy tekemään äänestyksen, jossa voi valita useamman vaihtoehdon? Oletuksena taitaa olla vain yksi valinta kaikista.
 
partasuti sanoi:
Miten muuten pystyy tekemään äänestyksen, jossa voi valita useamman vaihtoehdon?

Valitset vain, että kuinka monta ääntä voi antaa. Yksi on tosiaan oletuksena.
 
Onkohan niin, että uudella alustalla voi äänestyksissä valita ainoastaan yhden vaihtoehdon? Tein uuden valinnan yhteen äänestykseen, jossa aiemmin olin ruksinut useita vaihtoehtoja, mutta ne poistettuani en löytänyt enää mahdollisuutta valita yhtä enempää. Sinänsähän tuo on selkeämpi ja prosentitkin menevät oikein.
 
Onkohan niin, että uudella alustalla voi äänestyksissä valita ainoastaan yhden vaihtoehdon?
Kyllä niitä voi olla valittavissa montakin. Vanhalta alustalta tänne siirtyneet äänestykset kuitenkin muuttuivat kaikki sellaisiksi, että vain yksi vaihtoehto on valittavissa. Näitä voi kyllä käsin muokata jos on tarve palauttaa tilanne alkuperäiseksi ja sallia monta valintaa.