https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Goodwood Festival of Speed

Nyt olis sellanen ujo ajatus, että tänä vuonna tulee ängettyä itsensä tuonne.

Onko tällä palstalla ko tapahtumassa käyneitä ja olisko heittää käytännön vinkkejä?
 
^
Kerran olen ollut mutta olin silloin paikalla erään yrityksen kutsumana eli ns. vieraana joten kaikki oli järjestelty jo etukäteen puolestani. Eli mitään vinkkejä en oikein osaa antaa... Mutta hieno tapahtumahan se on, näkee sellaisia pelejä mitä ei paljon muualla ole mahdollisuutta nähdä.
 
Liput ja majoitus maksettuna tapahtumaan.

Nyt alkaa jo jännittämään mitä siellä on ja kuinka olla. Puhelimeen pitää avata lisää tilaa kuville.

Jos siellä nyt edes mitään nähtävää on...
 
Täällä tuli käytyä avajaispäivänä tänä vuonna eli torstaina.

Liput ostin tapahtuman kotisivuilta ja siihen kylkeen vielä "grandstand access", josta en ollut ihan varma mihin tuo oikeuttaa, mutta en halunnut jäädä mistään kyllä paitsikaan, jos tuonne asti menee.

Seuraavaksi hotellihakukoneista halpaa ja läheltä jonka avulla arpa osui Chichesterin kaupunkiin ja hinnaksi jäi ~50£/naama. Täällä tosiaan ei muuta tehtykään kuin käyty vähän aikaa ummistamassa silmiä, kun keskiviikkona oli peli-ilta potkupallossa. Harmittavasti tappio tuli emmekä päässeet nauttimaan ilosta sen enempää. Huimaa porukkaa eläytymään peliin! Ei siitä sen enempää.

En niin paljoa peliä malttanut seurata vaan näpäläsin tapahtuman aplikaatiota ja koitin ihmetellä mihinkä ollaan menossa. Aplikaatio oli tosi kätevä ja sinne pysty asettamaan itselleen "aikataulun" mäkiajoon. Mäkiajo ajetaan eri katekorioissa eli saman tyylisiä / saman aikakauden autoja. Ymmärrettävästi kun pre war ja nykypäivän hyperautot menevät "vähän" eri nopeuksia.

Suuniteltulta parkkipaikalta (lähin porttia) ohjattiin kauemmaksi josta sitten käveltiin alueelle. Alueella pääsee aivan kaiken "iholle". Se on aivan mahtavaa, kun pääsee aivan tuli teriin autoihin istumaan kokeilemaan / ylmä tyypittämään sellaisa harvinaisuuksia joita edees Suomeen asti tulee myymiöihin esille. Tarkoitan siis hyper/super/Mega luokan autoja. Itse kävin vain Rolls Royce Phantomissa kuskin paikalla... Ei varmaan toiste tule tilaisuutta moiseen. Kuumimpien tuliterä uutuuksien ja ensi julkistuksien vastapainona on sitten "pre war" autot joita pääsee tutkimaan yltä/päältä ja todennäköisesti omistaja on siinä välittömässä läheisydessä kertomassa autostaan lisää. Sitte nsiellä seassa on esimerkiksi suurimmat F1 tallit ja vähänkään julkisuudessa olevat auto ihmiset ja heidän autonsa. Nähtävää ja koettavaa on useammaksi päiväksi ja itse "juoksin" kaikki läpi päivässä, koska ei ollut mahdollisuutta olla pidempään enkä pystynyt oikein keskittymään aivan kaikkeen johon olisin halunnut.

Negatiivisena asiana täytyy sanoa, että ennakkoon asetettu aikataulu ei ihan pitänyt j asiksi jäi näkemättä monta hienoa ajoa. Tähänkin varmaan olisi ollut ratkaisu "krääsäpussissa" jota myytiin "maltilliseen" 18£ hintaan. Pussissa ol historiikki tapahtumasta ja tämän vuoden autojen lyhyet esittelyt. Sekä korvanappiradio... Tätä kautta varmaan olisi kuullut viimeisimmät muutokset aikataulussa ja hehkutukset mitä on tulossa. Itse puhelimen aplikaatio kertoi vain "ollaan aikataulussa / ollaan myöhässä".

Rallipätkä on tapahtumasta vähän "irrallaan" mäen laella ja sinne joutuu joko kävelemään tai sitten jatkuvalla syötöllä kulkevan traktoritaksin kanssa.  Hyvän kelin vallitessa "Grandstand access" ei ole kyllä välttämätön, kun radan varteen pääsee käytännössä koko matkalta. Eniten katsojia on lähdössä ja kartanon kohdalla jossa on myös pääkatsomot. Tässä kartanon edessä yleensä vedetään donitsit jos niitä tehdään. Myös hyvä paikka bongata autoja on "preparation area" johon autot tuodaan odottamaan saattoa lähtöpaikalle. Tällä alueella itse bongasin liikenteessä/käynnissä käytännössä kaikki Porschet, joita halusinkin nähdä.

Tänä vonna tapahtumaa suosi todella hyvä keli ja koko viikonloppu näyttää olevan kuiva lukuunottamatta torstain kymmenen minuutin sadekuuroa.

Jos johonkin autotapahtumaan haluaa lähteä, niin kyllä tälle tapahtumalle pitää antaa vahva suositus! Latailen ottamiani kuvia jossain vaiheessa näytille, jos jota kuta sattuisi kiinnostamaan.

 

Liitteet

  • 141.JPG
    141.JPG
    63,7 KB · Katsottu: 194