- 13.3.2018 klo 13:51 / Polestar 1
Nyt pääsee jonoon 2500 eurolla https://www.is.fi/autot/art-2000005601906.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
JakeS sanoi:Mielenkiintoinen video mutta....
Polestarin pitäisi nyt itsenäisenä päästä eroon enemmän Volvosta. Minun silmissäni polestar 1 on vain ylihintainen virivolvo johon on vaihdettu uudet logot ja vanhaa olemassa olevaa tekniikkaa viritetty kuten moni muukin paja tekee.
Näin Volvo Cars kertoo tästä brändistään "Polestar is Volvo Car Group’s performance road car brand. On 17 October 2017, Polestar became a new separately-branded electric performance car company, offering a portfolio of bespoke Polestar cars. Polestar will enjoy specific technological and engineering synergies with Volvo Cars and benefit from significant economies of scale as a result of its connection to Volvo. These synergies will allow it to design, develop and build world beating electrified high performance cars far faster than other new entrants into the market."Bawuka sanoi:Miksi? Sehän on nimenomaa profiloitu Volvon brändiksi jonka autot perustuvat läheisesti Volvoihin. Eihän sitä ole tarkoitus ollut koskaan "irrottaa" emomerkistä.
Mielestäni siksi, että polestar 1 on hiilikuituvolvo johon on liimattu polestarin lätkät ja viritetyllä voimalinjalla varustettu. Hintaa pöyristyttävän paljon 155 k$ kun t8 maksaa kalleimmillaan 68k$. Samalla rahalla saa vaikkapa possulta Panamera turbon tai 911 mallistakin turbon 6 k$ lisäsijoituksella.Bawuka sanoi:Miksi? Sehän on nimenomaa profiloitu Volvon brändiksi jonka autot perustuvat läheisesti Volvoihin. Eihän sitä ole tarkoitus ollut koskaan "irrottaa" emomerkistä.
Silti kaikille ei riitä autoja. Oliko nyt monen vuoden tuotanto myyty jo loppuun. Ulkopuolelta kuvattu ajamista. https://www.instagram.com/p/BlI6ItIHa7q/?utm_source=ig_web_copy_linkJakeS sanoi:Mielestäni siksi, että polestar 1 on hiilikuituvolvo johon on liimattu polestarin lätkät ja viritetyllä voimalinjalla varustettu. Hintaa pöyristyttävän paljon 155 k$ kun t8 maksaa kalleimmillaan 68k$. Samalla rahalla saa vaikkapa possulta Panamera turbon tai 911 mallistakin turbon 6 k$ lisäsijoituksella.
Saa olla aikamoinen volvofani jos kyseisen hinnan on valmis maksamaan.
Penguin sanoi:^^Tuota kestohymyä ei vaan jaksa katsella eikä kuunnella. Menee muutaman videon verran, mutta jossain kohtaa alkoi tökkiä.
Leo sanoi:Silti kaikille ei riitä autoja. Oliko nyt monen vuoden tuotanto myyty jo loppuun. Ulkopuolelta kuvattu ajamista. https://www.instagram.com/p/BlI6ItIHa7q/?utm_source=ig_web_copy_link
Tuollahan pääsi sähköllä jo hieman pidemmälle mitä normi T8:lla niin monella varmasti todella halpa arkiautona työmatkoilla kun sähköllä pääsee.
Verrattuna vaikka saman hintaluokan muihin GT autoihin. Pitää ajatella myös se että tuohan tulee kaikilla varusteilla niin siihen nähden ei edes kallis.Penguin sanoi:Eikä joudu kuin noin miljardi kilometriä ajamaan, että tulee korkeampi hankintahinta katettua alhaisemmalla polttoainekustannuksella. ???
Mielipiteitä on monia, mutta tuollaista tekniikkaa ei vain alle sadan tonnin saa millään. Alkujaan odottelin hinnan olevan yli 200 tuhatta.Penguin sanoi:Ei niistäkään mikään ole "halpa arkiautona", eikä tuon hintaista autoa osteta, jotta säästäisi rahaa arkiajossa (tai yhtään missään ajossa).
On myös hyvä vertailussa huomioida, että kyse on etuvetoisesta autosta, johon on laitettu taka-akselille sähkömoottori ja vaikka kuinka olisi takavetoinen pelkällä sähköllä ajettaessa, niin polttomoottori vaikuttaa vain etuakselille ja maksimitehosta suurin osa on etuakselilla. Todella urheilullista.
Mutta jos tuo on jonkun mielestä edullinen, niin mielipiteensä saa pitää. Minusta se on hemmetin kallis Kiinassa tehty 40 tonnin Volvo, jonka hinnasta putoaa puolet eli varusteiden hinta pois, kun ajaa kaupasta ulos. Loput hinnasta on ilmaa.
Penguin sanoi:Ei niistäkään mikään ole "halpa arkiautona", eikä tuon hintaista autoa osteta, jotta säästäisi rahaa arkiajossa (tai yhtään missään ajossa).
On myös hyvä vertailussa huomioida, että kyse on etuvetoisesta autosta, johon on laitettu taka-akselille sähkömoottori ja vaikka kuinka olisi takavetoinen pelkällä sähköllä ajettaessa, niin polttomoottori vaikuttaa vain etuakselille ja maksimitehosta suurin osa on etuakselilla. Todella urheilullista.
Mutta jos tuo on jonkun mielestä edullinen, niin mielipiteensä saa pitää. Minusta se on hemmetin kallis Kiinassa tehty 40 tonnin Volvo, jonka hinnasta putoaa puolet eli varusteiden hinta pois, kun ajaa kaupasta ulos. Loput hinnasta on ilmaa.
Ei varmaan tule kuin korkeintaan joku kiertue joka käy liikkeissä päivän kaksi näytillä. Nämähän oli vissiin myyty jo loppuun useamman vuoden tuotannon verran. Ja taitaa Polestaritkin suurimmalta osin olla netistä tilattavia autoja kuten Lynk&Co. Ehkä tosiaan popup myymälöitä voi tulla ostoskeskuksiin tai kiertävä malli pyörähtää jossain näytillä. Tämä oma näkemys joku jolla sisäpiirin tietoa voi kertoa enempi.PaVelski sanoi:Mikä on Suomeen tulon aikataulu? Tuleeko tätä Volvo myymiöön näytille ollenkaan?