M
Makkis
Vieras
- 1.1.2014 klo 15:51 / Matkustamiseen käytettävät lentokoneet ja lentoyhtiöt
Itse en ole matkailun tai matkustaminen suurkuluttaja mutta onhan tuota tullut lenneltyä työn ja lomailun merkeissä.
Katsoin juuri ihan mielenkiintoisen mainosdokumentin Singapore Airlinesin lennolta ja Airbus A380 koneesta. Kyllähän rahalla saa pitkästäkin lennosta viihtyisän... huh huh, euroopasta Australiaan kalleimmassa luokassa 17500 euroa per henki, mutta olipa hulppeat oltavatkin.
Itseäni ihmetyttää meille suomalaisille luotu illuusio jotta Finnair olisi jotenkin erinomainen ja sillä olisi paras kalusto lentämiseen. Omat kokemukseni taas sanoo tilanteen olevan päin vastoin. Kalusto on varmaan teknisesti toimivaa mutta muilta osin aivan schaissea yleisellä tasolla. Pienillä koneilla lennetään kaukomatkoja, ruoka ala-arvoista jne.
Eniten hitsasi muutaman vuoden takainen lomalento Phuketiin. Kone oli pikkuinen Boeing 757 johon oli saatu tungettua varmaan 250 matkustajaa. Lento on kuitenkin pitkä, olikohan Ahmadabadin välilaskuineen 13 tuntia, niin ei ihmisiä saisi ahdistaa moiseen "sillipurkkiin" koska alentaa jo ihmisarvoa.
Samoin hitsaa nämä kotimaan lennot. Lippujen hinnat hirmuiset ja jostain se Finnair kaivaa näitä 1/3 skaalan muovisia dominokeksejä yhden kappaleen per matkustaja ;D Tämä sama pätee oikeastaan myös euroopan lentoihin. Nämä lennot ovat kestoltaan niin lyhyitä, että tuollaiset sillipurkkikoneetkin sietää. Näille Embraer koneille tosin pointsit väljistä tiloista.
Katsoin juuri ihan mielenkiintoisen mainosdokumentin Singapore Airlinesin lennolta ja Airbus A380 koneesta. Kyllähän rahalla saa pitkästäkin lennosta viihtyisän... huh huh, euroopasta Australiaan kalleimmassa luokassa 17500 euroa per henki, mutta olipa hulppeat oltavatkin.
Itseäni ihmetyttää meille suomalaisille luotu illuusio jotta Finnair olisi jotenkin erinomainen ja sillä olisi paras kalusto lentämiseen. Omat kokemukseni taas sanoo tilanteen olevan päin vastoin. Kalusto on varmaan teknisesti toimivaa mutta muilta osin aivan schaissea yleisellä tasolla. Pienillä koneilla lennetään kaukomatkoja, ruoka ala-arvoista jne.
Eniten hitsasi muutaman vuoden takainen lomalento Phuketiin. Kone oli pikkuinen Boeing 757 johon oli saatu tungettua varmaan 250 matkustajaa. Lento on kuitenkin pitkä, olikohan Ahmadabadin välilaskuineen 13 tuntia, niin ei ihmisiä saisi ahdistaa moiseen "sillipurkkiin" koska alentaa jo ihmisarvoa.
Samoin hitsaa nämä kotimaan lennot. Lippujen hinnat hirmuiset ja jostain se Finnair kaivaa näitä 1/3 skaalan muovisia dominokeksejä yhden kappaleen per matkustaja ;D Tämä sama pätee oikeastaan myös euroopan lentoihin. Nämä lennot ovat kestoltaan niin lyhyitä, että tuollaiset sillipurkkikoneetkin sietää. Näille Embraer koneille tosin pointsit väljistä tiloista.