https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Skoda Fabia IV

Tämä uusi Fabia on kai Polon lähisukulainen ja lopultakin konsernin uudelle pohjalevylle tehty. Hyvältä näyttää, kuten myös serkukset Polo ja Ibiza.
 
Joo hyvältä näyttää ja kokokin kasvanut siinä määrin, että riittää monelle ykkösautoksi. Tavaratilaa 380 litraa, mikä taitaa olal saman verran kuin Golfissakin.

Tuo perinteinen käsijarru pistää kyllä silmään, ei oikein istu muuten moderniin sisustaan.
 
Varsin lähelle menee Scalan kokoa, kokonaispituudessa tieten on eroa n. 30cm. Tuo käsijarru taitaa olla aluslevyn ominaisuus, samahan löytyy myös Polosta ja Scalasta.
 
Tämä menee kyllä vakavasti harkintaan, mikäli kakkosauton hankinta realisoituu tulevaisuudessa. Miellyttää omaa silmää erityisesti sisältä sekä ulkoakin. Rehellinen perusauto eikä enää mikään karu kottero.

 
Iltasanomissa oli alla oleva juttu uudesta Fabiasta.
Kerrottiin koon kasvamisesta, niin kuin monesti käy malliuudistuksessa.
Mietin vain, mihin tarvitaan enää tuota Scala mallia, jos Fabia kasvaa sen kokoiseksi?
Jääkö se mallina vain lyhytaikaiseksi kokeiluksi ja poistuu markkinoilta vähin äänin, niin kuin Rapid hävisi Scalan tultua?

Ensitestissä upouusi Škoda – perinnereseptillä tehty polttomoottoriauto saapuu Suomeen ensi vuoden alussa https://www.is.fi/autot/art-2000008219445.html
 
Ensimmäisenä pistää silmään tuo halpa ripulimuovi tuossa mittariston sivulla, kun lippa on jätetty vajaaksi  :-\