https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

BMW 6-sarja

L

loginpass

Vieras
e9uya05buqpi.jpg

f5jycflbxpgn.jpg

zoxytvpb20q6.jpg

noby31db9aip.jpg


http://www.auto-motor-und-sport.de/news/bmw-6er-gt-daten-infos-preise-marktstart-743012.html
 
Helvetin hieno, valitettavasti artikkelin mukaan hybridi ja sitä myöten pienempi vero ei ole ainakaan alkuun tulossa.
 
Mun mielestä nää GT: t ei ole mitään komistuksia. Tässäkin on suhteettoman iso perä, liian kimkardashiamainen. 
 
Bepop sanoi:
Mun mielestä nää GT: t ei ole mitään komistuksia. Tässäkin on suhteettoman iso perä, liian kimkardashiamainen.

Samaa mieltä, vaikka vannoutunut peppumies olenkin. Tämä on sopusuhtaisin kuitenkin tähän astisista GT versioista, pohjalevy lienee G30?
 
Isoveli julkaistu näköjään. Ei tuo perä niin isolta näytä tuossa valkoisessa ///M Sportissa kun musta diffuusori keventää huomattavasti. Jos perä olisi kokovalkoinen niin silloin se olisi raskaan näköinen.
Voisin vaihtaa mutta nappulat ei riitä lähellekkään ;).
Epäilen että nyt kun 5Gt uppgradetettiin 6-sarjalaiseksi niin hintaakin voi hilata sillä varjolla ylemmäs?
 
Onhan toi nyt paljon hienompi kuin vanha GT taikka g31 touring? Miksi muuten touringeja ei haukuta isoperseisiksi?
 
lortti sanoi:
Miksi muuten touringeja ei haukuta isoperseisiksi?

Kyllähän esimerkiksi F31:n perse on aikas iso kun suoraan takaa katsoo. Hieman kuin se suomalaisen sanonnan "seitsemän leivän uuni" vaikka auto muuten on siro muotoilultaan. Ehkä se on tuon GT:n laskeva kattolinja joka tekee sen roikkuilmiön vaikka persaus terhakkaasti sinänsä pystyssä onkin toisin kuin S90 Volvossa.

Mutta, onhan ne naistenkin kookkaat persaukset olleet "in" jo pitkään, niin autovalmistajat hyödyntää trendiä.
 
Tämä perustuu G30 pohjalevylle ja tekniikkaan, kun vanha 5GT oli muistaakseni entiseen 7- sarjalaiseen pohjautuva, muistaakseni?
 
Niin siis onko tässä nyt mitä eroa verrattuna 5gt? Uudempi nokka mutta perä suht samaa muottia.
 
Makkis sanoi:
Samaa mieltä, vaikka vannoutunut peppumies olenkin. Tämä on sopusuhtaisin kuitenkin tähän astisista GT versioista, pohjalevy lienee G30?

Joo ei tuo tosiaan edelleenkään kaunis ole, mutta parempi tuo on kuin se edeltävä malli jollaisella se yks kotimaamme räppärikin ajeli jonkin aikaa. Niin ja jotenkin parempi nyt kuin pikkuveli 3GT, aiemmin pienempi oli näistä nätimpi.

Perse voi olla iso ja näyttävä (tosin samalla kuitenkin mielellään napakka ja piukka) ja jollekin/johonkin aihioon se sopii, mutta mun mielestä nää Gin Tonicit näyttää jotekin kummallisilta versus vaikkapa A7 tai A5 Audit. 4 ja 6 sarjan Gran Coupet on kanssa paljon tyylikkäämpiä kuin nämä.

Muuten mulla ei ole ikävä 3GT:tä kuin hieman korkeamman ajoasennon takia ja ei sekään ollut kuin sen 6cm normimallia korkeampi istumeltaan, eli siis aika normaalilla tasolla, koska bemareissa yleensä istutaan aika alhaalla versus muut henkilöautot. Toki se tavaratila oli kivempi jotain isompaa kuskateissa, mutta se luukku oli aivan hanurista. Ei tässä 3-sarjan farkussa tipu vedet (ja tuskin lumetkaan) samalla tapaa konttiin kuin 3GT:ssä. Se rullaverho on myös fiksumpi kuin GT:n kiinteät (tosin irroitettavissa olevat) hattuhyllyn palat.

Toki se oli 3GT:ssä fiksua, että takapenkin selkänojan kaltevuutta pystyi säätämään ja että tavaratilan välipohja nousi ylös kaasupumpulla joka piti sitä ylhäällä. Samoin tykkäsin siitä, että takapenkin selkänojat sai kipattua tavaratilasta kahvoista "ampumalla". 3-sarjan farkussa ne pitää kääntää takaovien kautta, eli könytä taakse ja käsin kaataa penkit. No uudessa 5-sarjan farkussa nuo asiat on toteutettu kuten 3GT:ssä oli.
 
braide sanoi:
Niin siis onko tässä nyt mitä eroa verrattuna 5gt? Uudempi nokka mutta perä suht samaa muottia.

Siis tää on vaan 5GT:n uudempi versio, mutta nyt vaan nimetty 6-sarjaan kuuluvaksi. Tämä perustuu uuteen viitoseen ja aiempi perustui silloiseen seiskaan (ei tähän nykyiseen seiskaan).

Yks mikä rumentaa sitä perää näissä on se perän ylitys. Ainakin 3GT:ssä se perän ylitys takarenkaiden jälkeen on paljon pidempi kuin farkun ja sedanin. Se kun sitten yhdistetään korkeaan ja perästä pulleaan muotoiluun, niin tulee tuollainen auto joka on tavallaan farkun, tila-auton ja coupen sekoitus. 5GT:ssä tosin se ylitys ei taida olla niin paljon isompi versus 3GT.
 
Itseasiassa tarkemmin katsottuna tuo eka kuva, auto näyttää tuosta kulmasta lähes sedanilta. Kun taas burgundyn värinen on selkeästi GT, ainakin tuosta kuvakulmasta.
 
Mitenköhän tämän mallin julkaiseminen vaikuttaa sulavalinjaisen 6-sarjan Grand Coupen (4 ovisen) tulevaisuuteen ? 6-sarja muutenkin on vielä edellistä sukupolvea, joten saas nähdä paljon tämä G30 pohjainen tuota sekoittaa. Päivällä itseasiassa oletin toimittajan vaan tehneen kirjoitusvirheen kun tämä oli 6 eikä 5-sarja.
 
Tässä muutama vertailukuva 6er Gt;n ja 5;er Gt eroista.
Takaviiston kuva M-Sportissa näyttää "edityksen" parhaiten. Ainakin tuossa näyttää sutjakkaammalta. No kuvakulma ei ole kyllä sama.
197edc4890077e87d0368533178d7bbc.jpg

95067d11c612943e0e9b35ccc245473e.jpg
1b7ac48e5b67e520c64eaca065d520d7.jpg
5d2e2442c0d4be1b2b4d2d7c9c7aa9fb.jpg

Suurin ero ehkä on Hofmeister kink;issä.
 
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn-uutuus-on-edeltajaansa-isompi--mutta-muodoiltaan-sutjakampi/KpPWXvSi?ref=iltalehti:8b60&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=2.266985358.1877030565.1497619971-1394196456.1497262698

Edelliseen, viitossarjaan kuuluneeseen Gran Turismoon verrattuna uutuus on kasvanut uuteen kokoluokkaan. Pituutta on lähes yhdeksän senttiä enemmän, joten GT on jo hiukan yli viiden metrin pituinen. Auto on kuitenkin edeltäjämallia 150 kiloa kevyempi. Korkeudesta on viilattu pois reilut kaksi senttiä ja auton takaosasta yli kuusi senttiä, joten möhkälemäisyys on vähentynyt. Ilmanvastuskerroin on pudonnut 0,25:een edeltäjän 0,29:stä.
 
TON-III sanoi:
Onko F13 M-Sport Xdriven alusta varustettu 'normaaleilla' jousilla kuten esim. kolmosessakin on ?

Tuossa F13 6-sarjassa ei ole "M-sport alustaa" ei x-drivellä eikä ilmankaan. Erikseen on voinut alustaan ruksia mukautuvat iskarit (EDC/DDC) ja dynamic drive option (mukautuvat iskarit + aktiivinen kallistuksen vakain).
 
Kiitos tiedosta, eli kun olen ajanut yhtä iskarisäädöt omaavaa koria niin tiedän miltä tämä toinenkin samat palikat omaava n. käyttäytyy.