https://yliteippaus.fi/

Honda CR-V (2018-)

Herr K

Vakiokalustoa
Liittynyt
12.2.2017
Aiemmin jo Jenkeissä esitelty uusi CR-V on nyt tulossa Eurooppaankin:

https://www.motor1.com/news/234460/euro-honda-cr-v-unveiled/

Dieseliä ei enää ilmeisesti ole tulossa, mutta alkuun on tarjolla 1.5-litrainen bensaturbo sekä 2.0-litraista bensakonetta hyödyntävä hybridi. Ulkonäkö ei keulassa ole hirveästi muuttunut edeltäjästä, mutta perän osalta on enemmänkin uutta. Ainakin omaan silmään varsin hyvännäköinen.
 
Uskoisin tästä tulevan suosittu meilläkin. Bensamalli pikkuturbokoneella ja CVT-vaihteistolla on luokkansa polttoainetaloudellisimpien joukossa rapakon takana. Hybridimallikin tästä on tulossa vuoden päästä.

Ameriikassa tätä myytiin yli 370k kappaletta viime vuonna.

 
Tänään tuli koeajaettua pikaisesti tämä malli. Auto oli 1,6 l dieselkoneella. Se ja omanlaisensa automaattivaihteen valitsin, joka on keskellä kojelautaa paikassa jossa pitäisi olla normaalisti navigaattori, ei kyllä herättänyt mitään omistamisen halua. Varmaan tuollakin ehtisi, mutta kaasupolkimen pohjaan painalluksesta on melkoinen viive ennen kuin mitään alkaa tapahtumaan. Ulkoa päin Honda on minusta ihan tyylikkään näköinen, mutta kojetaulu ja mittaristo ei ole samassa linjassa ulkoisen olemuksen kanssa.
 
Sande sanoi:
Tänään tuli koeajaettua pikaisesti tämä malli. Auto oli 1,6 l dieselkoneella. Se ja omanlaisensa automaattivaihteen valitsin, joka on keskellä kojelautaa paikassa jossa pitäisi olla normaalisti navigaattori, ei kyllä herättänyt mitään omistamisen halua. Varmaan tuollakin ehtisi, mutta kaasupolkimen pohjaan painalluksesta on melkoinen viive ennen kuin mitään alkaa tapahtumaan. Ulkoa päin Honda on minusta ihan tyylikkään näköinen, mutta kojetaulu ja mittaristo ei ole samassa linjassa ulkoisen olemuksen kanssa.
Missä olet tähän uuteen CR-V:n törmännyt? Tietojen mukaan pitäisi olla suomessa vasta syksyllä ja pelkästään bensa ja hybridiversiona. http://teknavi.fi/autot/uusi-honda-cr-v-esiteltiin-genevessa-diesel-pois-hybridi-tilalle
 
Kuulostaa jopa hyvältä tämä uusi CR-V. Tuo nykyinen/vanhempi malli ei oikein iske ja hinnoittelu/varustelu ei ehkä osu juuri omaan tarpeeseen. 1.5 Vtec ja etuveto, mutta olisiko hybridistä mihinkään, nouseeko hinta liikaa? Periaatteessa päästöjen lasku voisi tarkoittaa veron rajua laskua.
 
Autonvaihto edessä ensi keväänä ja kun vaatimuslistalla on nelivetoinen SUV hybriditekniikalla ja hinta ei paljon päälle 50.000€, niin näyttäisi että uuden Toyota RAV4:n lisäksi tämä CR-V voisi olla mahdollinen. Kuvien perusteella ei ole niin "mielenkiintoinen" kuin RAV4, mutta vaihtoehto kuitenkin. CR-V:n uutuusarvoa vähän laskee että korimalli on jo pari vuotta vanha, vaikkakaan ei ole Euroopassa vielä myyty.

Siitä ei taida vielä olla tietoa mikä tulee olemaan hybridivoimalinjan kokonaisteho, vetomassat, hinta tai myynnin alkaminen Suomessa?
 
Tuli tänään bongattua kehä 3:lla uusi musta CR V, näytti kyllä omaan silmään oikein tyylikkäältä  :)
 
Herr K sanoi:
Euroopan hybridi-malli esitellään Pariisin autonäyttelyssä ensi kuun alussa, mutta speksit on jo julkaistu:

https://www.motor1.com/news/267569/honda-cr-v-hybrid-revealed/

Aika lupaavat kulutuslukemat eli etuvedolla 5,3 l/100 km ja nelivedolla 5,5 l/100 km. Ovat tosin vanhan normin mukaan mitattu eli käytäntö saattaa tietysti olla jotain ihan muuta

Voi mennä alle kahdeksaan litraan uudella systeemillä. Miksi muuten näitä vanhoja lukuja vielä ilmoitetaan, eikö uusissa malleissa ole pitänyt olla uuden mukaiset arvot tiedossa jo hyvän aikaa?
 
Eli 126g/km AWD-versiolle, NEDC. WLTP:nä tarkoittanee jotain +20% eli ~150g/km? Eihän tuo mahdoton. Nykymallin RAV4 AWD:n WLTP-päästö on 152g/km. 2019-mallista ei ole vielä tietoa, varmaan menee hieman alle 150g.
 
No siinä on neljä (4) vetävää pyörää 8)

Ei markkinoille pääsemiseen ole mitään pääsykokeita. Kuka tahansa voi valmistaa ja myydä mitä haluaa ja ostaja päättää syntyykö kaupat vai ei.
 
Mielenkiintoista, kun edellisen mallin nelivetoa ankarasti kritisoinut Teknikens Värld päätyi juuri päinvastaiseen lausuntoon kuin TM. Eli TV:n mukaan nyt CR-V:ssä on toimiva neliveto. Kuvasta päätellen ainakin rullakokeita oli suoritettu.
 
antsu sanoi:
No siinä on neljä (4) vetävää pyörää 8)

Ei markkinoille pääsemiseen ole mitään pääsykokeita. Kuka tahansa voi valmistaa ja myydä mitä haluaa ja ostaja päättää syntyykö kaupat vai ei.
Ohjelmointi vaan jäänyt puolitiehen.
 
Pikkujuttuja, mutta nettisivujen hehkutustekstit särähtävät useammassa kohdassa kielikorvaan tai muuten vain tuntuvat huvittavilta.

"Tuulilasinäyttö (HUB) näyttää keskeiset tiedot tuulilasilla, ilman että kuljettajan täytyy kohottaa katseensa tiestä."

"Jotta mikään ei häiritsisi ajamista, voit yksinkertaisesti vain rullaa näytöllä ja valita se tieto mitä kulloinkin tarvitset, irroittamatta otetta ratista."

'Uudessa CR-V:ssä on edelleen vaivaton "yhden käden" toiminto, jolla takapenkki kaadetaan helposti.'

'Monivärinen TFT -näyttö antaa kuljettajalle kaiken tarvittavan tiedon suoraan eteesi. Me annoimme sille nimen "kuljettajan monitoiminäyttö", eli näyttö, josta kuljettaja näkee helposti keskeiset tiedot.'
 
Luin hämmästellen tätä HS:n kirjoitusta, jossa CR-V:n bensanelivedolle kerrotaan hiilidioksidipäästöksi karmivat 196 g/km (WLTP) https://www.hs.fi/autot/art-2000005917239.html?share=8fa203aa37170a55cb3b38b7c6b21d6f

Rupesin ihmettelemään voiko tämä pitää paikkaansa, mutten millään onnistu löytämään muuta lähdettä tuolle arvolle. Vain NEDC-lukemia on tarjolla. Onko kukaan muu onnistunut viisastumaan asiassa WLTP-faktoilla? Edelleen vaikea uskoa, että 10 sekunnissa 0-100 hiipivä uusi henkilöauto voisi kuluttaa noin paljon?
 
tunnelma sanoi:
Luin hämmästellen tätä HS:n kirjoitusta, jossa CR-V:n bensanelivedolle kerrotaan hiilidioksidipäästöksi karmivat 196 g/km (WLTP) https://www.hs.fi/autot/art-2000005917239.html?share=8fa203aa37170a55cb3b38b7c6b21d6f

Rupesin ihmettelemään voiko tämä pitää paikkaansa, mutten millään onnistu löytämään muuta lähdettä tuolle arvolle. Vain NEDC-lukemia on tarjolla. Onko kukaan muu onnistunut viisastumaan asiassa WLTP-faktoilla? Edelleen vaikea uskoa, että 10 sekunnissa 0-100 hiipivä uusi henkilöauto voisi kuluttaa noin paljon?
Rav4 pyörii 120-150g väliin? Täytyy kyllä olla pesunkestävä Honda-mies joka tuon takia ostohousut vetää päälle. Tuntuu että ainut oikea kone olisi se dieseli tähän peliin.
 
^ Nykyisen RAV4 hybridin päästöt ovat noin 150 g/km. Sen sijaan nelivetoisen bensa-automaatin lukemat ovat aika lähellä Hondan lukemia. Toyota ilmoittaa RAV4 AWD 2.0 Valvematic Multidrive S:n lukemiksi 8,5-8,7 l / 100 km ja 194–198 g/km (WLTP). Siis käytännössä samat luvut kuin Hondalla. Maasturi nelivedolla, automaatilla ja bensakoneella ei ole yleensä mikään ekoauto.

Täytyy kyllä sanoa, että eipä tunnu Hondalla edes tämä downshiftattu pikkuturbo pelastavan. RAV4:ssä on 2-litrainen vapari, joten kulutuksen ymmärtää. Hondan luulisi menevän vähemmällä. Autot taitavat kuitenkin olla aika lailla samankokoisia ja -painoisia.
 
Etuvetoisen hybridin CO2-lukemat 156g/kim ja nelivetoisen 166g/km. Lisäksi hybridissä tavaratila leikkaantuu akuston vuoksi 561 -> 497 litraan. Hinnastoa ei ole vielä julkaistu, mutta näistä syistä CR-V ei jatkoon omalta osaltani. Sisustakin IMO hieman "pappatyylinen" ja kovamuovia turhan paljon. Ulkonäöltään enemmänkin facelift kuin kokonaan uusi malli vanhaan verrattuna.

RAV4 nelivetoisena +38hp, päästöt -27g/km ja ja tavaratila +83l vrt. CR-V.
 
CR-V 1.5 VTEC turbo 173 hv tai 193 hv (166-201 g/km) vaihteistosta yms. riippuen
CR-V hybrid 184 hv (156-166 g/km) Vetotavasta riippuen
CR-V diesel 1.6 120 hv tai 160 hv (124-139 g/km) Vetotavasta riippuen

RAV4 2.0 valvematic 151 hv (194-199 g/km) vaihteistosta yms. riippuen
RAV4 hybrid 197 hv (143-154 g/km)


CR-V dieseliähän sai vielä kuluvanavuonna ja myös 9 vaihteisena momentinmuunnin automaattina. Hondan dieselithän ovat olleet lujia. Bensakoneissa
selvä tehoero.

 
Caravan-lehdessä oli tämä uusi CRV koeajettu 1750 kg omapainoisen vaunun veturina. Moottorina oli 1.5 bensa, manuaalivaihteilla. Autolle luvataan huikeat 2000 kg vetopaino etuvetoisenakin.
Kovasti mottia kehuttiin- miltei kuulema dieselin veroinen.
Hintaa autolle kyllä kertyy niin paljon (36-51 te; nelivedot yli 40 te) , etten suurta sukseeta tälle povaa- kyllä RAV vetää pidemmän korren. Ulkonäössä minä näen paljonkin yhtäläisyyttä juuri uuteen RAViin.
 

Liitteet

  • Näyttökuva 2019-1-4 kello 11.13.16.png
    Näyttökuva 2019-1-4 kello 11.13.16.png
    213,6 KB · Katsottu: 218