Minun käsittääkseni mahdollinen kyllä, laillinen joo jos homman tekee kunnolla ja kustannustehokas ei todellakaan.
Tuollainen muutos vaatii siis muutoksen akselistoon ym. sekä vetopäähän. Tämän jälkeen tarvit kansallisen tyyppihyväksynnän muutokselle, eli käytännössä joudut rekisteröimään kärryn yksittäiskappaleena ja menemään teknisten vaatimusten mukaan viranomaisen määräysten mukaan:
https://www.traficom.fi/fi/saadokset/autojen-ja-niiden-peravaunujen-tekniset-vaatimukset-0
Lupamaksut, katsastusmaksut ja sitten aikanaan 2v-välein tehtävä määräaikaiskatsastus ajavat siihen että kovin kätevä tuo ei ole tyyliin "heitämpä jarrut alle".
Aikanaan omavalmistekärryjä sai rakennella vapaammin, mutta nykyään tuo on säänneltyä puuhaa siis...