https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Uutta musaa tulossa tai on jo julkaistu

juupeli

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Tämä on se paikka mihin sopii ilmoittaa muillekin tiedoksi että se ja tämä ovat joko julkaisseet tai ovat julkaisemassa uutta musaa. Ihan vaan vinkaten kiinnostuneille että tietävät olla varuillaan tai sitten syöksyä heti kuuntelemaan (esim. suoratoistopalveluista).

Yli genrerajojen ja muidenkin lokerointien, kunhan kyse on musiikkitallenteesta, -esityksestä, -striimauksesta yms. Idea tähän tuli lehmästä. Siitä omasta joka on ojassa. Olen vastikään aloittanut kokeiluni Apple Musicin parissa ja huomasin pian kuinka paljon uusia albumeja on julkaistu omilta lemppareiltanikin ihan tietämättäni. Kun en tule seuranneeksi sillä silmällä (tai korvalla) musamaailman uutisia. Kannustimena toimi myös jrinnesin tuore vinkki sekä tuRbomanilta jo hieman aiemmin. Miksipä näille vinkeille ei olisi aivan omaa säiettä.

Keskustelu ja kommentointi uusista levytyksistä on toivottavaa, vaikka meillä onkin aihe Yleistä keskustelua musiikista. Linkkejä voi laitella videoihin, julkaisutietoihin, arvosteluihin jne. Pidetään huoli kaverista että hänkin pysyy mukana menossa  :D

Aloitan varovaisesti. Kaksi aivan alkuvuodesta julkaistua albumia omilta lemppareiltani.
John Mellencamp : Stricktly a one-eyed jack
Keb' Mo' : Good to be

Tulossa huhtikuussa:
Nazareth : Surviving the law  (toinen albumi uuden laulajan kanssa)
Taj Mahal & Ry Cooder : Get on board  (vanhat kaverukset palasivat yhteen. tälle on kovat odotukset. kolmas muusikko albumilla on Ryn poika Joachim rummuissa ja bassossa)

Muoks. korjattu vihreitä
 
Bryan Adamsin albumi So happy it hurts julkaistiin tänään. Bryan soittaa itse useimmat instrumentit mutta kaksi nimeä kiinnittivät huomioni. Mutt Lange sekä John Cleese.
 
Ghostin Imperan julkaisupäivä on tänään. Eilen oli Tuubissa "levynjulkaisurituaali" ja kaikki biisit näyttää olevan jo kuunneltavissa Ghostin omalla kanavalla. Kuopus tilasi levyn Äxästä, katotaan tänään myöhemmin löytyykö jo postilaatikosta.

 
Spotifyissa Impera kuunneltavissa. Painettakoon playtä...
 
juupeli sanoi:
Bryan Adamsin albumi So happy it hurts julkaistiin tänään. Bryan soittaa itse useimmat instrumentit mutta kaksi nimeä kiinnittivät huomioni. Mutt Lange sekä John Cleese.
Olisiko siitä 20 vuotta kun herran uusia levyjä olen kuunnellut. Päätin nyt antaa mahdollisuuden jos vaikka Mutt olisi
saanut puhallettua uutta henkeä projektiin. Mutta kun ei niin ei. Todella tylsiä renkutuksia täynnä koko levy. Ja jotenkin sen kuulee, että Adams soittaa useimmat instrumentit itse. Metronomin tahtiin yrittää napsutella kuulokkeet päässä ja tunnetta ei ole yhtään mukana. Tuo Cleese lukee jonkun rokin luomistarinan yhden biisin alkuun. Taitaa olla levyn kohokohta.
 
Nykyään tuntuu tämä herra tekevän enemmän tv-ohjelmia, mutta uutta musiikkiakin on tällä viikolla ilmestynyt.

 
Uusi Def Leppard albumi Diamond star halos julkaistaan toukokuun lopuilla. Onkos edellisestä (studiolevystä) kulunut jo 7 vuotta tai jotain. Biisi nimeltä Kick on jo kuunneltavissa ja Youtube kertoi että official video ilmestyy tänään perjantaina. Kerran kuunneltuna biisi on ihan okei. Sopii minulle jos tuollaista riittää enemmänkin levyllä.
 
Von Hertzen Brothers julkaisi yllättäen uuden levyn viime perjantaina. Kerran kuunneltu ja vähän vaisu maku jäi.
Pitää antaa uusi mahdollisuus viikonlopun aikana. Niin ja levyn nimihän on: Red Alert in the Blue Forest.
 
juupeli sanoi:
Uusi Def Leppard albumi Diamond star halos julkaistaan toukokuun lopuilla. Onkos edellisestä (studiolevystä) kulunut jo 7 vuotta tai jotain. Biisi nimeltä Kick on jo kuunneltavissa ja Youtube kertoi että official video ilmestyy tänään perjantaina. Kerran kuunneltuna biisi on ihan okei. Sopii minulle jos tuollaista riittää enemmänkin levyllä.
Vivian Campbell menee tuossa bändissä ihan hukkaan, jos ei muissakaan biiseissä pääse sooloilemaan. No toisaalta, leveä on leipä Leppardissa. Ja niitä mahdollisia taiteellisia ambitioita pääsee toteuttamaan Last In Linessa.
 
Eipä ole ensimmäinen kerta kun J. Karjalainen julkaisee albuminsa syntymäpäivänään. Tänään 65 vuotta täyteen ja Soulavaris -albumi on kuunneltavissa. Ihan koko levyä en ole vielä ehtinyt kuunnella (tuossa se taustalla rullaa) mutta hyvältähän tuo kuulostaa. 10 biisiä, kesto noin 41 min.
 
Tuli kuunneltua Lapista ajellessa tuo J. Karjalaisen uusin "Soulavaris".
Taattua Jiitä ja eka kuuntelulla jo upposi hyvin monikin biisi.

Mutta mikä yllätti niin oli levyn nimikappale joka on instrumentaali. Kertakaikkiaan huikea kappale.
Biisi alkaa Lännen-Jukkamaisesti ja minimalistisesti banjoriffillä ja koko ajan tulee lisää soittimia mukaan ja biisi kasvaa loppua kohti melkoisiin mittasuhteisiin ja on lopussa jotain Elektro-Jukkaa. Pohjana koko biisin läpi sama riffi joka alkoi alussa banjolla ja lopussa syntikoilla ym.

https://youtu.be/YgtEITF_De4
 
Ted Nugent julkaisee loppukuusta uuden Detroit muscle -albuminsa. Wiki tiesi kertoa etten ole kuullut edellistä, vuonna 2018 ilmestynyttä albumia  :-[
Pitää ehdottomasti kuulostella uutukainen läpi, miten 73-vuotiaalta sujuu vielä feedbackit sun muut  :)
 
Abba julkaisi vuosikymmenten tauon jälkeen uuden levyn "Voyage" viime vuoden puolella. Pari ok-biisiä mutta muut omaan makuun ns. yhdentekeviä. Kappaleista puuttuu sellainen tekemisen palo; sielu. Laulajien äänetkin on muokattu karmean kliinisiksi teknisin toimin. Ei innostanut lainkaan, kun oli suuremmat odotukset.

Omalta osaltani totean että hyvän musiikin tekemisen taito loppui kasarin lopulle/aivan ysärin alkuun (omaan makuuni).
 
Minä taas tykkäsin Abban uusimmasta levystä. Onhan ne kappaleet edelleen aika Abbamaisia mutta eivät kuitenkaan ihan samaa kuin Dancing Queenit ja muut hitit.
Hienoa että tekivät vielä levyn. Vaatii muuteman kuuntelukerran ennenkuin biisit avautuvat. Oma suosikkini levultä on ”Keep an eye on Dan”
Ovathan Agnetha ja Frida 40v vanhempia kuin Abban lopettaessa niin mielestäni äänet soivat edelleen hienosti. Sitä en tiedä onko niitä ja kuinka paljon käsitelty.

Bobo sanoi:
… Omalta osaltani totean että hyvän musiikin tekemisen taito loppui kasarin lopulle/aivan ysärin alkuun (omaan makuuni).
Todennäköisesti elit silloin parasta nuoruuttasi? Noinhan se meillä kaikilla menee. Itse olen koittanut päästä pois tuosta ja löytää uuttakin musiikkia ja artisteja ja olen siinä onnistunutkin. Itse asiassa ne nuoruuden aikaiset miljoonaan kertaan kelatut biisit kyllästyttää välillä.
 
No niin, huomenna julkaistaan odottamani uutukainen Joe Satrianilta The elephants of Mars  8)
 
Ja meillä Rammsteinin Zeit meni eilen ennakkotilaukseen Äxästä. Pitäisi tulla kotiin julkaisupäivänä 29.4.
 
Laitoin uuden Evergreyn ja Porcupine Treen ennakkotilaukseen. Julkaisut toukokuussa ja kesäkuussa.
Molemmat Amazon.de ilmaisilla postareilla kun oli muutakin tilauksessa.
 
Lisää uunituoretta Rammsteinia. Kaverit on taas panostaneet musavideoon.  :D No, paremmin tämä biisi muhun uppoaa muutenkin kuin Zeit.

 
Jaska sanoi:
Pink Floydilta pukkaa uutta videota!
Joo näin äsken jossain otsikon, että Pink Floyd reunites tms. Ensin ajattelin, että mikäs vitsi tämä nyt on, Gilmourin ja Watersin yhteistyön toteutumista kun voi verrata lähinnä helvetin jäätymiseen. No sitten selvisi, että tämä onkin Gilmourin ja Masonin reunion. Mutta sekin lasketaan ja hieno ele Ukrainan suuntaan.
 
jrinnes sanoi:
Lisää uunituoretta Rammsteinia. Kaverit on taas panostaneet musavideoon.  :D No, paremmin tämä biisi muhun uppoaa muutenkin kuin Zeit...
Kumpikin hyviä.
Tämä saksibiisi tulee olemaan tämän kevään päivätanssien ykkönen  ;D
 
Tämän viikon Suomen kuvalehdessä on Jukka Tolosen 70 v. haastattelu. Siinä hän kertoi että vuonna -70 taltioidusta tv -esiintymisestä ollaan julkaisemassa levy, jossa hän soitti pianoa, Raittinen laulaa, bassossa Häkä Virtanen ja kitaristina A. Järvinen....

Oliskohan Svart records taas asialla? Jäädään odottamaan. :)
 
Bonnie Raittilta uusi levy Just Like That. Tämähän svengaa hienosti. Mahtava kuunnella tämmöistä pitkän linjan artistia joka on sinut itsensä kanssa eikä yritä todistella mitään. Toisin kuin kaiken maailman ah-niin-kohtalokkaat töröhuulityrkyt mitä listat on täynnä nykyään.