https://yliteippaus.fi/

Range Rover mk V

Urlaub

Grand Legend
Liittynyt
6.1.2014
Range Roverin viides sukupolvi lanseerataan ensi viikolla, mutta nyt alkaa olemaan ilmeisen aitoja kuvia tarjolla.

Ei ole yllätys, että ulkonäön periaatteet säilyvät ennallaan. Brittityylisesti kelluva katto, tummat pilarit ja äärimmäisen luksus kabiini. Varsinkin kelluva katto on ehtaa Range Roveria jo vuodelta 1970. Mini on toinen samaa ratkaisua käyttävä valmistaja.

Edestä ja sivusta ei juuri poikkea nykyisestä mallista, mutta perä on laitettu kokonaan uusiksi.

range-rover-leak-3.jpg


Vaatii hieman totuttelua ja ilmeisen herkkä korin värin kanssa eli miten hyppää silmille tuo valojen ja RANGE ROVER -tekstin vaakapalkki.

Takaluukku avautunee varmasti kahdessa osassa ylös ja alas. Alaosan päällä voi istua picknikillä.

Onhan tuo aivan helkkarin hieno auto, mutta aika kaukana tavallisten kuolevaisten budjetista.
 
On vaan taito yhdistää uusi desing vanhaan muottiin. Herättää omistamisen halua jo pelkästään tuon yhden kuvan perusteella!
 
mvt sanoi:
Eikös ilmoitettu jo aikaisemmin että siirrytään pelkään sähköön?

En tiedä, mutta Rangea myydään ilmeisen paljon myös sellaisissa maissa, joissa ei varsinaisesti mitään sähköautobuumia ole vielä syntynyt. Bensakasi sen olla pitää.

Euroopassa voisi tullakin pelkällä sähkömoottorilla.

Ensi tiistaina ollaan viisaampia.
 
Urlaub sanoi:
Onhan tuo aivan helkkarin hieno auto, mutta aika kaukana tavallisten kuolevaisten budjetista.

Juu, ei edes käytettynä ole ihan heti tavoiteltavissa.

Aivan varmasti älyttömän hieno ja asettaa omassa luokassaan riman muiden tavoiteltavaksi.

Jos lompakossa olisi pitoa, niin vaikea olisi päättää uuden Gn ja tämän välillä. Ehkä tänne härmään muutama tulee ihmeteltäväksi.
 
Penguin sanoi:
Ei tuo perä nyt niin hirveästi ole uusiksi laitettu ja näiden hinnat tulee nopeasti alas

2019 vuodelta hybridinä alle 100 tonnia: https://www.nettiauto.com/land-rover/range-rover/12065722

Joo, 99.900 euroa 3 vuotta vanhasta ja 100 tkm ajetusta kun pakasta vedetyn plugarin saa 114 tonnilla.

Toki tuo käytetty on Autobiography varusteinen ja se varustetaso maksaa tavallisen premiumauton verran, mutta niinhän se menee, ettei varusteilla juuri ole jälleenmyyntihintaa.
 
Urlaub sanoi:
En tiedä, mutta Rangea myydään ilmeisen paljon myös sellaisissa maissa, joissa ei varsinaisesti mitään sähköautobuumia ole vielä syntynyt. Bensakasi sen olla pitää.

Euroopassa voisi tullakin pelkällä sähkömoottorilla.

Ensi tiistaina ollaan viisaampia.

Käsittääkseni polttis-, hybridi- ja täyssähkövoimalinjat tulee tarjolle, täyssähkö kaiketi hivenen perästä.
 
Seurailin syrjäsilmällä tuota julkistusta ja kävikö tässä niin, että se vanha JLR:n 5.0 V8 jäikin pois? Ja tilalle tuli jotain baijerin tuliaisia, taas? Ehkä huonoin BMW:n tällä hetkellä saatavissa oleva useampi kuin nelisylinterinen moottori?
 
Baijerin myyjillä on varmaan hauskaa, kun milloin millekin automerkille myyvät aina sen hetken paskimman koneen. No, en minä tästä tiedä. Speksien mukaan näyttäisi kovasti samalta kuin M5:den ja M6:den nokalta löytyy.
 
JiiJii71 sanoi:
Seurailin syrjäsilmällä tuota julkistusta ja kävikö tässä niin, että se vanha JLR:n 5.0 V8 jäikin pois? Ja tilalle tuli jotain baijerin tuliaisia, taas? Ehkä huonoin BMW:n tällä hetkellä saatavissa oleva useampi kuin nelisylinterinen moottori?

Tästä oli tieto jo aiemmin, etteivät päivitä enää sitä vanhaa mekaanisesti ahdettua Fordin AJ-V8 konetta, mutta jatkavat valmistusta siirtymäkauden yli itse. Kuitenkin uudet V8-koneiset tulee tuolla BMW-pohjaisella.
 
No se on tosiaan totta, että toi bemarin V8 ei ole koskaan olliut lähelläkään kutosbensaa luotettavuudessa.


Tässä 10 minuutin filmiin supistettu kaikki kuumimmat detskut uudesta rangesta. Äärimmäisen hieno auto.


 
Hieno, mutta kallis. Täytyy tunnustaa jotain, aivan liian kallis. Hinnat alkaen 165 000+

täysi sähköversio taitaa tulla 2024, jos enkun matskusta ymmärsin oikein.
 
Saksassa alkaen 121 200 €. Suomi-autolinjalta tulee jotain omia karvalakkimalleja, kun päästöt on vain 198 g/km. Saksassa tuhnuimman dieselin päästöt on 215 g/km. Siellä tuohon Suomi-hintaan saa V8 tuplaturbon ja rahaa jää vielä yli johonkin varusteeseenkin.
 
Tiedossa siis ongelmia moottorin kanssa.

Jos rahaa olisi, ostaisin tehokkaimman Ingeniumin, joka ei vallan kauheesti jää tehoissa jälkeen
 
Voi jäädä viimeiseksi malliksi, ellei Britannian hallitus pelasta tai Tata saa myytyä jollekkin eurolla.
 
Kävin katsomassa uuden Rangen.

Ei kolahtanut. Aivan liian pramea, tai ehkä tarkoituksena on nostaa luksuksen määrää entisestään.

Vaikka leveyttä selkeästi enemmän kuin omassa Disco Sportissa, niin uskomattoman ahtaan tuntuinen on Rangen ohjaamo. Kuin kaukalossa istuisit.
 
Milloinkohan tästä tulee Sport-malli? Se voisi kiinnostaa. Voisin luulla, että Sport esiteltäisiin vielä tänä vuonna.
 
Itse inhoan ahtaita tiloja, vaikka en ole ahtaanpaikan kammoinen.
Sekä uusi Disco että nyt tullut Range aiheuttavat tiettyä ahdistusta. Etupenkkien välissä on niin hirvittävä valli, että se aiheuttaa tuskaa. Tulee kuvitelma ahtaasta tilasta.
Kumpikaa ei jatkoon. Auton vaihdossa päivitetty Disco Sport PHEV on edelleen listan ykkönen. Kunhan vai löytyisi järkevät perusteet...
 
^ jotain hyötyäkin. Discon jääkaappi oli suurentunut facelitissä neljän tölkin suuruisesta six-packin vetoiseksi.