https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Audi e-tron GT

Samaltahan tuo näyttää kuin silloin joskus pari vuotta sitten kun ensimmäisen kerran tuon näin livenä.
 
Lähde: Iltalehti.

Kuvia Audi e-tron GT quattro.

b35f5f137a8722d4d6791326454409d4616bcc9898750d5bab3b06d310717c7b.jpg


01605f9d31a9b27dc0fb96c8edc147609e80d6ed0f2db9b619d154fdb9383119.jpg


d4eb4b5e13f115c2381c8beaf764548eafa92a3e7933172d00c37b5d3632d5e8.jpg


"Mikä auto: Täysin uusi Audi e-tron GT quattro ja RS e-tron GT quattro, rakennettu samalle perustekniikalle kuin samaan konserniin kuuluva Porsche Taycan.

Mitkä voimalinjat: perus-GT:ssä teho 350 kilowattia (476 hevosvoimaa ja vääntö 630 newtonmetriä).

RS:ssä 440 kilowattia (598 hevosvoimaa ja vääntö 830 newtonmetriä).

Suorituskyky: Perus-GT kiihtyy 4,1 sekunnissa nollasta sataan ja RS 3,3 sekunnissa. Huippunopeus rajoitettu 250 km/h.

Milloin Suomessa: ennakkovaraukset ilman hintatietoja alkaneet. Ensimmäiset autot pääsevät ostajille kesän lopulla.

Mitä maksaa: Suomen hintoja ei tiedossa. Saksassa perus-GT maksaa 99 800 euroa ja RS 138 2090 euroa."
 
Selittäkääs nyt? Häviää kaikessa paitsi ämpärimuovien ja hitsaussaumojen laadussa hinnat alkaen Model S:lle?

Porschen ymmärtää koska se on Porsche mutta tää on kuitenkin ”vain” Audi.

Piippuun tuntuu nyt jäävän kuti premiumeilla. VW sentään osoittaa merkkejä paremmasta.
 
lortti sanoi:
Selittäkääs nyt? Häviää kaikessa paitsi ämpärimuovien ja hitsaussaumojen laadussa hinnat alkaen Model S:lle?

Häviää siis kantamassa ja kiihtyvyydessä?

Joku voi arvostaa vaikka ajovaloja taikka toimivaa tihkutoimintoa. Tai ovenkahvoja. Tai sitten joku ei vaan halua Teslaa. Sellainenkin on mahdollista.

Onneksi ollaan sellaisessa tilanteessa, että valikoima kasvaa ja vaihtoehtoja tulee kokoajan lisää.
 
Mielenkiintoista (ja hienoa) että ovat palanneet mekaanisiin nappuloihin lämmityksen / ilmastoinnin säädöissä.
On todella kaunis auto, jos olisi pinkka kunnossa niin tilaukseen (vaikka maksaisi triplasti Teslan verran).
 
ptme sanoi:
Mielenkiintoista (ja hienoa) että ovat palanneet mekaanisiin nappuloihin lämmityksen / ilmastoinnin säädöissä.
On todella kaunis auto, jos olisi pinkka kunnossa niin tilaukseen (vaikka maksaisi triplasti Teslan verran).
Tein saman huomion noista napeista. Järki voittaa lopulta ja nappeja alkaa ilmestymään takaisin. Molempia tarvitaan, näyttöjä ja nappeja  ;)
 
Kunhan A6:sta vastaava (muilta merkeiltä myös) julkaistaan niin kyllähän käyttövoima muuttuu haluttavuudessa jo luonnostaan sähköön. Ei siihen hallituksen keppiä tarvita.
 
Löysikö kukaan jotain selkeitä kuvapareja, joista näkisi selkeästi ulkoiset erot tavallisen ja RS mallin väliltä?
 
Onhan toi Etron GT nyt lähes kaikilla mittareilla käytännössä pettymys. Tai ainakin itselle, olin käytännössä tämän jo päättänyt ostaa.

Jos markkinoilla on jo reilusti yli 5 vuotta(vai jo lähemmäs 10) auto joka tekee kaiken saman kun tämä nyt julkaistu, joita ehkä toimitetaan kesällä pieniä määriä asiakkaille. Niin miten tämä voi olla hyvä suoritus?

Muotoilussa tämä on omaan silmään parempi kuin Model S, mutta siihen se sitten jääkin.

Toinen asia on sitten toi julkaisutilaisuus. Oliko Audilla tosiaan näin vähän kerrottavaa kyseistä laitteesta, että julkaisuun piti saada esimerkiksi:
- Tom Hardy muistuttamaan, että hän on näytellyt Inception elokuvassa
- Joku laulauja
- Stella McCartnery kertomaan, että hänkin suunnittelee asioita
- Kaksi random rallikuskia ajamaan "Kilpaa" etronilla ja jollain kilpa-autolla
- Toisen näiden random rallikuskin eko-kilpailu
- Audin kaikki "Head of Jotain" kertomaan kuinka etron GT kiihtyy 3,3s 0-100 ja se on Amazing. Olisi pitänyt laskea kuinka monta kertaa sanottiin tuo kiihtyvyys, unohdettiin vaan aina mainita, että se on RS version

ja varmaan jotain muuta, mutta ei vaan jaksanut katsoa/kuunnella kovin tarkasti

Silmiinpistävää oli myös se, että kaikki Audin ihmiset olivat Saksalaisia, paitsi sisätilojen suunnittelija taisi olla Italialainen. Olisikohan aika hakee vaikutteita muualtakin.

 
Urpoturisti sanoi:
Onhan toi Etron GT nyt lähes kaikilla mittareilla käytännössä pettymys. Tai ainakin itselle, olin käytännössä tämän jo päättänyt ostaa.
Ihan mielenkiinnosta jos listaat vaikka 5 isointa pettymystä ja jätä kiihtyvyys pois.
 
vkarasja sanoi:
Ihan mielenkiinnosta jos listaat vaikka 5 isointa pettymystä ja jätä kiihtyvyys pois.

Tää on vähä sama ku joskus Jeremy Clarkson arvosteli Range Rover Sporttia:
Kaikki on hyvin siihen asti, ennen kun joku ajaa sun viereen valoissa normaalilla Range Roverilla, kattoo sua alaspäin, ja kaikki on pilalla.

 
Heh heh murheensa kullakin. Silloin ei auto ole ostettu itselle vaan toisille näyttämistä varten.
 
Tähänkö se autoilu on menossa, eli katsotaan kahta ominaisuutta autossa. Range ja kiihtyvyys 0-100? Onhan niillä tietty varmasti jonkinlainen painoarvo, mutta jotenkin hämmästyttävää jos nämä ovat käytännössä ainoat mittarit auton hyvyydelle/huonoudelle. Toki kaikki päättävät itse mitkä ominaisuudet ovat tärkeitä itselleen ja tekevät valinnan sen mukaan, mutta tuntuu vähän oudolta tyrmätä uusi malli heti näiden kahden ominaisuuden pohjalta kun itse ajettavuudesta ja muista ominaisuuksista ei ole mitään tietoa.

Tylsäksi menee autoilu jatkossa jos tuijotetaan vain noita kahta ominaisuutta.