https://tummennuskalvot.fi/

Opel Zafira-e Life L Comfort 136 automaatti 50

Taky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Opelin avaus alle 50t€ - ei huono, Pösö, Citikka, Toyota, mihin niiden hainnat asettuu....


Opel Zafira-e Life S Comfort 136 automaatti 50

49252,-


varustetasossa vakiona mm:

Opel Zafira-e

-varustetasossa vakiona mm:

Ilmastointi
ESP Ajonvakautusjärjestelmä, luistonesto
Rengaspaineiden valvontajärjestelmä
Vakionopeudensäädin
Nahkaverhottu ohjauspyörä jossa radion kaukosäätö
Multimediatietoviihdejärjestelmä, 7" kosketusnäyttö, Bluetooth ja USB
2. ja 3. istuinrivi kiinteät sävytetyt ikkunat (tummuusaste 70%)
2. ja 3. istuinrivi 1+2-hengelle
Istuin kahdelle etumatkustajalle
Kuljettajan Comfort-istuin, 6-suuntaiset säädöt

https://www.delta.fi/fi/autot/opel-zafira-e-life-s-comfort-136-automaatti-50-2021-238255?category=u
 
Onko tuo 50 luku akuston koko? Ei osunut muuta silmille tiedoista. Automaatti pitänyt erikseen mallinimeen laittaa. Eli noin 250-300km rangea.
 
kahe sanoi:
Onko tuo 50 luku akuston koko? Ei osunut muuta silmille tiedoista. Automaatti pitänyt erikseen mallinimeen laittaa. Eli noin 250-300km rangea.

Juu taitaa olla. 50kWh brutto ja netto 45kWh kuten Corsassa. EVDB:n "real range" Corsalle 275km, joten tälle varmaan n. 200km, mutta kaupungissa pääsee toki pidemmälle.
 
Ainakin pösöllä tuolle samalle autolle WLTP range pienemmällä akulla on 230 km ja suuremmalla 330 km.
 
Käytännössä max. 200km tai 300km, jos haluaa autolla ajaa eikä leikkiä.
 
Urlaub sanoi:
Ei kai kukaan tällaista patterilla toimivaa kaappiautoa vauhdikkaaseen maantieajoon osta.

Kyllähän isommalla akulla ajaa ~500km melko mukavasti kun latausta tarvitaan tunti. Sen pidemmälle matkalle ei toki oikein sovellu varsinkaan jos kuskilla ja mahdollisella apukuskillakin juoksee tuntiliksa.
 
Tipi sanoi:
Kyllähän isommalla akulla ajaa ~500km melko mukavasti kun latausta tarvitaan tunti. Sen pidemmälle matkalle ei toki oikein sovellu varsinkaan jos kuskilla ja mahdollisella apukuskillakin juoksee tuntiliksa.

Tuo on minulle juuri sopiva range, kun pisin vakituinen reissuni on 450 km. Uskon monella muulla olevan korkeintaan samaa luokkaa.

Ei se tietysti tarkoita, että voisi vetää moottoritietä 140 km/h lasissa tuon matkan, mutta ainakaan minun reitillä keskinopeus ei juuri 90 km/h ylitä vaikka yrittäisi.
 
Latauksesta ei mainittu Lifen sivuilla mitään - lienee kuin Vanissa

Ajoneuvolaturi (ajoneuvoon integroitu latausyksikkö OBC), 1-vaiheinen (7,2 kW), Type 2-liitin (CCS)

Jossain oli että 3-vaiheinen lisävarusteena saatavissa - mutta hintaa ei tietenkään mainittu.
 
Urlaub sanoi:
Ei se tietysti tarkoita, että voisi vetää moottoritietä 140 km/h lasissa tuon matkan, mutta ainakaan minun reitillä keskinopeus ei juuri 90 km/h ylitä vaikka yrittäisi.

Ei itseasiassa metriäkään, kun huippunopeus on 130 km/h.

"130km/h tasaisella nopeudella ajoneuvon toimintamatka jaetaan kahdella WLTP-mittaustapaan verrattuna."

"Akuston lämmönsäätely mahdollistaa 100kW pikalatausasemien käytön ja 80% latausasteen saavuttamisen 30 minuutissa"

"Two types of on-board chargers are available, to suit all uses and all customer charging solutions, with a 7.4 kW single-phase charger as standard and an optional 11 kW three-phase charger."
 
JiiJii71 sanoi:
^ millainen DC?

Satku...

Using a 100kW DC public charging station, charging of the 50kWh battery to 80 per cent state-of-charge takes around only 30 minutes (around 45 minutes for the 75kWh battery)
 
Penguin sanoi:
Ei itseasiassa metriäkään, kun huippunopeus on 130 km/h.

"130km/h tasaisella nopeudella ajoneuvon toimintamatka jaetaan kahdella WLTP-mittaustapaan verrattuna."

Mittarivirhe huomioiden voisi ajaa just sen 140 km/h eli vanhalla rikesakkorajalla. Nusnus.
 
Tipi sanoi:
Kyllähän isommalla akulla ajaa ~500km melko mukavasti kun latausta tarvitaan tunti. Sen pidemmälle matkalle ei toki oikein sovellu varsinkaan jos kuskilla ja mahdollisella apukuskillakin juoksee tuntiliksa.

Ehkä kuukauden vuodessa. Niinkuin täällä on jo todettu, kulutus lisääntyy huomattavasti vauhdin kasvaessa. Toiseksi, lämmitys/jäähdytys vie melko ison osan pidemmillä matkoilla.
On eri asia lämmittää/jäähdyttää 6m3 kuin 1.5m3.
 
VW:t sanoi:
Ehkä kuukauden vuodessa. Niinkuin täällä on jo todettu, kulutus lisääntyy huomattavasti vauhdin kasvaessa. Toiseksi, lämmitys/jäähdytys vie melko ison osan pidemmillä matkoilla.
On eri asia lämmittää/jäähdyttää 6m3 kuin 1.5m3.

Ei jäähdytys vie paljoa, max 1-2kW. Lämmitys vie toki huomattavasti ja a better route plannerin arvauksen mukaan -10 asteessa 500km matkalla pitää ladata 15min kauemmin kuin +20 asteessa.
 
VW:t sanoi:
On eri asia lämmittää/jäähdyttää 6m3 kuin 1.5m3.

Tuota olenkin pohtinut noista paku "lifeissä" tms. kuin lämmöt riittää talvella sähkötila mallisissa?
 
Nättihän se on kuin sika pienenä.


https://www.is.fi/autot/art-2000006676768.html?fbclid=IwAR1yE4BCIGz8fCu0CU7m5vQehiEScjE3UZO6dTChzh2f65RI-fc0YPDCHF8

Yhdeksän henkilöä liikkuu sähköllä Opelin uudessa ”pikkubussissa” – kokoluokat S, M ja L
Opel tuo ensi vuoden alussa yhdeksälle henkilölle rekisteröitävän auton, jonka ajon aikaiset päästöt ovat nolla grammaa sadalla kilometrillä.


6a4d2e194bb44074aa7003393cf03011.jpg


Päästöttömyytensä lisäksi täyssähköinen Zafira-e Life mukautuu erilaisiin käyttötarkoituksiin, sillä auton koripituuden voi valita kolmesta vaihtoehdosta S, M tai L (4,60 m, 4,95 m ja 5,30 m).

Uutuusmallin sähkömoottori tuottaa 136 hevosvoimaa (100 kW) ja 260 Newtonmetrin vääntömomentin. Tarjolla on kaksi eri akkuvaihtoehtoa: 50 kWh tarjoaa 230 kilometrin toimintamatkan ja 75 kWh:n akku puolestaan 330 kilometrin toimintamatkan. Vakiona on sisäinen 7,4 kW:n yksivaiheinen ajoneuvolaturi ja valinnaisvarusteena löytyy kolmivaiheinen 11 kW:n ajoneuvolaturi.

Käyttämällä 100 kW:n tasavirtaista pikalatausasemaa, 50 kWh:n akun lataaminen 80 prosenttiin kestää noin 30 minuuttia. Kotilatausasemaa hyödyntämällä 50 kWh:n akun lataaminen kestää noin 7½ tuntia ja 75 kWh:n akun noin 11 tuntia. Opelin akuilla on kahdeksan vuoden takuu tai vaihtoehtoisesti 160 000 km:n ajomatka (70 % varaus).

Zafira-e Lifen vakiovarusteisiin kuuluvat muun muassa kaistallapitoavustin, aktiivinen vakionopeudensäädin liikennemerkkien tunnistuksella, etutörmäyksen varoitin, automaattinen hätäjarrutus, kuljettajan vireystilan tunnistus sekä pysäköintitutka takana. Vakiovarustelistaa täydentävät lisäksi sadetunnistin, led-päivänajovalot, automaattiset kaukovalot, etusumuvalot, sähköisesti taittuvat sivupeilit, sähköinen käsijarru, liukusivuovet vasemmalla ja oikealla sekä Infotainment-multimediatietoviihdejärjestelmä seitsemän tuuman kosketusnäytöllä ja Apple CarPlay- ja Android Auto -valmiudella.

Hinnat alkavat 49 252 eurosta.