https://tummennuskalvot.fi/

Microsoft Flight Simulator 2020

JakeS

Legenda
Liittynyt
22.12.2013
Uusi flight simulator.. Ei ne rotiskot pysy ilmassa saati sitten ehjänä laskeudu. Onko peli todellakin noin vaikea vai pitääkö tässä alkaa jotakin ohjaimia ostamaan. Näppiksen kanssa pelaaminen on yhtä tuskaa. Olen yrittänyt propellikoneella lentää helsinki-minsk ja kerran hädin tuskin Viroon päässyt kun aina joku menee pipariksi.
 
^
Siinä voi säätää vaikeusastetta, niin helpottuu. Minä saan simun huomenna ja alan asentelemaan.
Säästät hermoja, kun vaan lennät Belavialla Minskiin ja otat drinkin lennon aikana.
 
Ja tässä on vielä pikaohjeita lentosimuun:

https://www.gamesradar.com/microsoft-flight-sim-2020-beginner-guide-tips/

Tuossa kun laittaa vaihtoehdot Easy, niin kone pysyy paremmin ilmassa:

x8MXYjxzVZKS4L2HH2nrSS-970-80.jpg.webp
 
Taky sanoi:
Ei se helppoa ole "oikeallakaan"... https://www.take-off.fi/
Varsinkin laskeutuminen hengissä on haastavaa, vaikka perämiehenä asianosaava opastaja.

Kyllä se onnistuu, mikäli ovat saaneet videotykit säädettyä kohdalleen. Kävin tuolla viime vuonna kokeilemassa (pohjana muutama vuosi harjoittelua kotisimulaattorilla) ja oli aika haastavaa laskeutua, kun kiitorata oli aivan vinossa kapteenin puolelta katsottaessa, joten meni hiukka sivuun. Opastaja kertoi sitten jälkikäteen, että olivat juuri uusineet jonkun tykeistä ja oli ilmeisesti jäänyt tekemättä säädöt loppuun saakka.
 
rka1 sanoi:
^
Siinä voi säätää vaikeusastetta, niin helpottuu. Minä saan simun huomenna ja alan asentelemaan.
Säästät hermoja, kun vaan lennät Belavialla Minskiin ja otat drinkin lennon aikana.
Nyt sujuu huomattavasti paremmin. Etelä Virossa olen menossa. Täytyy vaan käydä punttiksella välillä. On tuo sen verran hidasta hommaa  ;D
 
Taky sanoi:
Ei se helppoa ole "oikeallakaan"... https://www.take-off.fi/
Varsinkin laskeutuminen hengissä on haastavaa, vaikka perämiehenä asianosaava opastaja.
Tämä menee jo vähän ohi otsikon, mutta ei sen nyt pitäis niin vaikeaa olla tuo koneen hallinta,
kun ajattelee miten pehmeästi Finnairin lentäjät laskeutuvat.
Varmaan koulutus ja oikea nopeus ja oikea laskusiivekkeiden käyttö.

JakeS sanoi:
Nyt sujuu huomattavasti paremmin. Etelä Virossa olen menossa. Täytyy vaan käydä punttiksella välillä. On tuo sen verran hidasta hommaa  ;D
Voi matkustajaparat, kippari lähti punttiksella kesken lennon. . .
 
rka1 sanoi:
Tämä menee jo vähän ohi otsikon, mutta ei sen nyt pitäis niin vaikeaa olla tuo koneen hallinta,
kun ajattelee miten pehmeästi Finnairin lentäjät laskeutuvat.
Varmaan koulutus ja oikea nopeus ja oikea laskusiivekkeiden käyttö.
Voi matkustajaparat, kippari lähti punttiksella kesken lennon. . .
Siellä on 1,5 h lounastarjoilu ja kipparin pitää saada lakisääteinen pidettyä kun työpaikalla ei ole henkilökuntaravintolaa.
 
On tuo hienon näköistä tuo uusi FS. Voi niitä aikoja niillä 98 ja aikaisemmat. Sen aikaisissa kun se navigaatiodatabase oli vähän rajallinen niin karttakirjalla viivottimella päättelin suunnan Los Angelesista Honoluluun. Oi sitä autuutta kun Hawaii alkoi siintää horisontissa. ;D
 
rka1 sanoi:
Varmaan koulutus ja oikea nopeus ja oikea laskusiivekkeiden käyttö.

Varmasti.

Oletko oikea - vai vasenkätinen?
Itse hyvin vahvasti oikea ja Airbus A320 hallinta vasemmallä kädellä joystickillä - ei vaan ole meikäläisen juttu.

51uNy1J-UKL._AC_.jpg
 
Taky sanoi:
Varmasti.

Oletko oikea - vai vasenkätinen?
Itse hyvin vahvasti oikea ja Airbus A320 hallinta vasemmallä kädellä joystickillä - ei vaan ole meikäläisen juttu.

51uNy1J-UKL._AC_.jpg

Tuo oli itsellekin haastavaa ohjata vasemmalla kädellä. Täällä kotona on käytössä Thrustmaster Hotas Warthog ja se on tehty oikeakätiselle, joten ei oikein voinut edes harjoitella. Tokihan tuota olisi varmaan voinut lentää perämiehen paikalta...
 
Laitetaan nyt oma topikki simulle.

Wekotin sanoi:
On tuo hienon näköistä tuo uusi FS. Voi niitä aikoja niillä 98 ja aikaisemmat. Sen aikaisissa kun se navigaatiodatabase oli vähän rajallinen niin karttakirjalla viivottimella päättelin suunnan Los Angelesista Honoluluun. Oi sitä autuutta kun Hawaii alkoi siintää horisontissa. ;D
Voi noita aikoja, monet tunnit tuli istuttua ja tuijotettua taivasta.
Kerroin tuolla toisaalla, että tein lennon mm. Riosta Lontooseen, koneena British Airwaysin Boeing 747
ja lähtöaika sama kuin BA:lla, jotain 20.15 paikallista aikaa.
Lento kesti vähän yli 10 tuntia läpi mustan yötaivaan vain mittarin valot ja tähdet taivaalla seurana.
Tuohon simuun jää kyllä koukkuun, jos vain ilmailu yhtään kiinnostaa.
Tuolla maailmalla hehkuttavat, kun ovat löytäneet oman asuintalonsa juuri oikealla paikalla ja oikean näköisenä.
 
Penguin sanoi:
Eikös lentämisen opettelu aloiteta yleensä niillä pienemmillä koneilla?

Itse lentelin jonkin aikaa Cessna 172SP:llä ja nälän kasvettua parilla eri version Boing 737:lla ja kun Flightfactory sai valmiiksi Ultimate A320:n, niin sen jälkeen ei ole oikein tullut muihin kajottua. Simulaattorina on X-Plane 11. Myös lukemattomia Youtube videoita on tullut katsottua ja niistä on oppinut todella paljon.

Viime aikoina on kyllä jäänyt turhan vähäiseksi lentäminen. Yllättävän nopeasti rutiinit hälvenee ja unohtuu erilaiset lennon aikana tehtävät manööverit, joten checklistat on syytä pitää käden ulottuvilla.

Kyllähän noilla pikkukoneilla lentämisessäkin riittäisi opeteltavaa vaikka millä mitalla itse koneen käsittelyssä eri tilanteissa, VFR/IFR navigoinnissa ym. asioissa, mutta pakkohan se oli päästä lentämään isoa konetta, kun kerran oli mahdollisuus.
 
Hermothan tuon kanssa menee. Nyt on pakko pitää illallistauko eikä vieläkään Minskissä. Pari kertaa meinannut jo jakkaralta tipahtaa ihan pitkästymisen vuoksi. Mitenhän oikeat pilotit pysyy hereillä kun ei pääse esson baariin pullakahveilla ja nortille.
 
Penguin sanoi:
Oikeat pilotit ei lennä pienellä potkurikoneella Helsinki-Vantaalta Minskiin.
Ei ole muuta mulle tarjolla.. pääsin alaskin jotakuinkin ehjänä vaikka kiitorataan en osunut lainkaan  :)
 
Aika kovat on tehovaatimukset tuolle pelille.  Tuubi esittelyissä RTX2080 huutaa punaisena ja ilmeisesti nettiyhteys pitää olla myös aika tuhti kun maisemat striimataan "livenä" serveriltä.

Kuinkahan tuo pelaaminen onnistuisi yhdellä isolla 43" näytöllä vai pitää olla kolme ?
 
JakeS sanoi:
Onko peli todellakin noin vaikea vai pitääkö tässä alkaa jotakin ohjaimia ostamaan.

Lupakirjan haltijana olen sitä mieltä, että peli on suhteettoman vaikea. Oikean koneen lentäminen on paljon helpompaa. Suurissa koneissa on vielä paljon enemmän vakautta ja jatkuvuutta kuin pienissä.

Nykyisistä autopeleistä on tiedä, mutta ainakin aikaisemmin niissä oli sama vika. Eihän oikealla autolla ajaminen ole likikään yhtä vaikeaa kuin tietokoneautolla, joka poukkoili sinne ja tänne. Vaikka olisi ajanut hiljaa, niin silti auton ohjaaminen oli haastavaa.