- 4.8.2020 klo 16:18 / Peugeot 3008 III (2023->)
Kaksi vuotta 3008 II faceliftin jälkeen eli 2023 Peugeotilta tulee uusi 3008 III, joka valmistetaan nykyisestä EMP2-perusrakenteesta edelleen kehitetylle eVMP-perusrakenteelle. Merkittävää tässä uudessa rakenteessa on, ettei se tue lainkaan pelkkää polttomoottorivoimalinjaa, vaan on aina jollain tavalla sähköinen.
eVMP-rakenne on suunniteltu etu-ja nelivetoisille voimalinjoille 250 kW:iin asti ja tukee akkukokoja 60 kWh:sta 100 kWh:iin, tarjoten SUV-koriselle autolle 400-650 km toimintasäteen. Alusta tukee myös hybridi ja plug-in-hybridivoimalinjoja, joten pelkkää sähköön ei tarvitse tyytyä tulevaisuudessakaan. PSA:n tavoite on kuitenkin, ettei se valmista vuoden 2025 jälkeen lainkaan pelkällä polttomoottorivoimanlähteellä olevia autoja.
PSA pystyy jo nyt valmistamaan kaikki CMP- ja EMP2-rakenteisiin pohjautuvat autot samalla tuotantolinjalla ja tarkoitus on jatkossakin toimia näin, vaikka EMP2 vaihtuu evoluutiossa eVMP:ksi ja CMP:stä tulee eCMP, toteuttaen aina sähköisen voimalinjan myös pienemmissä autoissa.
eVMP-rakenne on suunniteltu etu-ja nelivetoisille voimalinjoille 250 kW:iin asti ja tukee akkukokoja 60 kWh:sta 100 kWh:iin, tarjoten SUV-koriselle autolle 400-650 km toimintasäteen. Alusta tukee myös hybridi ja plug-in-hybridivoimalinjoja, joten pelkkää sähköön ei tarvitse tyytyä tulevaisuudessakaan. PSA:n tavoite on kuitenkin, ettei se valmista vuoden 2025 jälkeen lainkaan pelkällä polttomoottorivoimanlähteellä olevia autoja.
PSA pystyy jo nyt valmistamaan kaikki CMP- ja EMP2-rakenteisiin pohjautuvat autot samalla tuotantolinjalla ja tarkoitus on jatkossakin toimia näin, vaikka EMP2 vaihtuu evoluutiossa eVMP:ksi ja CMP:stä tulee eCMP, toteuttaen aina sähköisen voimalinjan myös pienemmissä autoissa.