https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Toyota Corolla Cross 2021

Onko artikkelia päivitetty sillä minulla lukee
"It will land in other markets in the not too distant future as well, though Toyota hasn’t provided any specific details yet."
Eli tulossa on jonkin ajan kuluttua.

Tämä on oikeasti itseä kiinnostava eläkeläisauto jos nelivetoisena tulisi, artikkeli on minun silmiin epäselvä siltä osin. Puhuvat aloitusmallissa olevasta etuvedosta enimmäkseen.
 
Hienon näköinen sisältä ja päältä. Tuskin tulee tuota punaruskeaa sisustaa. Saksalaisille ei käy kuin harmaa ja musta (kansallisominaisuus) joten euroopan malleihin ei muuta tarjota.
Tykkään kyllä C-HR:stäkin mutta onhan tuollainen vähän hillitympi.

Neliveto ei oikein tunnu olevan Toyotan juttu joten tuskin tulee tai sitten se on 5kW tuottava liikkeellelähtöavustin.

Mutta muotoilu on kyllä nyt Tojotalla hyvässä iskussa.
 
Tuossa Toyotan oma video aiheesta:

Tuollaisessa voisi olla nykyistä Corollaa isommat sisätilat ja hinnoittelusta riippuen seuraava auto. Videolla mainittu "Towing capacity Hybrid model:400kg" ei kyllä lupaa hyvää.
 
Toyota tuo nykyisin kummallisen myöhään sopivankokoisia vehkeitä myytyihin luokkiin kuten nyt tämäkin Qashqai-luokkaan. Yaris Cross olisi saanut olla tulematta ja tämä mieluummin tilalle maamme myyntimalliksi, Yaris Cross on täysin ylihintainen kirppu. Toyotahan aloitti aikoinaan pienemmän keskikoon katumaasturien muodin ekan sukupolven RAV4:llä mutta kilpailijat ovat käyttäneet ajan hyväksi ja vallanneet markkinasiivua. Corolla Cross voisi hybrideillä saada hyvänkin siivun tästä RAV4:n alapuolisesta kokoluokasta. Tuliterä Qashqai sai nyt nelivetoautomaatinkin joten myynee hyvin. CHR on edelleen tyylikäs mutta tilat eivät välttämättä riitä Qashqai-kansalle.
 
Taka-akselin sähkis 30,6 kW AWD-i:ssä.

Ehkä ihan ok kun huomioi väännön mikä noissa sähkömoottoreissa on heti saatavilla.

Mielenkiintoinen auto, kunhan ei hinnoitella liian kalliiksi. Jenkkiversiosta löytyy jo koevideoitakin, yhdessä vertasivat Suben CrossTrekiin. Fiilis hieman laski kun pitivät tätä toyotaa selvästi meluisampana. No jäämme odottamaan miltä se sitten tuntuu täällä.
 
Hmmm. Mun pitää luovuttaa Corolla pois elokuussa ens vuonna, onks se jo syksyä 2022 ? Pitää kysellä lähempänä kauppiaalta, että saako tommosen vuodeksi lainalle, vai onko pakko ostaa omaksi  :)
 
IC1970 sanoi:
Hmmm. Mun pitää luovuttaa Corolla pois elokuussa ens vuonna, onks se jo syksyä 2022 ? Pitää kysellä lähempänä kauppiaalta, että saako tommosen vuodeksi lainalle, vai onko pakko ostaa omaksi  :)

Varmasti saa Toyota Easy -pakettina. Hinnasta paha sanoa, mutta vähän kalliita nuo Easyt ovat olleet näihin kauppiaskohtaisiin tarjouksiin.
 
Ratkaisumies sanoi:
Toyota tuo nykyisin kummallisen myöhään sopivankokoisia vehkeitä myytyihin luokkiin kuten nyt tämäkin Qashqai-luokkaan.

Vanha lainaus, mutta huomasin topicin vasta nyt, kun sattumalta muutama päivä sitten päädyin spontaanisti pohtimaan samaa asiaa että missä muuten on Toyotan Quashqai. Tulossa hyvinkin pian siis. Pitää edelläolevaan yhtyä ihmettelemään, että kylläpä Toyota on varovaisesti liikkeellä tässäkin. Samaan aikaan eurot ja esim. Kia/Hyundai painaa perusautoistaan nopeaan tahtiin paksunnettuja versioita.
 
Urlaub sanoi:
Varmasti saa Toyota Easy -pakettina. Hinnasta paha sanoa, mutta vähän kalliita nuo Easyt ovat olleet näihin kauppiaskohtaisiin tarjouksiin.

Aivan. Easy on kyllä normaali törkeän hintainen viritys, kuten Laakkosen vastaava jne. Tuo mun nykyinen Corolla muuten samoilla spekseillä, mutta 24kk, kun ei 12kk ole tarjolla, ilman käsirahaa, maksaisi yli 2 x enemmän kuin tämä Auto Vuodeksi-soppari  ;D ;D
 
TM kirjoittaa

"Auton saa myös nelivetoisena, jolloin kyseessä on esimerkiksi RAV4:stä ja Yaris Crossista tuttu sähkömoottorilla toteutettu järjestelmä. Takasähkömoottorin teho on 30 kilowattia. Nelivetomallissa polttomoottorin teho on pienempi (112 kW), joten yhteisteho on molemmissa malleissa sama."

Taas yksi Tojotismi muuten niin pätevässä tuotteessa. Oi miksi polttomoottorin tehoa pitää rajoittaa kun taakse lisätään sähkömoottori?  Olisi ollut oiva myyntivaltti ja tehnyt nelivedon lisähinnan paremmin perusteltavaksi. Toyotalla kun on tapana hinnoitella neliveto överiksi. Tässä kun ei ollut edes kyse siitä saako akusta riittävästi mehua molemille sähkömoottoreille.  Mikähän tuon linjauksen takana mahtaa olla?
Tai no, arvaan kyllä. Toyota ei halua että täyssähkömalli jäisi altavastaajaksi.

 
Tietäjä sanoi:
TM kirjoittaa

"Auton saa myös nelivetoisena, jolloin kyseessä on esimerkiksi RAV4:stä ja Yaris Crossista tuttu sähkömoottorilla toteutettu järjestelmä. Takasähkömoottorin teho on 30 kilowattia. Nelivetomallissa polttomoottorin teho on pienempi (112 kW), joten yhteisteho on molemmissa malleissa sama."

Taas yksi Tojotismi muuten niin pätevässä tuotteessa. Oi miksi polttomoottorin tehoa pitää rajoittaa kun taakse lisätään sähkömoottori?  Olisi ollut oiva myyntivaltti ja tehnyt nelivedon lisähinnan paremmin perusteltavaksi. Toyotalla kun on tapana hinnoitella neliveto överiksi. Tässä kun ei ollut edes kyse siitä saako akusta riittävästi mehua molemille sähkömoottoreille.  Mikähän tuon linjauksen takana mahtaa olla?
Tai no, arvaan kyllä. Toyota ei halua että täyssähkömalli jäisi altavastaajaksi.

Eiköhän tästä suuri osa (ehkä 75%) osteta etuvetoisena ja se riittää tavispapoille ja -mammoille. Jotensakin tuon muotoilu tuo mieleen Suzuki S-crossin (vai onko se SX), tänne ehtineenä jotensakin vanhahtavan näköinen.
 
On tuo sisusta jotenkin niin vanhahtava yleisilmeeltään, ettei sitä digitaalimittaristot pelasta.
 
Antero sanoi:
On tuo sisusta jotenkin niin vanhahtava yleisilmeeltään, ettei sitä digitaalimittaristot pelasta.

Toisessa kuvassa etupenkit ovatkin normaaleja ja vanhanmallisia lyhyellä reisituella varustettuja, ja varmaankin ilman etukulman korkeuden säätömahdollisuutta.
 
Bobo sanoi:
Eiköhän tästä suuri osa (ehkä 75%) osteta etuvetoisena ja se riittää tavispapoille ja -mammoille.

Juu, jos on perinteinen Toyotan nelivedon lisähinta eli luokkaa 4-5ke niin varmasti myydään pelkkää vajaavetoista.

Mutta kyllä Toyota nelivetojakin myy. RAV4 plugariakin myydään käsittääkseni aika paljon vaikka onkin superkallis verrattuna Corolliin.
 
Bobo sanoi:
Jotensakin tuon muotoilu tuo mieleen Suzuki S-crossin (vai onko se SX), tänne ehtineenä jotensakin vanhahtavan näköinen.
Eiköhän nämä ole keskenään sama tuote. Suzukin suunnittelema johon liimataan toyotan merkit. onhan tuossa muutettu puskuteita ja valojakin...
Eikö aikaa sitten uutisoitu että kun toyota antaa suzuki lle Ravin mallistoon niin Toyota saa Suzukin piemenpiä malleja omiin riveihin.
Ja miksipäs ei toyota/suzuki/Subaru tekisi yhteistyötä keskenään mallien välillä VAG:n tapaan.
 
CarMan sanoi:
Eiköhän nämä ole keskenään sama tuote. Suzukin suunnittelema johon liimataan toyotan merkit. onhan tuossa muutettu puskuteita ja valojakin...
Eikö aikaa sitten uutisoitu että kun toyota antaa suzuki lle Ravin mallistoon niin Toyota saa Suzukin piemenpiä malleja omiin riveihin.
Ja miksipäs ei toyota/suzuki/Subaru tekisi yhteistyötä keskenään mallien välillä VAG:n tapaan.

Epäilenpä ettei ole sama kuin Suzuki S-Cross. Uudessa S-Crossissa on eri akseliväli, moottorina 1.4 turbo ja ainakin teksteistä päättelen mitä todennäköisimmin normi neliveto. https://www.motor1.com/news/550386/2022-suzuki-scross-debut-specs/
 
CarMan sanoi:
Eiköhän nämä ole keskenään sama tuote. Suzukin suunnittelema johon liimataan toyotan merkit. onhan tuossa muutettu puskuteita ja valojakin...
Tuskinpa on kun tämä on hybridi ja Suzuki kardaanilla varustettu polttis.

Tavallisen Rollan päällehän tämä on tehty eli sama plattis kuin RAVissa ja nyky-Rollassa. Akselivälikin sama 2640mm kuin HB Rollassa.
 
Maailmalla on myyty Corolla Crossia jo vuoden päivät. Mutta hybridimallia 1.8 vasta tämä syksynä ja muistaakseni vain Etelä-Koreassa ja Indonesiassa? Rapakon tuolla puolen ja Australiassa on myyty Crossista 2- litraista bensaversiota 144 hv.
 
Tuo neljän sentin akselivälin ero voidaan tehdä ihan helposti siirtämällä samalla pohjalevyllä etuakseli eteenpäin ja eturenkaiden etupuolelle venytetään puskuria niin saadaan taas lisää senttejä pituuteen ja vielä takapuskuria muotoillaan m parit sentit pidemmäksi niin 'isompi auto'. Lisäksi toiseen merkkiin laitetaan perusmoottorit ja toiseen itselataavat hybridit niin silloin autot ovat täysin eritä.
Vastaavalla tavalla kuin vw id4 vs skoda enyaq muunnokset.

Samapa tuolle mutta hyvin paljon samaa autoissa on...