https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Webasto Astrasta Insigniaan

J

J.Salla

Vieras
Moi.

Kaverin puolesta kyselen webastoasiaa.

Onnistuuko vm. 11 Astran alkuperäisen webaston vaihtaminen/siirtäminen  vm. 14 Insigniaan?
Käykö johtosarjat yms. suoraan vai pitääkö ostaa Insigniaan sopiva.
Onko mitään järkeä yrittää vaihtaa?
T. Janne
 
Kuulostaa aika haastavalta projektilta. Inkulle pitäisi osata kertoa, että hänet on varustettu lisälämppärillä. Tuo taitaa vaikuttaa aika moneen paikkaan, esim vesikiertoihin, termareihin, moottorinohjaukseen, lämppärin toimintaan, akkuihin, laturiin...
 
Kannattaisi kysellä ammattilaisilta, jotka näitä asentelee päivittäin. Esim. Uudenmaan Autovarusetula. He tietävät onnistuuko vaiko eikö.
 
Harza sanoi:
Kannattaisi kysellä ammattilaisilta, jotka näitä asentelee päivittäin. Esim. Uudenmaan Autovarusetula. He tietävät onnistuuko vaiko eikö.

Jos joku paikka tietää niin se on tämä. Tekevät ilmeisesti eniten asennuksia Suomessa. Nyt kun talvi ohi niin saattaisivat jopa vastata puhelimeenkin.
 
Harza sanoi:
Kannattaisi kysellä ammattilaisilta, jotka näitä asentelee päivittäin. Esim. Uudenmaan Autovarusetula. He tietävät onnistuuko vaiko eikö.

Ongelmahan tässä on se että kyseessä on tehdasasenteinen lämmitin, integroituvat yleensä niin pitkälle auton järjestelmiin että noinkohan onnistuu siirtää eri malliin?
Sitten vielä se että kyseessä on -11 vuoden lämmitin eli ikää on pian 10v, en näe tuon ikäisen laitteen siirtämisessä kauheasti järkeä jos työstä pitää vielä jollekin maksaakin.
 
Kyseltiin tänään asiasta paikallisesta Opel merkkihuollosta ja vastaus oli ettei missään nimessä kannata. Se että vaikka lämmitin suoraan sopisikin, niin ei ole mitään järkeä maksaa siirrosta ns. kahden asennuksen hintaa.
Lisäksi lämmitin on pian sen 10v vanha, eikä sitä kannata asentaa uudelleen ilman huoltoa. Huollolle tulee taas hintaa helposti puolet uuden arvosta, kun laskee palopesän yms. tarvittavat osat sekä työn.

Itsekkin olin teidän kanssa samoilla linjoilla, mutta piti nyt kysyä kun kaveri halusi asian selvittää.

Kiitos kaikille vastauksista.
 
Tuommoisen lämmittimen huollossa maksaa työ. Tiivisteet maksaa joitakin euroja ja palopesän saa puhtaaksi toholla. Itsekin sen pystyy tekemään, jos vähänkään pysyy työkalut käsissä. Kovin homma on kaivaa lämmitin irti autosta.

Ja hyvimpä tuo Vivaron Eberin aivot toimii Vaggineeseen asennetussa jälkiasennus lämmittimessä.
 
Samoilla linjoilla. Jälkiasennuslämppärin voisi harrastuksena siirrellä, mutta tehdasasenteisen siirto lienee jo exteremelaji.
 
Karvis sanoi:
Vivaron Eberi taitaa olla maahantuonnissa asennettu eikä varsinainen tehdaslämmitin.

Sitä en tiedä, kun vaihdoin vain ohjauskortin. Opelin leimat ja numerot siinä muistaakseni oli, mutta käytännössä kumminkin Eber. Poltin on edelleen sama minkä aikoinani asennutin.
 
Noita Binareita ovat Ooppelifoorumilla laitelleet vanhempaan kalustoon, taisi olla just Insigniaan hajonneen tehdaslämppärin tilalle joku laittanut. Jäi mieleen, että käyttötaulu oli designiltaan ehtaa neukkulaa...
 
Pakuun laitoin reilu vuosi sitten binarin .Erittäin hyvä asennussarja, letkulähdöt saa kätevästi käännettyä haluamaansa suuntaan ja muutenkin fiksu laite. Käyttötaulu nyt ei juuri eroa eperin vastaavasta. Sitten se tärkein juttu, nää on tehty toimiviksi eikä ole niin herkkiä kuin sakemannien.