https://yliteippaus.fi/

Audi A3 2020->

jussi101

Sisäänajettu
Liittynyt
8.1.2014
Tälläistä ketjua ei taida olla vielä.

Uusi A3 julkaistiin tänään hyvin lyhyesti ja vaatimattomasti netissä, koska Geneven autonäyttely peruuntui.


https://www.carscoops.com/2020/03/new-audi-a3-arrives-with-more-aggressive-styling-and-a-hint-of-lambo-dna-inside/

Kojelaudan muotoilu herättää tunteita. Kuskin varustukseen kuuluu kaksipuoleinen hiustenkuivaaja. Keskikonsolin vaihdekepin ympärillä oleva kaukalo tuntuu vanhanaikaiselta muotoilulta.

Keulamaski on kuin yhteensulautuneet BMW Concept 4 munuaiset.



 
^no mä en kyllä nähnyt.

sinänsä ehkä liian terävää ja kulmikasta muotoilua omaan makuun sekä sisällä että ulkona
 
Mitä ikinä Audi julkaisee löytyy aina kritiikkiä. Mielipiteitä on toki hyvä olla ja se kaikille suotakoon, mutta tuntuu että juuri Audi herättää ihmisissä tunteita. Yhteen aikaan kritisoitiin sitä, että uudet mallit muistuttivat liikaa vanhoja. Nyt on otettu selvempää irtiottoa, mutta sekin on väärin tehty.

Ulkoa ensifiilis on mielestäni onnistunut. Kuljettajan oikeanpuoleinen ilmastoinnin aukko on oudon näköinen, mitäköhän sillä on haettu?
 
Zasa sanoi:
Missä kohtaa näkyy paljasta peltiä?
Audi_A3_2020_5.jpg


Kyllä mä nyt väittäisin, että tuossa kuvitellun kuskin vasemman korvan vieressä on paljasta peltiä.
 
Auris sanoi:
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/uudet-kuoret-neljannen-sukupolven-audi-a3/

Ihan näpsäkän näköinen pelihän tuo on. Noita tuuletussuuttimia mittariston molemmin puolin en kyllä ihan osta, mutta muuten vaikuttaa asiallisen oloiselta kamppeelta. B-pilarin seudulla oven karmissa on tosiaan paljasta peltiä näköisällä, mutta onneksi se ei perusautoilijaa niin haittaa.

Audilla päättivät integroida keskinäytön kokonaan kojelautaan, mutta ilmastointisuuttimista tehtiin puolestaan "kelluvat". Jos pitäisi valita, niin ilmastointikanavat pitäisin mielummin integroituna kojelautaan ja keskinäytön asentaisin korkeammalle eli samalle korkeustasolle kuin kuljettajan näytön. Eikä haittaisi, vaikka keskinäyttö olisi hieman irti kojelaudasta malliin Golf, Octavia tai BMW.
 
Ärhäkän näköinen malli. Onkohan noissa kuvissa S-line? Kiva että ovat jättäneet ilmastoinnille omat nappulat.
 
Tuossa kohtaa karmia taitaisi muovi verhoukset olla aika kovilla ovea kovempaa suljettaessa.

Kojelaudan kulmikkaista muodoista en pidä, taitaa olla suuntaus tällä hetkellä.
 
On kyllä onnistunut kabiini, voisin kuvitella istahtavani tuohon-pudottavani avainnipun keskelle juomamukisyvennykseen-heittäväni puhelimen vaihdekepin edessä olevaan syvennykseen (langaton lataus ??? ) ja lähteväni ajelemaan....ulkonäkökin on ikänäköiselle ihan passeli.

Jatkoon.
 
Paras tämä on näistä uusista vaggine kompakteista. Golf on kyllä rumin. Ilmeisesti dedikoidut ilmastoinin näppäimet on varattu pelkästää Audille. Pisteet niistä!
 
Hieman kyllä tökkii tämä uutuus. Keula on varsin onnistunut, mutta jotenkin ajovalojen muotoilu häiritsee. Takavinkkelistä katsottuna ihan asiallisen näköinen auto.
Sisällä huomion vie ensin nuo ilmasuuttimet, jotka ovat hieman jälkiasenteisen näköiset. Napeilla toteutettu ilmastointi on sen sijaan selkeä ja hyvä ratkaisu.

2021-audi-a3-sportback-0-768x416.webp


2021-audi-a3-sportback-29.jpg


2021-audi-a3-sportback-12.jpg
 
Mikäköhän aivopieru vw-konsenin suunnittelussa on, kun keskikonsolin multimedia-yksikköä siirretään alaspäin ja tuulettimen suuttimet puhaltamaan tiiviisti mittarin ympärille. Tuollaisen poissa näkökentästä olevan laitteen käyttö on ajaessa ongelmallista.
 
Tästä tulee toki myöhemmin sedan malli, mutta ilmeisesti tulossa olisi myös jonkinlainen farkku / Shooting Brake malli mersun vastaavan kanssa kilpailemaan.
 
Volvoheepo sanoi:
Paras tämä on näistä uusista vaggine kompakteista. Golf on kyllä rumin. Ilmeisesti dedikoidut ilmastoinin näppäimet on varattu pelkästää Audille. Pisteet niistä!
Samaa mieltä. Hinta taitaa kyllä karata kovahkoksi, jos Golfin hinnastosta päättelee mitään.
 
Automaattivaihteisen vaihde"keppi" on tervetullut uudistus :) Etuvaloista jäi häiritsemään ne alareunassa olevat ledihärvelit, mikähän virka niillä on muuta kuin näyttää lapselliselta? Joka tapauksessa potentiaalinen kakkosauto sitten kun saa nelivetona.

 
Jos etuvalojen alaosa olisi suoraviivainen, ilman tuota väkästä, niin keulailme olisi tosiaan paljon fiksumpi.