https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Jetta 2.0FSI käyntilämpötila

teemur

Sisäänajettu
Liittynyt
6.11.2015
Mahtaisko foorumin tietäjät osata auttaa. Yksi perheen vankkureista, Jetta 2.0FSI Tiptronicilla vm 2006, ei moottorissa lämmöt nouse enää lainkaan 90 asteeseen ainakaan lämpömittarin mukaan. Ei anna vikakoodia, nyrkkipaja ei osannut auttaa enkä vielä vienyt marmorille... Lämmöt ei siis esim 25km motariajon jälkeen tällä +5 kelillä nouse mittarin mukaan 90 asteeseen, ja talliin saapuessa auton hetken käydessä joutokäyntiä alkaa flekti huutamaan kuin luulisi kiehuvan. Eli 1) jos termostatti koko ajan auki ja olisi siis viallinen, miksi flekti lähtisi käyntiin? 2) viallinen lämpöanturi voisi antaa flektille käskyn olla päällä, mutta flekti ei kuitenkaan koko aikaa huuda... 3) molemmat viat yhtä aikaa päällä? :D 4) jokin muu. Olikohan näissä jo sähkövastukselliset termarit, vai oliko TSIt ensimmäisiä, vai muistanko omiani kokonaan.

Ulkomaisilla foorumeilla jotakin vastaavia vikakuvauksia löytyi, ei yhtään selkeää vastausta kuitenkaan. Jos jollakin tietoa / ajatuksia niin kiitollisuudella otetaan vastaan. Kivahan noiden kanssa on puuhastella joten toisaalta suuri vaiva ei tietenkään olisi vaihtaa termaria/termareita ja antureita summamutikassa
 
Näyttääkö mittari joutokäynnilläkin alle normaalin lämpöjä vaikka tuuletin pyörii?

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, VW:n tekniikka ei ole mulle kovinkaan tuttua vaikka vanhemmilla on Volkkareita ollutkin joten en osaa sanoa mikä voisi olla vikana.
 
Suuri kiitos avusta! Täytyy tsekata tuo hidden menu, en muistanut sen olemassaoloa ja VCDS:ä ei heti käsillä olekaan. Kyllä myös siis tyhjäkäynnillä alilämpöinen mittarin mukaan ja flekti käynnistyy silti ajoittain
 
Aika monessa autossa puhallin käynnistyy ajoittain, jos ilmastointi on päällä!
 
AarneA sanoi:
Aika monessa autossa puhallin käynnistyy ajoittain, jos ilmastointi on päällä!

Totta tuokin. Harvemmin talvella kuitenkaan. Auto on ollut talossa jo 12 vuotta, joten sen käyttäytyminen on sinänsä tuttua  :)
 
teemur sanoi:
Totta tuokin. Harvemmin talvella kuitenkaan. Auto on ollut talossa jo 12 vuotta, joten sen käyttäytyminen on sinänsä tuttua  :)

Onko ???
(Kokeileppa ajaa talliin lämpimänä ac-off)

ja talliin saapuessa auton hetken käydessä joutokäyntiä alkaa flekti huutamaan kuin luulisi kiehuvan.
 
Johan nuissakin taitaa moottorin ja termarin toimintaa ohjata toinen anturi ja mittaristolle olla toinen. Tai niin että termari on kaput, ja toinen antureista on kaput.

Melkeen sanoisin että VCDS tai vast kiinni ja ihmetteleen mitä lämpöjä siel oikeasti on, koska tuo mittaristo ei totuutta kerro.
 
Sama ongelma pojan Jetassa. Ei nouse mittari täyteen lämpöön. Lämppärin puhaltama ilma ei ole ihan niin kuumaa kuin voisi odottaa.
Moottori 2,0 tfsi BWA. Löysin ohjeita termarin vaihtoon, on sen verran monimutkainen homma että jää minulta kotipihassa tekemättä.

Kuopiossa kellään vcds-välineistöä?

Saitko Teemur tätä ratkaistua?
 
Sorry, huomasin vasta molemmat viestisi. Termari vaihdettiin ja sillä tuli kuntoon, en itse asiassa tiedä mikä termari niitä kun taisi olla useampi kierrossa.