https://yliteippaus.fi/

Opel Corsa-e

Ihan potentiaalinen seuraaja Voltille. Näyttää paremmalta kuin Zoe ja kiihtyvyys vähän parempi. Ei kai Comfort -varustetasossa muuten voi olla veivattavat etuikkunat?
 
Tipi sanoi:
Ihan potentiaalinen seuraaja Voltille. Näyttää paremmalta kuin Zoe ja kiihtyvyys vähän parempi. Ei kai Comfort -varustetasossa muuten voi olla veivattavat etuikkunat?

Ei varmaan. Eiköhän se ole kuten nykyisessä mallissa, että halvimmassa versiossa on edessä sähköikkunat ja takana kammet. Paremmissa varusteluissa sitten kaikki sähköllä.
 
Pepeto sanoi:
Ei varmaan. Eiköhän se ole kuten nykyisessä mallissa, että halvimmassa versiossa on edessä sähköikkunat ja takana kammet. Paremmissa varusteluissa sitten kaikki sähköllä.

Varmaan noin. Joka tapauksessa tuossa Innovation Plussassa on sen verran tavaraa että 1500 eurolle saa kohtalaisen vastineen...lähinnä alut ja tutka pitäisi saada.
 
Rellu Zoessa tehokas AC-lataus on ollut, mutta muutoin harvinainen varuste.

Corsa on samaa kokoa Zoen kanssa, mutta Leafille Corsa ei valitettavasti ole vaihtoehto tilojensa vuoksi.

Kiinnostava auto kyllä muutoin.
 
nokonzok sanoi:
11kW AC-lataus aika kiva bonus tällaisessa kansanmallissa.

Niin on. Zoessa löytyy 22kW, mutta Corsassa taas parempi pikalataus. Noista ottaisin Corsan. Saakohan tuon 22 kW (tai edes 11)  usein käytännössä?
 
33t€ on minusta aika paljon Corsasta kulkekoon millä aineella tahansa. (Linkki ei enää toimi jostain syystä ainakaan minulla.)
 
Zaasa sanoi:
33t€ on minusta aika paljon Corsasta kulkekoon millä aineella tahansa. (Linkki ei enää toimi jostain syystä ainakaan minulla.)

Onhan se varsinkin jos ei laske arvoa sille että tuo on kohtalaisen ripeä ja automaatti. Tai siis vaihteeton :) Polttisverrokissa saisi myös olla webasto ja silläkin jäädään vielä sähkön taakse käyttömukavuudessa.
 
Suunta on oikea. Kymppitonni pois hinnasta ja seuraava kokoluokka, niin aletaan olla asian ytimessä. Kyllä se tästä, kun malttaa.
 
Ooppeliin pitää ostaa latauskaapeli(t) lisähintaan eli ilmeisesti ajatuksena on, että muutoin auto ladattaisiin vain julkisista latauspisteistä.

Ehkä se kaupunkilaiselle voisi todellisuutta ollakin, mutta ainakin Suomessa ehkä 95 % type2-luokan vaihtovirtalatureista vaatii auton oman latauspiuhan käyttämistä. Eli jokin piuha on melkein pakkohankinta.

Sukoon ja type2:een sopiva kaapeli maksaa autoveroineen 389,96 euroa, mutta sillä tehorajoitteena 1,8 kW. Jos haluaa ladata 11 kW teholla, niin sitten type2-piuha maksaa 307,87 euroa lisää.

"Universaali latauskaapeli" kaapelipaketti maksaakin jo messevät 974,91 euroa ja tämä paketti sisältääkin sitten jo kaiken. Myös normaaleihin 3-vaihepistokkeisiin sopivat adapterit.

https://www.opel.fi/content/dam/opel/finland/downloads/pricelists/Uusi_Corsa-e_MV20_1582019.pdf

 
Urlaub sanoi:
Ooppeliin pitää ostaa latauskaapeli(t) lisähintaan eli ilmeisesti ajatuksena on, että muutoin auto ladattaisiin vain julkisista latauspisteistä.

Ehkä se kaupunkilaiselle voisi todellisuutta ollakin, mutta ainakin Suomessa ehkä 95 % type2-luokan vaihtovirtalatureista vaatii auton oman latauspiuhan käyttämistä. Eli jokin piuha on melkein pakkohankinta.

Sukoon ja type2:een sopiva kaapeli maksaa autoveroineen 389,96 euroa, mutta sillä tehorajoitteena 1,8 kW. Jos haluaa ladata 11 kW teholla, niin sitten type2-piuha maksaa 307,87 euroa lisää.

"Universaali latauskaapeli" kaapelipaketti maksaakin jo messevät 974,91 euroa ja tämä paketti sisältääkin sitten jo kaiken. Myös normaaleihin 3-vaihepistokkeisiin sopivat adapterit.

https://www.opel.fi/content/dam/opel/finland/downloads/pricelists/Uusi_Corsa-e_MV20_1582019.pdf

Eiköhän noita toimivia tarvikepiuhoja saa kohta satasella tai max kahdella, eli tuskin ovat ongelma. Auton 15v käyttöiän aikana tienaavat hintansa pariin kolmeen kertaan.
 
Ihan mukava uutuus.

Tässä on kuitenkin +300km rangea ja nopea(hko) asiointilataus.


Latauskaapeleita löytyy markkinoilta muualtakin, välttämättä mikään pakko ei ole noita PSA:n myymiä piuhoja hommata.
 
JiiJii71 sanoi:
Latauskaapeleita löytyy markkinoilta muualtakin, välttämättä mikään pakko ei ole noita PSA:n myymiä piuhoja hommata.

Niinpä...ihan hyvä että jokainen ostaa itselleen sopivan. Liian lyhyt tai pitkä ärsyttää. Autovalmistajien omissa suko-johdoissa on  myös ärsyttävän isoja ja painavia välimokkuloita. Esim. Voltissa aivan kammottava.
 
Tipi sanoi:
Niin on. Zoessa löytyy 22kW, mutta Corsassa taas parempi pikalataus. Noista ottaisin Corsan. Saakohan tuon 22 kW (tai edes 11)  usein käytännössä?

Käytännössä sen saa jotakuinkin jokaisesta julkisesta latauspisteestä. Monella voi myös olla kotona mahdollisuus 3x16A virtoihin.
 
Patteri sanoi:
Eiköhän noita toimivia tarvikepiuhoja saa kohta satasella tai max kahdella, eli tuskin ovat ongelma. Auton 15v käyttöiän aikana tienaavat hintansa pariin kolmeen kertaan.

Kohta varmaan saakin, mutta jos Corsasta tekee kaupat niin piuhat pitäisi olla käsissä tammikuussa, ei vuoden tai parin päästä. Nyt tarvikejohdot eivät ole halpoja nekään.

Ei silti, ihan ok malli vissiin tämä kun täällä ollaan tuohon malliin tyytyväisiä. Jos markkinat menee tähän suuntaan niin sitten varmaan muistakin autoista katoaa piuhat. Saadaan sillä ov-hintaa painettua alaspäin, eikä tarvi roikasta maksaa autoveroa.
 
Näillä hinnoilla ollaan edelleen toodella kaukana että suomi ajaisi sähköautoilla edes 3019 vuonna. En käsitä miksi nämä pitää ylihinnoitella järkyttävästi, tämäkin opele on mainio auto joka tekisi kauppaa meilläkin autoilun kuubassa mainiosti 20-25k€ hinnalla....mutta kun pieni ämpärin kokoinen mopoauto maksaa muutaman huoden ikäisen S-mersun hinnan valitsee autonostaja mieluummin tässä DDR stasiyhteiskunnassa ikinä saamatta jääneen ässän....34k€ hintaan näitä saattaa tulla 500 suomeen mutta 25k€ näitä tulisi tuhansia ellei kymmeniätuhansia.


https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/autoliitto-muistuttaa-suomalainen-ajaa-keskimaarin-3-600-euron-autolla-tyoryhman-visiot-kaukana-arjesta/7202556#gs.x2c8y8
 
Samat eCorsaa dumaavat nimimerkit änkyröi tuolla toisessa ketjussa suut vaahdossa että akkuja ei riitä kenellekään. Joten miksi Opel myisi tätä halvemmalla koska tälläkin hinnalla kaikki mitä linjalta saadaan menee varmasti kaupaksi?

Tuosta hinnasta kun laskee pois autoveron, keskieuroopan pienemmän alvin sekä isot hankintatuet niin ollaankin niissä hinnoissa että ympäristötietoinen lifestyle perheenäiti stuttgartista saattaa hyvinkin tällaisen ostaa. Ja näitä löytyy kyllä euroopan suurilta markkinoilta.

Lisätään vielä päälle koko ajan kiristyvät ajokiellot polttiksille suurkaupungeissa sekä sähkisten muut edut kuten halvemmat parkit ja omat kaistat jne.
 
nokonzok sanoi:
Käytännössä sen saa jotakuinkin jokaisesta julkisesta latauspisteestä. Monella voi myös olla kotona mahdollisuus 3x16A virtoihin.

Lähinnä sitä mietin miten tehot alenevat jos viereisillä latauspisteillä on myös lataajia. Epäilen että esim. Ideaparkin pisteistä(oliko niitä 40 tms) ei lähde kerralla megawattia...tai edes puolta.
 
Pepeto sanoi:
Ei varmaan. Eiköhän se ole kuten nykyisessä mallissa, että halvimmassa versiossa on edessä sähköikkunat ja takana kammet. Paremmissa varusteluissa sitten kaikki sähköllä.
Nykyisestä, pian poistuvasta Corsa mallista sen verran, että siihen ei saanu millään rahalla sähkölaseja taakse. Me ostettiin uusi Corsa reilu pari vuotta sitten ja varashälytintä ja korisarjaa luukuunottamatta otettiin autoon kaikki (oikeasti) lisävarusteet. Järkytys oli suuri, kun takaovista löytyi luovutushetkellä kammet. Ei tullut autoa tilatessa edes mieleen, että nykypäiväinä parhaastakin varustetasosta voisi puuttua sähköiset takaikkunat, josta syystä tätä ei älytty tsekata ostettaessa. Tulevassa mallissa ja e:ssä tämä puute lienee jo toki korjattu.
 
Mielenkiintoinen tämä Corsa-e. Kulkupuolikin näyttää kohtalaiselta. Hintaa kun saadaan 10k€ alas niin näitä myytäisiin kuin häkä. Hyvä aloitus tällä kuitenkin ja näyttää että sähkikset tulevat tosissaan, vaikka en itse hypi riemusta siitä, mutta tosiasiat on hyvä kohdata myös.

Noista sähkötakaikkunoista: Kun itse olin ostamassa autoa niin ainakin uudessa Fiestassa on kammelliset takaikkunat. Aikamoinen shokki kyllä, että pitää maksaa ekstraa saadakseen sähköikkunat taakse. Oikeastiahan sillä ei ole mitään taivaan merkitystä jos takapenkillä matkustaa ihminen muutaman kerran vuodessa, mutta vie ainakin minulta fiilistä aika rajusti alaspäin jos nykypäivän autossa ei ikkunat aukea sähköllä.
 
Ei tuo Corsa varsinaisesti ihan mopoauton kokoinen ole. Eiköhän tuo kooltaan vastaa muutaman sukupolven takaista C-segmentin autoa, kun autojen koot tuppaa kasvamaan.

Hinnaltaan tuon ymmärtää, kun varmasti menevät kaupaksi tuollakin hinnalla. Ja niitä vieläpä jonotetaan varmaan 1-1,5 v.
 
Joo ne ketkä haukkuu koon pystyyn, ja kutsuu tätä mopoautoksi niin suosittelen teitä menemään koeajamaan esimerkiksi. VW Poloa tai Seat Ibizaa. Ovat samaa kokoluokkaa Corsan kanssa, ja tämän segmentin autot ovat oikeasti ottaneet aika ison harppauksen eteenpäin ajettavuudessa. Tilaakin näissä on ihan hyvin, ja aika harvassa ovat ne kerrat kun tavarat mahtuisivat esim. VW Golfiin, mutta ei Poloon. Ovat tiloiltaan aika lähellä toisiaan jo. Toki sitten monessa muussa asiassa Golf on etevämpi, ja niin kuuluukin olla kun hintaakin on enemmän.

Pointtina vaan, että tämän kokoluokan autot eivät enää ole sellaisia rimpuloita mitä olivat vielä muutama vuosi sitten.
 
batman14 sanoi:
Joo ne ketkä haukkuu koon pystyyn, ja kutsuu tätä mopoautoksi niin suosittelen teitä menemään koeajamaan esimerkiksi. VW Poloa tai Seat Ibizaa. Ovat samaa kokoluokkaa Corsan kanssa, ja tämän segmentin autot ovat oikeasti ottaneet aika ison harppauksen eteenpäin ajettavuudessa. Tilaakin näissä on ihan hyvin, ja aika harvassa ovat ne kerrat kun tavarat mahtuisivat esim. VW Golfiin, mutta ei Poloon.

Näin on. Meillä on uusi Ibiza. Tuon Corsan ongelma on hinta, 34k€ on todella paljon, Ibiza TGI maksaa 18k€. TGI-Ibben iso puute, monelle show-stopper, on automaatin puute. Eikä saa automaattia mihinkään 1.0TGI koneiseen VAGlta.