- 12.5.2019 klo 15:58 / Vaihteistoöljyt / peräöljyt
Oli vain moottoriöljyille keskustelu niin tehdään toinen voimansiirrolle.
Onko mitään ideaa käyttää GL-4+ (GL-4/GL-5) luokitusta tavallisessa yhdistetyssä vaihteisto-vetopyörästössä? Tavallinen etuvetoinen manuaali kyseessä ja vaatimus 75W-90 GL-4 tai GL-5.
Vaihtoehtoina:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/590095/Castrol-Syntrans-Multivehicle-75W-90-1L-GL-34-vaihteistooljy
https://www.motonet.fi/fi/tuote/590085/Castrol-Syntrans-Transaxle-75W-90-1L-GL-4-vaihteistooljy
GL-5 öljyssä korkeampi paineenkesto mutta voiko se haitata synkronoinnin toimintaa? Merkkihuollossa laittoivat viimeksi Mobilube 1 SHC 75W-90 GL-4/GL-5 mutta tuo on pakkasilla turhan jähmeää ja tuntuu että synkrot ruksahtaa helposti jos nopeasti vaihtaa, rauhallisesti vaihtaessa ei ongelmia. Castrol Multivehiclestä hyviä kokemuksia edellisessä autossa (siihen ei GL-5 ollut hyväksytty), mutta mietin jos laittaisin Transaxle, onko sen GL-5 luokituksesta enemmän hyötyä vai haittaa?
Onko mitään ideaa käyttää GL-4+ (GL-4/GL-5) luokitusta tavallisessa yhdistetyssä vaihteisto-vetopyörästössä? Tavallinen etuvetoinen manuaali kyseessä ja vaatimus 75W-90 GL-4 tai GL-5.
Vaihtoehtoina:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/590095/Castrol-Syntrans-Multivehicle-75W-90-1L-GL-34-vaihteistooljy
https://www.motonet.fi/fi/tuote/590085/Castrol-Syntrans-Transaxle-75W-90-1L-GL-4-vaihteistooljy
GL-5 öljyssä korkeampi paineenkesto mutta voiko se haitata synkronoinnin toimintaa? Merkkihuollossa laittoivat viimeksi Mobilube 1 SHC 75W-90 GL-4/GL-5 mutta tuo on pakkasilla turhan jähmeää ja tuntuu että synkrot ruksahtaa helposti jos nopeasti vaihtaa, rauhallisesti vaihtaessa ei ongelmia. Castrol Multivehiclestä hyviä kokemuksia edellisessä autossa (siihen ei GL-5 ollut hyväksytty), mutta mietin jos laittaisin Transaxle, onko sen GL-5 luokituksesta enemmän hyötyä vai haittaa?