https://tummennuskalvot.fi/

Seat Leon 5F

Tony

Uudenkarhea
Liittynyt
22.12.2013
Aloitetaan toinen uusi Seat aihe, ei pelkästään farkkua käsittelevä. Uudesta Cuprasta liikkuu paljon huhuja maailmalla. Kovasti olisi ainakin meikää kiinnostanut mutta syksyllä kun olin uutta autoa tilaamassa roikkui liikaa ilmassa, ei ollu tietoa julkaisupäivästä tai saati milloin niitä rupeisi oikeasti saamaan. Tammikuun 11. päivä sitten päästään FR 1.8tsi Leonia noutamaan...

Tosiaan keskustelu Leonista alkakoon :)
 
Tänään posteljoonin tuomassa Tuulilasissa on Seatin johtajan haastattelu. Haastattelussa han kertoo, että Leon mallistoon tullaan lisäämään Octavia Scout/Subaru Outback tyylinen korotetulla alustalla ja nelivedolla varustettu farmari.
 
Leonia on aika paljon alkanut näkymään liikenteessä paikallisesta diileristä huolimatta. Mielestäni luokkansa näyttävin laite tällä hetkellä ja hintakin kohtuullinen joten ei ihme että kauppa käy. Tosin yhtään ST:tä en ole vielä nähnyt.

Melkein harmittaa ettei siitä ST:stä tullut sitten kauppoja.
 
Tulipa käytyä Espanian Seatin sivuilla ja siellä konfiguraattorissa. Sinne on ilmestynyt jo 2,0 TDI 4drive, hinta on muutaman satasen 2,0 TDI DSG:tä edullisempi, eli jos tuosta nyt hätäisen johtopäätöksen tekee niin sen kuuluisan Suomiauton hinta 2,0 TDI 4drive (Style varustein) on hieman yli 28 k€. Niin ja tuo itse konfiguraattori on mukavamman oloinen kuin tuo Seatin Suomen sivuilta löytyvä.

 
P.Alikka sanoi:
Tulipa käytyä Espanian Seatin sivuilla ja siellä konfiguraattorissa. Sinne on ilmestynyt jo 2,0 TDI 4drive, hinta on muutaman satasen 2,0 TDI DSG:tä edullisempi, eli jos tuosta nyt hätäisen johtopäätöksen tekee niin sen kuuluisan Suomiauton hinta 2,0 TDI 4drive (Style varustein) on hieman yli 28 k€. Niin ja tuo itse konfiguraattori on mukavamman oloinen kuin tuo Seatin Suomen sivuilta löytyvä.

Minä kävin samalla sivulla loppuviikosta ja silloin ei vielä ollut tehokkaampi nelikko saanut hintoja, jospa sitä siis mekin saataisiin pian tietää hinnat :D
 
Uutta konetta pukkaa joo... automyyjä uumoili, että viimeinkin tulisi myös 1.4TSI ja DSG samaan autoon saataville kun vuosimalli muuttuu. Nythän on joko 1.2TSI DSG tai 1.8TSI DSG pitänyt valita jos bensatomaatin haluaa.

Jännä nähdä mitä kaikkea tuleman pitää.

ps. Eilen bongattu Apolo Blue FR ST Lempäälän TB:n pihassa. Oli aika magee ilmestys. :) Hieno tuo väri oli kyllä.
 
Kohtuullinen ero tuossa nykytilanteessa jos automaatin haluaa (kuten itse). 105 - 180 hp väliin mahtus kyllä jotain väliinkiin...

Mutta tuota Apollo Blueta pitkään mietin Leoniin, sääli kun tuota ei missään livenä päässyt näkemään.
 
Ero on jopa varustetasollinen, sillä 1.2TSI DSG:n saa vain stylenä ja 1.8TSI DSG:n FR:nä. Jospa 1.4TSI 110kw mallina tulisi sitten molempina varustetasoina myyntiin.
 
Alkaa tämä 1,8 TSI tuntua täysin turhalta vaihtoehdolta Leonin mallistossa kun tuo 1,4 110 kW moottori tuli mallistoon. Ero suorituskyvyssä mitätön ja paperikulutuksessa taas iso ja käytännössä ehkä vielä isompi?
 
P.Alikka sanoi:
Alkaa tämä 1,8 TSI tuntua täysin turhalta vaihtoehdolta Leonin mallistossa kun tuo 1,4 110 kW moottori tuli mallistoon.

Päästöt kun ovat reilusti alhaisemmat, niin 1.8 TSI:n veroton hinta on 900 euroa halvempi kuin 150 hv 1.4 ACT:n :)
 
Kiitos Luppis, tuo oli  hyvä :) Aika lähelle osui paineet, halusin kuitenkin suositukset. Vielä jos löydät Cupran käsikirjan  ;)  :D
 
Karvis sanoi:
Itse laittaisin 2,7bar joka nurkkaan suosituksista piittamatta, noin matalassa renkaassa saa olla ainakin tuon verran painetta.
Pitää kokeilla jotain tuommoista. 2,7 sama jota Seat suosittaa 19" eteen pienellä kuormalla.