https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Volvo XC60 (2018-)

Urlaub

Grand Legend
Liittynyt
6.1.2014
Geneven autonäyttely alkaa parin viikon kuluttua ja Geelyn odotetaan esittelevän uuden XC60:n siellä.

On siis aika avata kisastudio sen odotukseen ja lämmitellä ensimmäiset tilaukset sisään. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin tästä tulee suositumpi malli kuin S/V90:stä.

Vielä ei ole pienoismallitehtaalla tapahtunut vuotoa, mutta netissä pyörii muutamia uusia salakuvia, jotka eivät tosin anna oikein mitään uutta 90:n jälkeen. Näin toki oli odotettavissakin.

2017-volvo-xc60-interior-spied_827x510_51487336982.jpg


2017-volvo-xc60-interior-spied_827x510_71487336926.jpg


2017-volvo-xc60-interior-spied_827x510_61487337013.jpg


http://m.carandbike.com/news/2017-volvo-xc60-interior-leaked-in-new-spy-shots-1660668

 
No niin tuolla XC60-ketjussa näitä jo olikin. En niin epäloogisesta paikasta arvannut etsiäkään, kun luulin sen olevan patavanhan mallin ketju.

Ylläpito toiminee parhaaksi näkemällä tavoin näiden ketjujen osalta.
 
Aika rohkeaa muotoilua, saako reikäjuustoon muita värejä kuin mattamusta ? ;)
 
Täytyy sen verran kommentoida että ei kyllä ole yhtään huonon näköinen vaikka olisikin matkittu 90 mallista sisustaa, onhan se oikeasti todella onnistunut kuten pysty keulansakkin jollainen näyttää tähän 60 tulevan myös...
 
dingdongpingpong sanoi:
Täytyy sen verran kommentoida että ei kyllä ole yhtään huonon näköinen vaikka olisikin matkittu 90 mallista sisustaa, onhan se oikeasti todella onnistunut kuten pysty keulansakkin jollainen näyttää tähän 60 tulevan myös...

Just noin! Enkä sitä pahalla sanonutkaan, että sisusta on kuin suoraan 90-sarjalaisista. Ei siis mitään tajunnan räjäyttävää tulossa, mutta ehdottomasti komiaa ja toimivaa.
 
Urlaub sanoi:
No niin tuolla XC60-ketjussa näitä jo olikin. En niin epäloogisesta paikasta arvannut etsiäkään, kun luulin sen olevan patavanhan mallin ketju.

Ylläpito toiminee parhaaksi näkemällä tavoin näiden ketjujen osalta.

Noniin, oma ketju tällekin, oli jo mielessä availla itsekin. :ylos:
Kova kiinnostus on näihin Volvon kolmeen seuraavaan uutuuteen - tämä ensimmäinen vain jäänee liian kalliiksi itselle.

PS. Vanhan topiikin otsikkoon voisi samalla lisätä mallivuodet 2009-2017...
 
XC60:lle on kieltämättä kovat odotukset. Vanha malli on pysynyt ominaisuuksiltaan yllättävän hyvin luokkansa kärjen vauhdissa ja toisaalta S/V90 asettavat odotukset tyylille.
 
Nettihuhujen mukaan XC60:een olisi tulossa yhdeksi moottorivaihtoehdoksi bensaa polttava 1,5-litrainen 3-sylinterinen malli.

Siinä on monelle puritaanille pureskelemista, vaikka 1,0-litrainenkin on osoittautunut erittäin kestäväksi moottoriksi Fordeissa.
 
Urlaub sanoi:
Siinä on monelle puritaanille pureskelemista, vaikka 1,0-litrainenkin on osoittautunut erittäin kestäväksi moottoriksi Fordeissa.
Millaisiin metrimääriin näillä erittäin kestävillä maitopurkkimoottoreilla on päästy?
 
Eipä tuollainen ole kuin puolikas kolmilitraisesta kutosesta. Joku 200 hp versiona ei varmasti mitään ongelmia.
 
Kehitys kehittyy.

Kyllä noilla uusilla 1.5 ja 1.6 koneilla pärjää mutta kyllä niissä joidenkin automallien kanssa häviää ajamisen mielekkyys, varsinkin manuaalina. Kaveri vaihtoi juuri vuoden vanhan 2.2cdti Crv:n uusimpaan 1.6 dieseliin, manuaaliin. Paperilla noissa moottoreissa on hyvin marginaalinen ero, olikohan teho sama ja vääntöä 30-40nm vähemmän 1.6

No kuitenkin tämä uusi 1.6 liikkuu eteenpäin mutta vaihdekapakkoa saa vemputtaa kuin teinipoikana...matalilla kierroksilla isolla vaihteella moottorin työtahdit saa lukea lähes kalenterista.

1.0t koneet sopii mainiosti ~1000kg autoon, mutta kun paino kasvaa niin kyllä koneelta vaaditaan jo ihan toisia ominaisuuksia, varsinkin kun lisätään voimansiirron tarvetta...

Mielenkiinnolla odotan ensimmäistä XC90 volvoa jossa 700cc moottori ja shimanon 36 vaihteinen automaatti....
 
Taky sanoi:
OT: Itseajoin 60000km, mutta Mobilessa yli 200000km ajettuja

Nettiautossakin monia 120+ ajettuja ja taisi olla jokin 190 tkm ajettukin, joka ei tietysti sinällään ole paljoa, mutta eipä moottorikaan ole ollut kuin kolmisen vuotta tarjolla.

Pointti vaan siinä, että jos näissä olisi jotain massiivisia vikoja a la VAG, niin kyllä some olisi jo täynnä vikaraportteja ja hammasten kiristystä.

Hieman ihmetyttää, kuinka kansa ei kyseenalaista 1,8-litraisia Eemeleitä tms. Litratehoja kuitenkin yhtä paljon kuin Fordsoneissa.
 
Tuo sivupeili on toteutettu näemmä samalla tavalla kuin XC90:ssä eli jalusta nousee oven pellin pokkauksesta, ikäänkuin olkapäästä. Nykyisessä mallissa on ikkunan kulmassa muovikotelo joten se on luonnollisemmassa paikassa. Muistelen XC90:n koeajolla sen että peilin ja karmin välistä näkyy "läpi" tiehen. Se että haittaako se on kait katsojan silmässä. Mutta jonkin verran taaempana on peili eli sen etäisyys kuljettajaan on lyhyempi. Onkohan sillä jotain etua, esim kuolleen kulman osalta?
 
Kävin Volvo-liikkeessä päivittämässä Volvo on Callin. Samalla tuli jutusteltua automyyjän kanssa. Uusi XC60 esitellään tosiaan Genevessä. Suomen ennakkohinnastot julkistetaan viikolla 11 (siis maaliskuun puolessa välissä), hinnastossa on heti mukana myös lataushybridi (T8), sen toimitukset tosin alkanevat myöhemmin kuin perinteisten versioiden. Ensimmäisten ei-hybridien asiakastoimitukset menevät ilmeisesti syksyyn, mutta Suomen kiintiö on aluksi kohtuullisen pieni, koska myös keski-Euroopassa on suuri kiinnostus uutta XC60:stä kohtaan.

Suomeen on tulossa näytille (ei siis vielä koeajettavaksi) muutama auto kai heti Geneven jälkeen. Koeajettavia autoja odotellaan saapuvaksi toukokuun vaiheilla.