https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Opel Insignia B ( 2017-> )

Todella isolta vaikuttaa, mutta muuten ensinäkemältä hieman mitäänsanomaton. Odotellaan kunnes tuon pääsee livenä näkemään ennen lopullista tuomiota.
 
Komiahan tuo. Keulan hymyssä ehkä liikaa mazdaa. Kromilistaa tuohonkin on ollut pakko laittaa  :eek:
Onneksi ei niin hautajaisautomaisesti kuin astran farkkuun.
 
JakeS ehti ensin. Mazdan näköä keulassa minunkin mielestä. Hiukka konservatiivisempaan suuntaan menty. Sääli että Amperan ja prefl - Zafiran keulailmettä ei tuotu muihin malleihin. Onhan tuo tuleva Insignia kyllä hieno kaikesta huolimatta ja ison näköinen. Tulisipa Omega takavetoisena takaisin...
 
Hienon näköinen on, ehkä liian madzamainren tosiaan keulasta. Minäkin ihmettelen tuota kromilistaa, onko se nyt tulossa kaikkiin Opelin malleihin?
 
Kyllä tuo mun silmiin ihan nyky Opel linjassa on kun katsoo Astraa jne. Todella näyttävä auto. Perän muotoilu sivuprofiilissa oudoksuttaa. Taka ikkunalinja erityisesti. Jotain samaa mistä en Mercedes farkuissa pidä. Mutta livenä voi olla ihan eri juttu.

On tätä kyllä saatu odotella?! Eikös Insignia ole jo kohta kymmenen vuotta vanha malli? Jospa tälläkertaa kabiiniin ois saatu leveyttäkin mukaan. Nykymalli kun kärsii muotoilusta sisätilojen kustannuksella. Vetäisivät täysin eri laitaan edeltäjä-Vectra farkusta. Nyt näyttäis suunta olevan mahdollisesti hieman tilavampaan.
Ihan jees.
 
Takaosassa on myös jotakin avensis-tyylistä sivusta katsottuna. Nykyisin kaikki autot muistuttaa toisiaan. Jok.tap aikamoinen harppaus parempaan suuntaan. Niin kuin turbo tuossa mainitsi, on sisätilat nykymallissa pienet omassa segmentissään. Vielä kun saisivat nykyaikaisen automaattilootan tarjolle. Nykyisin käytössä oleva 6 vaihteinen on menneen talven lumia.
 
Komia kuin mikä. Tuosta pienennettynä evololuutiona sedan Astra ja avot  ;). A3 sedan jäisi paitsioon.
 
Nyt ilmeisesti paikataan se virhe mikä ekan Insignian julkaisussa tehtiin. Vectra C oli tavaratiloiltaan todella iso ja Insignia vastaavasti tolkuttoman pieni. Tämä näyttäisi taas olevan iso. Itse en niin osaa Mazdaa tuossa nähdä kuin moni muu.
 
Ainakin kuvissa näyttää oikein pätevältä. Tuo hillitön kromilista nyt vaatii ehkä hiukan totuttelua, mutta ei se missään nimessä oli mikään iso ongelma.

Kun ulkonäkö on tällä tasolla, niin voi vain toivoa, että nykyinsiginian helmasynneistäkin on päästy samaan rahaan eroon. Eli ahtaista sisätiloista, tolkuttomasta massasta, tehoihin nähden surkeasta suorituskyvystä ja automaatin hillittömästä kulutuksesta. Jos näillä sektoreilla on tapahtunut merkittävää edistystä, niin hyvältä näyttää.
 
Tuohan on Opelin keihäänkärki niin toivottavasti sinne nyt tulee se uusi 8v-automaatti niin kuin monissa spy shots artikkeleissa huhutaan. Tästä kai tulee kolme versiota Grand Sport, tuo Tourer ja sitten Country Tourer.
 
Toivottavasti eivät hinnoittele uutta Inkkua pilalle. Ei se Opel nouse premiumiksi jos laittaa ison hintalapun kylkeen.
Opelilla on hieman ollut historiassa tätä ongelmaa. Uusi Astra on kyllä hinnoiteltu ihan hyvin.
 
Asiathan  oi ryssiä monella eri tapaa. Jos ei muuta niin toimitusvaikeuksilla. Perusmallien toimitusaikojen ei pitäisi venyä 6 kk huonommalle puolle niin kuin astraalin kanssa on käynyt. Kovan työn on opel joutunut tekemään jotta on saanut laadullista mainettaan takaisin. On se kumma kun vag saa toilailla vaikka kuinka paljon ja silti puhutaan laatuautosta. Pehmeämmät ovipahvit lienee mittarina asialle. Uusi inkku voi olla aikamoinen menestys jos tekniikkapuoli saadaan mallilleen kattavan moottoripaletin ja kunnollisen automaatin myötä.
 
Trollsten sanoi:
Tuohan on Opelin keihäänkärki niin toivottavasti sinne nyt tulee se uusi 8v-automaatti niin kuin monissa spy shots artikkeleissa huhutaan. Tästä kai tulee kolme versiota Grand Sport, tuo Tourer ja sitten Country Tourer.

Tämä on täysin totta. Se on jännä juttu miten vanha 6-v automaatti hukkaa puolet auton tehoista. Siltä ainakin tuntuu.
 
GranC sanoi:
Tämä on täysin totta. Se on jännä juttu miten vanha 6-v automaatti hukkaa puolet auton tehoista. Siltä ainakin tuntuu.


Tämän huomasin Mokan koeajossa.. 13vuotta vanhempi vectrakin tuntui tehokkaammalta, vaikkei turpoa ollekkaan ja vääntöäkin vähemmän kun mokassa..  :eek:
 
GranC sanoi:
Tämä on täysin totta. Se on jännä juttu miten vanha 6-v automaatti hukkaa puolet auton tehoista. Siltä ainakin tuntuu.
Ja vie polttoainetta paljon. Silloin kun oma Astran romu oli reilut 2 viikkoa Rinta-joupin tutkittavana mulla oli alla vastaavalla pannulla oleva automaatti. Laskin ihan huvikseen kulutuksen niin siinä kun oma manuaali vei 7l paikkeille työmatka-ajossa niin se automaatti vei kymppiä.

On muuten tolkuttoman iso tankin luukku tuossa Insigniassa. Liekkö tuon alla jotain muutakin kuin tankkausreikä. Pistoke kenties?
 
Astra K:ssa on kanssa tolkuttoman iso tankin luukku. Varmaan on sitä urealiuosta varten tosiaan tilaa.

On kyllä komea tuo viistoperäinen Inkku, jos ei tarttis enää kuljetustilaa niin paljon,  niin tuohan olisi komea kampe. Farkun kromilista on mielestäni paremmin toteutettu kuin Astrassa, mutta siltikin muotoiluelementtinä vähän tarpeeton. Jospa hinnoittelu olisi tosiaan onnistunutta, niin tuohan voisi myydäkin.
 
Trollsten sanoi:
Ja vie polttoainetta paljon. Silloin kun oma Astran romu oli reilut 2 viikkoa Rinta-joupin tutkittavana mulla oli alla vastaavalla pannulla oleva automaatti. Laskin ihan huvikseen kulutuksen niin siinä kun oma manuaali vei 7l paikkeille työmatka-ajossa niin se automaatti vei kymppiä.

On muuten tolkuttoman iso tankin luukku tuossa Insigniassa. Liekkö tuon alla jotain muutakin kuin tankkausreikä. Pistoke kenties?
Nykyinen museomaatti toimiii ihan hyvin diesel-moottorin yhteydessä. Ei ainakaan minulla mitään valitettavaa ja kulutuskin on erittäin maltillinen.
 
Ei kyllä yhtään haittaisi, jos Opel toisi markkinoille jotain modernia kaksoiskytkinlootaa, joka vieläpä olisi kestävä. Mutta museomaateilla mennään.