https://yliteippaus.fi/

Keskustelua Opelin tulevista malleista

Paljon on tulossa uutuuksia. Opel tarttis erityisesti C-segmentin katumaasturia. Mokka on kuitenkin pienempi auto, kun perustuu Corsan pohjalevyyn. Mielenkiintoisia spekulaatioita oli, että Astrasta on tulossa Country Tourer.
 
Nyt vasta huomasin, että jo marraskuussa on julkistettu tietoa uusista malleista. Tekniikan maailmassakin tuntui näistä olevan pikku-uutinen.

http://www.opel.fi/experience-opel/tietoja-opelista/opelin-uutisia/2016/11/opel_grandland_x_uusi_crossover.html

Crossland X on B-segmenttiin sijoittuva uutuus. Myös Mokka, joka on ollut euroopanlaajuinen myyntimenestys, voidaan lukea samaan segmentiin, joten mielenkiintoista, että tulee samaan luokkaan toinenkin malli. Perustuu Pösön 2008:n.

http://www.autobild.de/artikel/opel-crossland-x-2017-vorschau-marktstart-preis-7095467.html

Grandland X on taas C-segmentin uutuus. Sekään ei perustu esim. Astraan, vaan uuteen 3008 Pösöön.

http://www.autobild.de/artikel/opel-grandland-x-2017-vorschau-10641115.html

Mielenkiintoisia uutuuksia ja varsinkin tuo Grandland X tulee olemaan todennäköisesti kilpailukykyinen laitos, sen verran hyväksi on tuota 3008 Pösöäkin kehuttu.

Tosin nyt voisi joku vääräleuka kommentoida, että mitähän siitä seuraa, kun yhdistetään Opelin ja ranskalaisten laatu. :)

Yksi asia kummastuttaa, miksi Opel on luopunut A-päätteistä mallinimistään, Crosslandista ja Grandlandista tulee niminä mieleen jotkut kiinalaisautot (Landwind jne).
 
Perää kun katselee niin on aika töppö.  Samanlaista muotoilua kun voortin pienimmässä suv-mallissa (mikäsenyolikaan).
 
Keulasta liian Mokka X. Ei erota toisistaan.
 
Keula on mielestäni hyvä, sivusta tässäkin ehkä häiritsee sama kromikaari kun farkku-Astrassa. Kokonaisuus kuitenkin jees js selkeästi merkkinsä edustaja. Sisältä näyttää Astralta ja Mokalta. Kauhean iso auto tuo ei ole, about Mokan luokkaa.

Enemmän odotan sitä isompaa n. Tiguanin kokoista ja 3008:n pohjautuvaa Grandland X:ää. Se varmaan julkaistaan ihan piakkoin.
 
Penguin sanoi:
Tuo Crossland X perustuu Peugeot 2008:iin.
Tarkoitit varmaan, että Crossland X on tehty samalle EMP2 alustalle kuin Peugeot 2008:n seuraava, vuoden-parin vuoden päästä esiteltävä sukupolvi? Toki onhan tuolle alustalle tehty ja tullaan tekemään paljon muitakin PSA:n malleja.
 
^ siinä voi moni "kadettikuski" ja "asconamies" olla ihmeissään kun Meganea brändätään uusiksi Opelin logolla.. Vauxhallista puhumattakaan [emoji23]

Oikeasti aika surullista jos tuo kauppa käy toteen. Vaikka en enää Opelmies olekkaan, niin jotain tuossa silti menetetään.. Aikoinaan 2 eri Asconaa tuli omistettua ja vielä yksi yhteistyö-Vivaro, missä kukoistikin sitten kaikki Ranskalaisuudet oikein kunnolla..


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
jlindstrom sanoi:
^ siinä voi moni "kadettikuski" ja "asconamies" olla ihmeissään kun Meganea brändätään uusiksi Opelin logolla.. Vauxhallista puhumattakaan [emoji23]

Oikeasti aika surullista jos tuo kauppa käy toteen. Vaikka en enää Opelmies olekkaan, niin jotain tuossa silti menetetään..

Niin menetetään, mutta ei GM:lläkään paljoa ole ollut Ooppelile tarjota enää miesmuistiin. Välillä surullista ja usein erittäin surulllista seurattavaa ollut.
 
Juu harmittava juttu ja viimeinenkin kiinnostus Opelia kohtaan häviää, jos niistä tulee rebadge patonkeja.
 
Jännä veto GM:ltä, koska Opel on pitkälti kehittänyt kuitenkin mm. GM:n jenkeissä premium(mimaksi)-merkiksi mielletyn Buickin tuotteet. Lue: Insignia rebadgetettuna. Paljon uusista teknisistä innovaatioista on varmasti tullut konserniin Saksasta.

Mutta kait se on varmaan niin, että jos joku haluaa ostaa, niin kannattaa myydä. Toivottavasti Opel säilyy omana ja muihin PSA-konsernin merkkeihin nähden erilaisena merkkinä. Sen Vauxhall-brändin saisivat tässä yhteydessä kyllä polkea suohon, kun sitä eivät tunnu edes Briteissä pitävän minkäänlaisessa arvossa.
 
Ei kyllä laadullisesti voisi huonompaa ristisiitosta keksiä kuin Pösö ja Opel  ;D
 
Trollsten sanoi:
Ei kyllä laadullisesti voisi huonompaa ristisiitosta keksiä kuin Pösö ja Opel  ;D
Helppoa, Pökötti/Citroen naitetaan VAG:n kanssa yhteen....voisivat vielä ottaa Fiatin kimppaan.
 
Ei kyllä omalla kohdallakaan ainakaan nosta mielenkiintoa Opelia kohtaan. Uusi Astra, puhumattakaan tulevasta Inkusta, saivat mielenkiinnon moniin vuosiin heräämään, ehkäpä jo edellinen Astra.

Toisaalta Opelilla olisi varmasti paljon annettavaa PSA:n suuntaan ja kyllähän PSA:n dieselit on varsin oivia moottoreita, mutta, silti henkisesti kova pala PSA-Opel, vaikka antaisivat Opelin täysin itsenäinen ollakin. Näinhän ei toki tule käymään koska paljon päällekkäisyyksiä varmasti tulee löytymään.

Jos siis koko kauppa tulee edes toteutumaan.
 
sehän tässä surullista onkin, kun mielestäni viimeisten muutaman mallisukupolven aikana Opel on mennyt paljon eteenpäin. Juuri katselin pari päivää sitten nelivetoista farkku turbo insigniaa kun perässä ajelin, että asiallisen näköinen kiesi.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
 
jlindstrom sanoi:
^ siinä voi moni "kadettikuski" ja "asconamies" olla ihmeissään kun Meganea brändätään uusiksi Opelin logolla.. Vauxhallista puhumattakaan [emoji23]

Ai onko PSA Group ostamassa myös Renault-Nissania?

Makkis sanoi:
Toisaalta Opelilla olisi varmasti paljon annettavaa PSA:n suuntaan ja kyllähän PSA:n dieselit on varsin oivia moottoreita, mutta, silti henkisesti kova pala PSA-Opel, vaikka antaisivat Opelin täysin itsenäinen ollakin. Näinhän ei toki tule käymään koska paljon päällekkäisyyksiä varmasti tulee löytymään.

Kuten mitä? Kaikkihan niissä on GM:ltä lainattua, vai onko Opeleissa muka vielä jotain ihan omaa, jos logoa ei lasketa.

Onhan tässä sekin vaihtoehto, että PSA vaan ostaisi Opelin pois kilpailemasta ja hautaisi koko merkin. Ei olisi ensimmäinen kerta ja ranskaiset strategit voivat keksiä jotain noinkin hölmöä.
 
Penguin sanoi:
Ai onko PSA Group ostamassa myös Renault-Nissania?

Kuten mitä? Kaikkihan niissä on GM:ltä lainattua, vai onko Opeleissa muka vielä jotain ihan omaa, jos logoa ei lasketa.

Onhan tässä sekin vaihtoehto, että PSA vaan ostaisi Opelin pois kilpailemasta ja hautaisi koko merkin. Ei olisi ensimmäinen kerta ja ranskaiset strategit voivat keksiä jotain noinkin hölmöä.

Kyllähän Opel on suhteellisen vapaasti saanut kehittää autojaan ja tarjonnut sitten emokonsernillekin uusia teknisiä ratkaisuja. Mary Barra vielä hetki sitten kehui Opelin panosta konsernin edelläkävijänä. Jenkit on eurooppalaisia aina vähän jäljessä teknisesti.

Syy Opelin myyntiin saattaa olla Brexitissä. Opel oli menossa jo plussalle v. 2016, mutta Brexit veti miinukselle.

https://www.theguardian.com/business/2017/feb/14/general-motors-sell-vauxhall-opel-psa-citreon-peugeot



 
Penguin sanoi:
Kuten mitä? Kaikkihan niissä on GM:ltä lainattua, vai onko Opeleissa muka vielä jotain ihan omaa, jos logoa ei lasketa.
Yli 100 heppaiset bensamoottorit.
 
Juu, eipä noilla jenkkikoneilla täytettäisi mitään eurovaatimuksia, kauhea kulutus, moottoritilavuus ja siihen nähden onnettomat suoritusarvot. Kyllä kaikki täällä myytävät bensakoneet taitaa olla pääosin Opelin suunnittelun ansiota.