https://yliteippaus.fi/

Chevrolet Camaro (2016-)

P

pokkus

Vieras
Siinähän se nyt vihdoin on eli uusi 2016 vuosimallin Chevrolet Camaro:

2016-Chevrolet-Camaro-RS-1011-876x535.jpg


Loput kuvat spoilerin sisällä:
2016-Chevrolet-Camaro-RS-102-876x535.jpg


2016-Chevrolet-Camaro-RS-103-876x535.jpg


2016-Chevrolet-Camaro-RS-112-876x535.jpg


2016-Chevrolet-Camaro-RS-114-876x535.jpg


2016-Chevrolet-Camaro-RS-1181-876x535.jpg


1256060167770120808.jpg


1256060167162338152.jpg


1256060167234307432.jpg

Lisää kuvia ja enemmän juttua alla olevissa artikkeleissa:
http://m.caranddriver.com/news/2016-chevrolet-camaro-official-photos-and-info-news
http://jalopnik.com/2016-chevrolet-camaro-455-v8-horses-of-high-tech-ameri-1704974496

Muutamia kiinnostavimpia lainauksia yllä olevista jutuista:

"First of all, it’s more powerful. The entry-level 2.0-liter turbo four puts out 275 horsepower and 295 lb-ft of torque. The all-new 3.6-liter V6 puts out 335 HP and 284 lb-ft of torque. (Yes, the turbo four has more torque than the V6. What an age we live in.)

But the real star of the show, of course, is the Corvette Stingray-sourced LT1 6.2-liter V8, now with 455 horsepower and 455 pound-feet of torque. It’s the most powerful Camaro SS ever."
8)

"Other highlights include weight losses exceeding 200 pounds thanks to the new Alpha platform and liberal use of aluminum; standard Brembo brakes on the SS; a Drive Mode Selector like the Stingray and ATS-V have, which let you customize its behavior on everything from the snow to the track; a more aerodynamic design; optional Magnetic Ride on the SS; and an available eight-speed automatic, if shifting yourself isn’t your bag."

"Yes, like the Mustang and a billion German cars, the Camaro will feature engine-audio enhancement. The 2.0T models all will have active noise cancellation and will even pump fake noise into the cabin if you get the upgraded Bose stereo. Chevrolet makes a point to note that the aural fake-itude can be switched off, though, which is nice." :-\

- Otsikkoa täydennetty. - Quality -
 
Todella levottoman ja sekavan oloinen keskikonsoli + tuo näyttö ympäristöineen on kuin jostain Tokmannin elektroniikkahyllystä.
 
Olisi kyllä mun makuun hieno peli! Sisäilmekin on oikein muikea. Tuollaisella vinkkelikasilla olisi kiva ajella Suomessa aiheuttamassa pahennusta 8)

Promokuvien nahkaverhoilun väri ei kyllä oikein nappaa...
 
Tuli itse asiassa viime viikolla bongattu poistuvan malliversion Camaro SS ja se näytti ja kuulosti kyllä todella hyvältä. Tämä uudistettu malli ei kyllä uppoa muotoilultaan minuun yhtään.
 
ePa sanoi:
Kyllähän Jenkkejä nuo päästömääräykset koskee ihan samalla tapaa ellei jopa pahemmin kuin Eurooppaa eli koko malliston keskikulutusta on saatava roimasti alas. Tuossa varmaan se suurin syy miksi näitä pikkukoneita tarjotaan. Mutta pääasia minusta kuitenkin on se, että valittavissa on edelleen ne V6 ja V8 vaihtoehdot. Ongelma olisi todellinen jos ainoa vaihtoehto olisi se 2.0T.
 
RoccoScientist sanoi:
Tuli itse asiassa viime viikolla bongattu poistuvan malliversion Camaro SS ja se näytti ja kuulosti kyllä todella hyvältä. Tämä uudistettu malli ei kyllä uppoa muotoilultaan minuun yhtään.
Itsekin sanoisin kuvien perusteella, että nykyinen malli on paremman näköinen kun ruksii tietyt koria muokkaavat lisävarusteet. En tosin tuomitse ennen kuin näen auton livenä. Tuo uusi LT1 V8 on kyllä varmasti todella mahtava moottori.
 
pokkus sanoi:
Kyllähän Jenkkejä nuo päästömääräykset koskee ihan samalla tapaa ellei jopa pahemmin kuin Eurooppaa eli koko malliston keskikulutusta on saatava roimasti alas. Tuossa varmaan se suurin syy miksi näitä pikkukoneita tarjotaan. Mutta pääasia minusta kuitenkin on se, että valittavissa on edelleen ne V6 ja V8 vaihtoehdot. Ongelma olisi todellinen jos ainoa vaihtoehto olisi se 2.0T.

Valitettavaa, että downgreidaus iskee myös näihin autoihin johon oikiasti ISO V8 kuuluu. :(

Jotenkin en osaa mieltää jenkkimuskelia enää muskeliautoksi jos siellä pellin alla on "starttimoottoriksi" luokiteltava rivi-4 kone jonka äänet tuotetaan keinotekoisesti.

Maailma muuttuu. Muuttuisimpa minäkin. ;D
 
ePa sanoi:
Valitettavaa, että downgreidaus iskee myös näihin autoihin johon oikiasti ISO V8 kuuluu. :(

Jotenkin en osaa mieltää jenkkimuskelia enää muskeliautoksi jos siellä pellin alla on "starttimoottoriksi" luokiteltava rivi-4 kone jonka äänet tuotetaan keinotekoisesti.

Maailma muuttuu. Muuttuisimpa minäkin. ;D
Nämä starttimoottorit valitettavasti ja onneksi ovat niitä, jotka mahdollistavta mallin olemassaolon ja koko merkin pitämisen bisneksessä mukana. Jos tätä Camaron pikkumoottoria vertaa esimerkiksi Porscheen, niin olisi Porschekin varmaan jo kauan aikaa sitten kuopattu ilman markkinoille tuotuja SUV-malleja dieseleineen. Eihän kukaan vielä joku aika sitten hyväksynyt Cayennea Porscheksi, mutta valitettavasti/onneksi se taitaa olla se malli joka "pelasti" Porschen suurella myyntimäärällään täällä Jenkeissä.
 
ePa sanoi:
Jotenkin en osaa mieltää jenkkimuskelia enää muskeliautoksi jos siellä pellin alla on "starttimoottoriksi" luokiteltava rivi-4 kone jonka äänet tuotetaan keinotekoisesti.

Nuo nykyiset starttimoottorit vain omaavat enemmän muskelia kuin osa vanhoista iso- ja pikkulohkoista. Jos silloin olisi saatu tällaisia litratehoja irti koneista, niitä hemmetin painavia kasikoneita ei ehkä samalla innolla olisi laiteltu autojen nokalle... Mutta fiilisautojahan nämä kieltämättä ovat ja sen autenttisimman fiiliksen - siis nykyajan autoilla - saa juuri tuolla kasikoneella. Siitä pitää kuitenkin olla iloinen, että tuo neloskonekin tarjoaa ihan kivasti vääntöä ja kulkua, toisin kuin se vanhemman uusio-Mustangin reilu parisataaheppainen V6-kone.
 
pokkus sanoi:
Nämä starttimoottorit valitettavasti ja onneksi ovat niitä, jotka mahdollistavta mallin olemassaolon ja koko merkin pitämisen bisneksessä mukana. Jos tätä Camaron pikkumoottoria vertaa esimerkiksi Porscheen, niin olisi Porschekin varmaan jo kauan aikaa sitten kuopattu ilman markkinoille tuotuja SUV-malleja dieseleineen. Eihän kukaan vielä joku aika sitten hyväksynyt Cayennea Porscheksi, mutta valitettavasti/onneksi se taitaa olla se malli joka "pelasti" Porschen suurella myyntimäärällään täällä Jenkeissä.

Olet oikeassa! En ole ihan varma on Pippuri edelleenkään "oikea possu" ainakaa puritanistien mielestä, mutta taisi pelastaa merkin siltikin.

Ja onhan tämä P merkkikin siirtymässä 4 pyttyisiin ahdettuihin koneisiin. Starttimoottoreita nekin  ;D

Jenkkimuskeleissa pitää olla ISOA ja suurta kaikki. Kulutus, äänet, ongelmat jne jne. Ei niillä kuulu ituhippeillä. Pisaralla pisimmälle kilpailut ovat muilla vehkeillä ja niissä kisoissa ei ole totuttu näkemään amerikan mantereen vehkeitä. Ehkä emomerkki keksii/tekee jonkun volyymimallin, jolla saa tilastollisesti painettua kulutuksia alaspäin jotta muskelivehkeissä saa olla vielä ahtamattomia isoja bensakoneita. Vajaa moottoriset on vaan epätoivoisia malleja saada autoja kaupaksi. Auton ostaja kumminkin haaveilee isoimmasta ja ärjyimmästä V8 mallista ja huijaa vaan itseään kun ostaa jotain muuta.

Porsastelijatkin ostavat etu/keskimoottorisia, mutta ennemmin tai myöhemmin siirtyvät takamoottoriseen ihan vaan sen takia, että Porsaassa kuuluu moottori olla takana. Sillä ei ole merkitystä kuinka hyvä etu/keskimoottorinen on. Uusi keskimoottorinen GT4 on varmaa paras Porsche pitkään aikaan, mutta tuskin tulee ikinä saamaan samaa arvostusta kuin 911.

Mutta nyt alkaa jutustelu lipsumaan muualle kuin uusimpaan Camaroon. Palataanpa taas raiteille.


 
Hemmetin hienon näköinen on tämäkin jenkki. Näitä ei varmaan virallisesti tuoda Eurooppaan lainkaan, eikä etenkään Suomeen.
 
Alkaa olla suorituskyky kunnossa kun jenkkiinkin saadaan nykyaikainen 8-vaihteinen automaatti:

"Our test car, an SS with the General’s new eight-speed automatic (a $1495 option), rocketed to 60 mph in 3.9 seconds, a noticeable half-second quicker than any current Mustang GT we’ve tested. It makes it through the quarter-mile in 12.3 seconds, close to a second quicker than the Mustang GT. At 455 horsepower and 455 lb-ft of torque, the Camaro SS’s 6.2-liter small-block produces 20 more horses and 55 lb-ft more thrust than does the GT’s 5.0-liter."

http://m.caranddriver.com/reviews/2016-chevrolet-camaro-ss-automatic-test-review
 
Aika vakuuttavat speksit!

http://jalopnik.com/the-2017-camaro-zl1-this-is-it-and-its-shiny-new-10-sp-1765182911

"The new ZL1's Corvette Z06-sourced supercharged 6.2 liter spools a drool-worthy 640 horsepower and a mirrored 640 ft-lbs of torque mated to either a six-speed manual or all new ten-speed automatic of your choosing. That’s two more than the eight-speed you’ll find in the Camaro SS or Corvette, and four more than in the previous ZL1. Math!

The ZL1 has that magnetic ride suspension, limited-slip differential, some carbon fiber work on the hood that acts as a heat extractor, and an updated “flow-tie” aerodynamic magic emblem in the grille. It’s said to be 200 pounds lighter than the previous car, with approximately 60 more horses and 80 more lb-ft of torque—which all sounds like a delicious recipe for motoring."


Eli jos perus SS menee 8-pykäkäisellä automaatilla 3.9 sekuntiin välin 0-60mph, niin kuinka hemmetin nopea uusi ZL1 tulee olemaan 200 lisähepalla, 2 lisävaihteella ja reilu 100 kiloa kevyempänä? 8)
 
35 000 näyttää olevan 4-sylinterisen hinta Saksassa eli 3000 alle Mustangin. Toki tehoakin on vähemmän (279 vs. 317 hv)

- Otsikkoa täydennetty. - Quality -
 
Karvis sanoi:

Mitä ihmettä siinä oikein kävi? Näytti ihan kuin takarenkaat ois menny aluksi lukkoon? Ei tuollaisessa paikassa pitäis ammattikuskilta kyllä ilman teknistä vikaa kirvota noin otteesta.

 
On muuten tuo uuden Camaron korimalli paljon rumempi kuin edeltäjänsä. Ainakin siis perusmallissa. Erikoismalleja ei ole vielä liikenteessä näkynyt.
 
JiiJii71 sanoi:
Mitä ihmettä siinä oikein kävi? Näytti ihan kuin takarenkaat ois menny aluksi lukkoon? Ei tuollaisessa paikassa pitäis ammattikuskilta kyllä ilman teknistä vikaa kirvota noin otteesta.

Senhän takia noita autoja juuri testataan siellä radalla, että mahdolliset ongelmat tulee esille.
 
Törkeästi lainaan BarrelNutin kirjoitusta toisaalta:

Tulevan Chevrolet Camaro ZL1:n teho- ja vääntölukemat ovat nyt paljastuneet, tehoa on 650 hv ja vääntöä 881 Nm. Vaihteistona on uusi 10-vaihteinen automaatti jonka sanotaan vaihtavan jopa 36% nopeammin kuin Porschen PDK vaihteiston.

http://www.leftlanenews.com/2017-camaro-zl1-horsepower-figures-posted-92440.html

nyias-chevy-zl1-live-2_1200.jpg


nyias-chevy-zl1-live-6_1200.jpg

Alkaa olla aika väkevät lukemat ja tuolla uudella vaihteistolla voi olla merkittävä etu kiihtyvyysarvoissa.
 
Suomen Verottaja ottaa varmaan tämän hellään syleilyyn. Katsoin muuten tuolla edellisellä sivulla olevan videon ja siinä oli kyllä paljon paremmat äänet kuin aiemmassa remmiahdin-Corvettessa.
 
Häijy peli, kelpaisi. Tykkäsin ulkonäön puolesta aiemman sukupolven Camarosta enemmän kuin Mustangista ja saman voi todeta nykyisestäkin. Onkohan tuossa 10-lovisessa korjattu 8-lovisen rattiläpysköiden viiveongelma, josta on mainittu YouTube-arvosteluissa? Senhän piti kanssa olla nopeampi kuin PDK. Tosin näin sen suuntaisen kommentin, että automaattimoodi on kyllä nopea, eli ehkä ongelma on pelkästään manuaalimoodissa. Tässä yksi video, jossa mainitaan tuo viive: