https://yliteippaus.fi/

Tietokoneongelmia

Karvis

Hallitusjäsen
Liittynyt
18.12.2013
Läppäri taisi sitten porsia :-\ Ilmeisesti näytön taustavalo jää pimeäksi, koska näytössä on kuva nähtävissä mutta mustahan se ruutu käytännössä on. Takuuta kyllä on voimassa mutta ärsyttää jo valmiiksi odotettavissa oleva monen viikon huoltoreissu, ja eiköhän ne samalla vedä koko myllyn sileäksi niin saa taas asennella kaikki uusiksi :mad: Onneksi kuvista on ajantasaiset varmuuskopiot...
 
Kandee ostaa pisnesläppäri onsite takuulla niin baronan banaanipalkollinen tulee luoksesi vaihtamaan näytön.
 
Makkis sanoi:
Kandee ostaa pisnesläppäri onsite takuulla niin baronan banaanipalkollinen tulee luoksesi vaihtamaan näytön.

Taitaa tuollainen pisnesläppäri onsite takuulla maksaa aika paljon isompia numeroita kuin tuollainen perus Vaio :rolleyes:
 
Vaio on kai aika kallis? Bisnesläppärit kolmen vuoden onsite takuulla siinä tonnin molemmin puolin, riippuen toki mitä ominaisuuksia hakee. Varmaan alkaen jostain 700-800 eur ja ylärajaa kai ei olekaan.
 
Makkis sanoi:
Vaio on kai aika kallis? Bisnesläppärit kolmen vuoden onsite takuulla siinä tonnin molemmin puolin, riippuen toki mitä ominaisuuksia hakee. Varmaan alkaen jostain 700-800 eur ja ylärajaa kai ei olekaan.

Tais maksaa ~500€, tonnia en helpolla koneesta maksaisi mutta tuollainen 7-800 voisi vielä mennäkin. Taitaa vaan olla aika riisuttuja malleja tuohon rahaan ne yrityskoneet :-\
 
Karvis sanoi:
Läppäri taisi sitten porsia :-\ Ilmeisesti näytön taustavalo jää pimeäksi, koska näytössä on kuva nähtävissä mutta mustahan se ruutu käytännössä on. Takuuta kyllä on voimassa mutta ärsyttää jo valmiiksi odotettavissa oleva monen viikon huoltoreissu, ja eiköhän ne samalla vedä koko myllyn sileäksi niin saa taas asennella kaikki uusiksi :mad: Onneksi kuvista on ajantasaiset varmuuskopiot...

Ootko koittanut tekohengittää lämmittämällä näytönohjaimen piiriä?
Sillä saattaa saada vehkeen hetkeksi (ehkä pariksi käyttökerraksi) toimimaan.
Ainakin siksi aikaa, että saa nätisti sisällön koneelta talteen.
 
Kettu sanoi:
Ootko koittanut tekohengittää lämmittämällä näytönohjaimen piiriä?
Sillä saattaa saada vehkeen hetkeksi (ehkä pariksi käyttökerraksi) toimimaan.
Ainakin siksi aikaa, että saa nätisti sisällön koneelta talteen.

Empä ole kokeillut, miten moiseen piiriin pääsee käsiksi? Jos vaatii koneen avausta niin ei tule kyseesee  koska laitteessa on takuu voimassa. Ajattelin koittaa erilliseen näyttöön liittämistä, niin selviää onko vika vain pelkässä näytön taustavalossa vai syvemmällä.
 
Ei tosiaan kannata takuunalaiseen peliin liikaa kajota.

Jos ulkopuolinen näyttö ei tuo apua, niin oletko säätänyt koneesi niin että pääset siihen etänä käsiksi? Olettaen tietty, että käyttis on pystyssä, mutta tuon vikaselosteen perusteella sain sen kuvan että näin olisi. Tai jos koneeseen ei pääse kiinni, niin sitten kovalevy irti ja erilliseen kelkkaan kiinni jos sellainen on käytettäväissä. Kovalevyn saa useimmiten melko helposti irti.
 
Kettu sanoi:
Ootko koittanut tekohengittää lämmittämällä näytönohjaimen piiriä?
Sillä saattaa saada vehkeen hetkeksi (ehkä pariksi käyttökerraksi) toimimaan.
Ainakin siksi aikaa, että saa nätisti sisällön koneelta talteen.
Tuo lämmitys auttaa niihin kotelointivikaisiin Nvidian piireihin. Tuossa koneessa niitä piirijä tuskin enään on. maksimissaan 3-vuotta vanha kone.
 
Karvis sanoi:
Empä ole kokeillut, miten moiseen piiriin pääsee käsiksi? Jos vaatii koneen avausta niin ei tule kyseesee  koska laitteessa on takuu voimassa. Ajattelin koittaa erilliseen näyttöön liittämistä, niin selviää onko vika vain pelkässä näytön taustavalossa vai syvemmällä.
Vaatii kyllä kovasti koneen purkamista, joten ei sitten ollut ratkaisu ongelmaasi.
Mutta jos takuu on voimassa, niin käytännössä ei ole muuta ongelmaa, kuin vaiva viedä ja tuoda,
sekä tietysti odottelu.
Luulisin, että tuon kykenevät korjaamaan ilman koneen tyhjentämistä, ainakin jos muistat mainita siitä.
 
No vaikkapa tuollainen kolmen vuoden on-site takuulla kulkeva perusbisnesläppäri kustantaa veroineen sen 700 euroa. Löytyy muiltakin valmistajilta vastaavia vastaavin hinnoin.


Dell Latitude 3560 on kestävärakenteinen ja tyylikkäästi viimeistelty kannettava yrityskäyttäjälle. Suurikokoisen 15.6" mattanäytön, neljännen sukupolven kustannustehokas Intel Core i3 suorittimen ja kattavan Dell huoltopalvelun ansiosta kannettava sopii mainiosti niin kotikonttorille kuin toimistoonkin.

Tärkeimmät ominaisuudet:

##kolmen vuoden kansainvälinen ProSupport on-site takuu, vasteaika seuraava työpäivä
##mattapintainen 15.6" HD LED näyttö (tarkkuus: 1366x768)
##kehittynyt Intel Haswell arkkitehtuuri ja kustannustehokas neljännen sukupolven Intel Core i3 tuplaydinprosessori ja Intel HD Graphics 4400 näytönohjain
##vakiona 4GB DDR3L 1600MHz keskusmuistia, vapaa muistipaikka (Max 16GB)
##kirjoittava DVD+-RW asema
##erillinen numeronäppäimistö
## isokokoinen ja eleet tunnistava kosketuslevy sekä mekaaniset painikkeet
##jämäkkä runko ja kotelointi sekä alumiininen tyylikäs viimeistely
Huom! Asennettu käyttöjärjestelmä: Microsoft Windows 7 Professional 64bit. Microsoft Windows 8 Professional käyttöoikeus. Pakkaus sisältää Windows 8 Professional 64bit asennusmediat.
 
Noniin, kone tulilla HDMI:n kautta eli ilmeisesti vika on sitten näytön taustavalossa ???

Jos takuu evätään ja menee vakuutushommiksi, niin tuo Makkiksen ehdottama paketti vaikuttaisi ihan pätevältä meidän tarpeisiin.
 
Jos kuva näkyy, mutta taustavalo ei toimi on vika siinä taustavalossa, ei missään näytönohjainpiirissä. Turhan monesti vaan se taustavalo on asennettu sinne näyttöön niin, ettei sitä pysty vaihtamaan. Ilmeisesti halvempi liimata kaikki kiinni niin ettei irti saa kuin käyttää ruuveja tai jotain muuta avattavissa olevaa kiinnitystä. Takuunalaisen koneen kyseessä olleen ei muuta kuin huoltoon, vaikka se olisikin aikaa vievää ja hankalaa.

Vieläkös Dellin koneissa on aina onsite huolto hinnassa mukana vai joko kuluttajalaitteista on säästetty se pois. Kaksi kertaa on siitä kokemusta ja pakko sanoa, että helpommin toimivaa huoltoa saa kyllä hakea, joskin noista kokemuksista on jo aika paljon aikaa.
 
DELL:n kuluttajakoneissa (Inspiron yms.) on muistaakseni kahden vuoden nouto-palautustakuu.

Yrityskoneissa on yleensä (kuten tuossa yllä) kolmen vuoden onsite, kattaa työn, matkat ja varaosat. Sitten on semmoinen karsitumpi takuu noissa halpisyrityskoneissa, joissa ne lähettää osan ja käyttäjä itse vaihtaa, riippuu toki viasta tai sitten laittavat huoltomiehen.

Kolmen vuoden onsite takuun osalta (termi Prosupport) vasteaika on siis seuraava päivä vikailmoituksesta ja pääosin hyvin toimii. Alihankkijathan sitä duunia käytännössä tekee.
 
Minulla oli Dellin koneessa 5 vuoden on-site takuu, ja kerran sitä käytin 4 v -ikäiselle konevanhukselle. Toimi kyllä erinomaisesti. Kotona vaihdettiin uusi näppis ja jäähdytyspuhallin.
 
Niin, enpä koskaan ole ajatellut tuota asiaa noin, että mallistossa on tosiaan erikseen kuluttaja- ja yritysmallit, kun itsellä kun oli Dell niin se oli Latitude oli se sitten työ- tai kotikäytössä. Muutenkin omat konehankinnat olleet sellaisia, että valitsen haluamani mallin, eikä minua hirveästi ole kiinnostanut mihin käyttöön valmistaja on sen kuvitellut. Myös nykyisissä kummassakin kannettavassa (Thinkpad W520 ja Macbook Air) on onsite-huoltosopimus, tosin näissä se on ihan erikseen maksettu koneen hinnan päälle. Muuta vaihtoehtoa ei oikein ole, kun koneita käytetään myös työkäyttöön ja seisottaminen päivän tai kaksi jossain huollossa voi maksaa sen koneen hinnan menettynä tulona. Applen tukea kaksi kertaa joutunut käyttämään ja molemmilla kerroilla korjaus saapui tukipyyntöä seuraavana aamuna klo 8.
 
Penguin sanoi:
"...eikä minua hirveästi ole kiinnostanut mihin käyttöön valmistaja on sen kuvitellut..."

Käytännössä tuolla asialla ei ole juuri muuta merkitystä, kuin että työkäyttöön tarkoitetuihin läppäreihin saa telakan.
Ei tarvitse jokaista johdonpätkää aina ruuvailla erikseen kiinni, kun haluaa käyttää konetta isolla näytölla ja kunnon näppiksellä.
En ole ns. kotikäyttöön tarkoitetuille läppäreille juuri telakkaa (porttitoistinta) nähnyt.

Muuten erot tulevat siinä, että työkoneet käyttävät hyväksi koettua kestävää tekniikkaa,
tukevaa rakennetta, eivätkä välttämättä aivan uusinta hipihipihifistelyosaa.
 
Minulla on sellainen ongelma kun tietokoneen käynnistän niin nettiyhteyttä pitää odottaa 3 minuuttia. Ennen nettiyhdistyi heti. Ongelmat ilmenivät siinä vaiheessa kun Windows päivittyi win 8:sta -> versioon 8.1. Kysessä pöytäkone Packard Bell, Win8.1, Intel i5, NVIDIA GeForce GT420, 1TB, 8GB DDR. Vinkkejä?
 
RTWteam sanoi:
Minulla on sellainen ongelma kun tietokoneen käynnistän niin nettiyhteyttä pitää odottaa 3 minuuttia. Ennen nettiyhdistyi heti. Ongelmat ilmenivät siinä vaiheessa kun Windows päivittyi win 8:sta -> versioon 8.1. Kysessä pöytäkone Packard Bell, Win8.1, Intel i5, NVIDIA GeForce GT420, 1TB, 8GB DDR. Vinkkejä?

Onkos sullakin tää nettioperaattorin pakkovaihto Turakareliasta elisan kautta Tnnettiin???

Jos on, ja nettipurkillasi on ikää yli 2 vuotta, niin vaihtoehtoja on kikkailu nettipurkin firmwarepäivityksellä tai sitten marsmars elektroshemeikkaan ostamaan uutta purkkia... (nimimerkillä: kolme viikkoo tappelin saman ongelman kanssa... :mad: )
 
Arska F sanoi:
Onkos sullakin tää nettioperaattorin pakkovaihto Turakareliasta elisan kautta Tnnettiin???

Jos on, ja nettipurkillasi on ikää yli 2 vuotta, niin vaihtoehtoja on kikkailu nettipurkin firmwarepäivityksellä tai sitten marsmars elektroshemeikkaan ostamaan uutta purkkia... (nimimerkillä: kolme viikkoo tappelin saman ongelman kanssa... :mad: )

Elisan kaapeliverkossa ollaan. Firmwarekin on päivitetty (just tarkistin). Eli uutta modeemia tarvitsemme.  ???
 
RTWteam sanoi:
Eli uutta modeemia tarvitsemme.  ???

Saattaapi olla näin...

Harvemmin netin yhdistymisen hitaus johtuu käyttiksestä... Mutta sen eliminoimiseksi (jos mahdollista), testaa toisella modeemilla. Mikäli ei silläkään nouse yhteys ylös nopeammin, niin käyttiksessä on jotain ongelmaa. Nää vehkeet on varmaan osittain volkkareita  ;D (kivoja kun ne toimii...)
 
Nuo modeemit on paholaisen laitteita. Itselläni on ollut sekalainen seurakunta muutaman kympin zyxeleitä, x-linkkejä ja telehelevettäjä, aina sama ongelma, eivät siedä kuormaa. Teen paljon etätyötä kotoa joten netin pitää toimia. Operaattoritasolla kuluttaja- ja yritysliittymän ero on vian korjauksen vasteaikalupaus. Yritysliittymissä reititin on Ciscon 800-sarjalainen ja kuluttajaliittymissä noita telehelevettejä.

Nuukana en raaskinut ostaa Ciscoa kun alan kolleega väitti, että heidän 150 euron AVM modeemi toimii kuin junan vessa. Ostin sellaisen, niin toimii. Ollut nyt kolme vuotta tuossa ja jos netissä on vikaa, on helppo sanoa vian olevan sähkönpuutteessa (meillä yleistä) tai operaattorissa (todella harvinaista) eli modeemiin kannattaa panostaa.
 
Läppäri lähti huoltoon, saapas nähdä montako viikkoa se matkustelee. Liikkeessä muisteli että Sonyt käy Hollannissa tai Belgiassa rempassa, jep jep :-\