Sunnuntaina oltiin paikalla ja märkää oli ja kylmä. Mentiin heti kun portit aukesi ja radalla oli tapahtumaa aivan kokoajan. Itseasiassa jopa turhankin tiiviisti, ettei oikein ehtinyt varikolla käymään lainkaan. Katsojan kannalta järjestelyissä oli aika runsaasti parantamisen varaa. Ruoanmyyntipisteitä oli aivan liian vähän ja niistäkin ainakin osasta ruoka loppui kesken. Lisäksi opastukset ruokakojuille olivat olemattomat, tyyliin koita arvata onko tämä ruoka- vai vessajono. Aamulla liikenteenohjaus oli kelvollista, mutta kilpailujen jälkeen täysin ala-arvoista. Sanoisin, että paremmilla järjestelyillä tuossa olisi ainesta todella suosituksikin lajiksi ja hyväksi tapahtumaksi, jos vielä kelitkin osuisi paremmin kohdalleen. Eipä tuonne tosin hirveästi enempää katsojia mahdu, jos ei katsomoalueita tehdä lisää.
Tähän muutama kuva, joka tuli napsittua tuolla. Ei oikein jaksanut kuvia ottaa, kun vettä tuli sen verran reippaasti.
Team Peugeot-Hansenin 208 T16 WRX, kuljettajana hallitseva rallicrossin Euroopanmestari Timur Timerzyanov.
Supercar-luokan autojen jäähdyttimet on sijoitettu takakonttiin ja takaluukut ovat kovin köykäiset ja ilmaa läpäisevät. Kuten muissakin Supercar -luokan autoissa moottori on kaksilitrainen ja ahdettu, teho n. 600 hv ja vääntöä enimmillään 900 Nm, neliveto ja manuaalivaihtesto. Kiihtyvyys 0-100 km/h 1,9 sekuntia.
Lökäpöksyt olivat edelleen Villeneuven tavaramerkki ja kalustokin (Peugeot 208 T16 WRX) piti olla kunnossa, mutta tulos ei vanhalla F1-mestarilla ollut kummoinen. Nuoremmat menivät ohi vasemmalta ja oikealta.
Supercar-luokan VW Polo RX ja taustalla Aki Karttusen Skoda Fabia WRC.
Aki voitti Supercar-luokassa F1-maailmanmestarin.
Rallin maailmanmestari Petter Solberg, ajokkinaan Citroen DS3 Rallycross, ajoi ihan mukavasti ja ilman semifinaalikolaria olisi voinut sijoittua todella korkealle. Pettymys oli käsin kosketeltavissa, kun hän ei päässyt osallistumaan finaalilähtöön vaan siihen nousi Suomen J-P Rajala.
Audin tehdastiimin kohtaloksi jäi jäädä katselemaan, kun muut ajoivat finaalit. Audi S1 RX:ssä tuntui olevan vielä runsaasti teknisiä murheita ja auto ei ollut vielä valmis vakavamieliseen kilpailuun.
Pelkkää brändäystä, sillä nämä putkirunkoiset ja lasikuitukoriset RX Lite -luokan kilpurit ovat kaikki yhtenevällä Fordin tekniikalla eli kysessä on yksityyppiluokka. Silti autoja oli olevinaan kahta merkkiä eli Ford Fiestaa ja Peugeot 208:ia.
Peugeot 208 RX Lite Fordin tekniikalla. Fordin 2,4 -litrainen vapaasti hengittävä nelisylinterinen ja 16-venttiminen Duratec-moottori, maksimiteho 320 hv ja vääntö 300 Nm, moottori sijoitettu kuljettajan selän taakse, mutta taka-akselin etupuolelle, neliveto.
Oman lähdön odottelua vesisateessa. Tässä muistaakseni odotetaan Supercar -luokan semifinaalilähtöjä.
Vähän laajempaa kuvakulmaa edellisestä.
Ensi vuonna uudestaan.