https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Toyotan moottoreiden luotettavuus

Zaphod

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
19.1.2019
Katselin tuossa yhden YouTube-videon, jossa purettiin 2,5 litrainen 2AR-FE -kone, joka on käytössä edelleen jonakin versiona Toyotissa mm. Rav4 ja Rav4 Hybrid (hybridissä vain yhdellä VVT-i:llä, eri nokalla ja eri männillä) jne. Yllätyksekseni tuossa koneessa ei ole mitään ihmeellistä tai oikeastaan selittävää syytä, miksi se on luotettava. Osa toteutuksesta on jopa vanhahtavaa ja ainakaan tuon purkuvideon pohjalta tuossa koneessa ei ole edes suorasuihkutusta, vaan epäsuorasuihkutus, joskin hyvin lähelle imuventtiiliä.

Ilmeisesti koneen luotettavuus syntyy siitä, että ei tehdä mitään normaalista poikkeavaa, vaan käytetään tunnettuja toimivia ratkaisuja.
 
Sepä se, sopii hyvin heidän filosofiaansa. Linkkaan tämän videon tähän joka tuli jo ilmi toisessa ketjussa kun sopii tähän aiheeseen:
Positiivisena pidetty luoetettavuus ja negatiivisina puolina sitten kankeita muutokset toteuttaminen tuotekehityksessä, pahimmillaan samaa osaa kun käytetään vielä kaikissa mahdollissa firman tuotteissa. Ydinajatuksena kuitenkin luotettavuus ennen suorituskykyä. Tämäkin taitaa olla nykyisin muuttumaan päin.
 
Foxit sanoi:
Ydinajatuksena kuitenkin luotettavuus ennen suorituskykyä. Tämäkin taitaa olla nykyisin muuttumaan päin.
Suorituskykyähän saa luotettavaankin moottoriin iskutilavuutta lisäämällä. Nykyisin tosin helpommin lisäämällä sähkömoottoreita voimalinjaan avuksi.
 
Zaphod sanoi:
Ilmeisesti koneen luotettavuus syntyy siitä, että ei tehdä mitään normaalista poikkeavaa, vaan käytetään tunnettuja toimivia ratkaisuja.

Eikös tuo päde liki kaikkeen tekniikkaan ja softaankin?
 
Zaphod sanoi:
Katselin tuossa yhden YouTube-videon, jossa purettiin 2,5 litrainen 2AR-FE -kone, joka on käytössä edelleen jonakin versiona Toyotissa mm. Rav4 ja Rav4 Hybrid (hybridissä vain yhdellä VVT-i:llä, eri nokalla ja eri männillä) jne. Yllätyksekseni tuossa koneessa ei ole mitään ihmeellistä tai oikeastaan selittävää syytä, miksi se on luotettava. Osa toteutuksesta on jopa vanhahtavaa ja ainakaan tuon purkuvideon pohjalta tuossa koneessa ei ole edes suorasuihkutusta, vaan epäsuorasuihkutus, joskin hyvin lähelle imuventtiiliä.

Ilmeisesti koneen luotettavuus syntyy siitä, että ei tehdä mitään normaalista poikkeavaa, vaan käytetään tunnettuja toimivia ratkaisuja.

Niin, miksi vanhahtava tarkoittaisi epäluotettavaa ja uusi toimivaa ja luotettavaa. Oma käsitykseni ainakin konsernipeleistä ovat muovanneet käsityksen, että mitä enemmän tehdään uusia radikaaleja ratkaisuja, varmana pääset pajalle.